Cześć.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę jak trudnym do zrozumienia i serwisowania jest silnik ASN (i bodajże AVK).
Np. tylko do wymiany rozrządu potrzebuje specjalnych/dedykowanych tylko do niego blokad.
Nie wspominam o układzie smarowania i zmiennych fazach rozrządu bo to już wyższa szkoła jazdy.
IMO najpierw sprawdź/zorientuj się czy masz kogoś zaufanego w okolicy kto potrafi porządnie i fachowo podejść do tego silnika bo w razie problemów możesz mieć mega kłopot ze znalezieniem fachowca przez duże F.
Z własnych obserwacji powiem tyle, że posiadając skrzynię automatyczną opcja "D" nie daje żadnej frajdy z jazdy (wręcz męczy czasami bo musisz zdać sobie sprawę, że poniżej 2.800-3000 rpm jest słabo. W porównaniu np. z 2.5tdi - bardzo słabo).
Nie powielam opinii ani zasłyszanych ani przeczytanych. Mówię jak jest - z własnych doświadczeń.
Podsumuję - ja nie żałuję ale... przesiadając się z uturbionego 2.5 musiałem się przestawić na jazdę w zupełnie innych partiach obrotów, żeby dało się bezpiecznie np. wyprzedzać
.
Pozdrawiam.
Wysłane dzięki Tapatalk.