prośba o sprawdzenie logów

prośba o sprawdzenie logów

Postprzez roberto » 2013-08-03, 16:35

Cześć
wklejam moje logi do oceny,tak profilaktycznie :-) jedyny objaw co mnie niepokoi to przeciąganie przy zmianie biegów pomiędzy 2-3im biegiem.
W moim odczuciu silnik śmiga jak należy ale nie zaszkodzi sprawdzić 8-)

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137171.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137169.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137176.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137172.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137170.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137175.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137173.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137174.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137177.html
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Re: prośba o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2013-08-03, 19:33

roberto napisał(a):Cześć
wklejam moje logi do oceny,tak profilaktycznie :-) jedyny objaw co mnie niepokoi to przeciąganie przy zmianie biegów pomiędzy 2-3im biegiem.
W moim odczuciu silnik śmiga jak należy ale nie zaszkodzi sprawdzić 8-)

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137171.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137169.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137176.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137172.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137170.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137175.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137173.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137174.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137177.html


Robert, znamy się już trochę, więc będę bezpośredni ...
-- i powiem wprost, że trochę ciańko wyglądają kwestie dotyczące układu dolotowego i doładowania, ponadto warto doregulować kąt wtrysku (to normalne, że w wyniku eksploatacji ten parametr czasem wymaga korekty).

Skupiając się na układzie dolotowym i doładowania, powinieneś co najmniej zadbać o czystość tury łączącej jak i samych kolektorów, a także zająć się EGR'em oraz sterowaniem turbiny.
Z tego co pokazałeś podejrzewam, że w obecnym stanie autko wcale nie jeździ jak na rasowe BAU przystało i zupełnie nie dziwi mnie "przeciąganie" zmiany biegów ale wolałbym nie bawić się we wróżkę i wolałbym zobaczyć też odczyty dynamiczne.

Można prosić ?!
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-08-03, 21:05

Piotruś, mam 2 tygodnie więc co radzisz na początek?

[ Dodano: 2013-08-03, 22:08 ]
Dobra,jak tylko odbiorę dziecko ze szpitala zrobię dynamiczne
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-08-03, 21:15

roberto napisał(a):[ Dodano: 2013-08-03, 22:08 ]
Dobra,jak tylko odbiorę dziecko ze szpitala zrobię dynamiczne


Tak właśnie zrób. Spróbujemy pospekulować o najbardziej prawdopodobnych scenariuszach.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-08-04, 12:32

Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-08-04, 14:51



Robert, co Ci wiadomo na temat chipsa, z którym jeździsz ??

W każdym razie, w mojej ocenie powinieneś :
- sprawdzić czy mechanizm zmiennej geometrii turbo przestawia się prawidłowo w skrajne pozycje i bez zacięć (filmik z prawidłowo pracującą gruszką znajdziesz w tym topiku:
prosba-o-analize-logow-t536.html )
- zweryfikować szczelność, a przede wszystkim drożność podciśnienia sterującego pracą turbo i EGR (w tym zaworki N18 i N75)
- jak już powyżej wspominałem, należałoby rozkręcić cały układ dolotowy i zadbać o jego czystość włącznie zaworem EGR (z uwagi na chipsa może tam być duuuużo nagaru, niestety <uoee> )
- warto przeprowadzić regulacje kąta wtrysku, bo obecnie goni za żądaniem sterownika jak prosie w miechu, a po przestawieniu w okolice -1* powinien się ładnie stabilizować podczas nabierania prędkości obrotowej silnika

Pytania :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-08-04, 18:52

Piotruś napisał(a):Robert, co Ci wiadomo na temat chipsa, z którym jeździsz

Mam się cieszyć czy płakać?Wiem tylko tyle że poprzedni właściciel w obecnej Audi TT 2.0 tfsi ma cipsa na 305 PS,zarzekał się że w A6 nic nie cipsował :evil: być może kłamał :roll:
Piotruś napisał(a):- sprawdzić czy mechanizm zmiennej geometrii turbo przestawia się prawidłowo w skrajne pozycje i bez zacięć (filmik z prawidłowo pracującą gruszką znajdziesz w tym topiku: prosba-o-analize-logow-t536.html )

podczas robienia wczorajszych logów obserwowałem sztangę i chodzi tak jak na filmiku
Piotruś napisał(a): zweryfikować szczelność, a przede wszystkim drożność podciśnienia sterującego pracą turbo i EGR (w tym zaworki N18 i N75)

W razie czego mogę te wężyki zastąpić takimi ze zwykłego sklepu motoryzacyjnego czy raczej kupować w ASO?
Piotruś napisał(a):- jak już powyżej wspominałem, należałoby rozkręcić cały układ dolotowy i zadbać o jego czystość włącznie zaworem EGR (z uwagi na chipsa może tam być duuuużo nagaru, niestety )

W tym mam doświadczenie ponieważ przeprowadzałem taką operację w poprzednim AKNie
Piotruś napisał(a):- warto przeprowadzić regulacje kąta wtrysku, bo obecnie goni za żądaniem sterownika jak prosie w miechu, a po przestawieniu w okolice -1* powinien się ładnie stabilizować podczas nabierania prędkości obrotowej silnika

Rozrząd wymieniany około 15 kkm temu przez pawelk600 :-D
Jutro zamawiam uszczelki pod kolektory i całą resztę i zabieram się do roboty :mrgreen:

[ Dodano: 2013-08-04, 20:05 ]
Piotruś, byłbym wdzięczny gdybyś mnie poratował numerami wszystkich uszczelek pod kolektory,egr i całą resztę?Niestety nadal mam blokadę rodzicielską na pewną stronkę :evil:
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-08-04, 21:17

roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
Robert, co Ci wiadomo na temat chipsa, z którym jeździsz

Mam się cieszyć czy płakać?


Jeżeli sytuacja widoczna w logach jest wynikiem chipsa, to odpowiedź wydaje się oczywista ... .
roberto napisał(a):Wiem tylko tyle że poprzedni właściciel w obecnej Audi TT 2.0 tfsi ma cipsa na 305 PS,zarzekał się że w A6 nic nie cipsował być może kłamał


Jeśli to była erste hand - kłamał na pewno. Jeśli nie - mógł żyć w podobnej nieświadomości do Ciebie.

roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
- sprawdzić czy mechanizm zmiennej geometrii turbo przestawia się prawidłowo w skrajne pozycje i bez zacięć (filmik z prawidłowo pracującą gruszką znajdziesz w tym topiku: prosba-o-analize-logow-t536.html)

podczas robienia wczorajszych logów obserwowałem sztangę i chodzi tak jak na filmiku

Tym bardziej czyszczenie EGR wydaje się konieczne.... .

roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
zweryfikować szczelność, a przede wszystkim drożność podciśnienia sterującego pracą turbo i EGR (w tym zaworki N18 i N75)

W razie czego mogę te wężyki zastąpić takimi ze zwykłego sklepu motoryzacyjnego czy raczej kupować w ASO?


Jak najbardziej może być ze zwykłego sklepu tylko zwróć uwagę żeby był zbrojony - musi utrzymać podciśnienie i nie "sklejać się".

roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
- jak już powyżej wspominałem, należałoby rozkręcić cały układ dolotowy i zadbać o jego czystość włącznie zaworem EGR (z uwagi na chipsa może tam być duuuużo nagaru, niestety )

W tym mam doświadczenie ponieważ przeprowadzałem taką operację w poprzednim AKNie

Świetnie ;-) . A w odejmowaniu wydechu celem sprawdzenia drożności katalizatorów też masz wprawę, bo coś czuję, że to będzie kolejne zadanie na Twojej drodze :-P :?:

roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
- warto przeprowadzić regulacje kąta wtrysku, bo obecnie goni za żądaniem sterownika jak prosie w miechu, a po przestawieniu w okolice -1* powinien się ładnie stabilizować podczas nabierania prędkości obrotowej silnika

Rozrząd wymieniany około 15 kkm temu przez pawelk600

Można tylko żałować, że Pawełek nie jest też producentem części - wtedy żadna korekta nie byłaby potrzebna ... .
(ps. patrz przypadek Koleżanki Malboro - u niej też się parametry rozjechały, pomimo zdecydowanie krótszego paska w AWX - już po 13 tyś. od wymiany)

roberto napisał(a):Jutro zamawiam uszczelki pod kolektory i całą resztę i zabieram się do roboty

[ Dodano: 2013-08-04, 20:05 ]
Piotruś, byłbym wdzięczny gdybyś mnie poratował numerami wszystkich uszczelek pod kolektory,egr i całą resztę?Niestety nadal mam blokadę rodzicielską na pewną stronkę


Nie wąchaj się ze złodziejami, bo kradzione nie tuczy. Oczywiscie bez problemu przygotuję Ci spis niezbędnych numerów katalogowych .

[ Dodano: 2013-08-04, 23:07 ]
Robert:
1. Uszczelka metalowa pod klapę gaszącą: 059133074 - szt.1
2. Uszczelka metalowa rury łączącej z kolektorami: 059133073B - 2 szt.
3. Uszczelki metalowe pod kolektory ssące o też ile będziesz je wykręcał: 059129717G - 2 szt.
4. Uszczelka (papierowa) rurki EGR do łącznika kolektorów: 059131797A - 1 szt.
5. Uszczelki zawora EGR i rurki z kolektora wydechowego: 046131547 - 3 szt.

Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-08-05, 05:53

Piotruś, auto kupiłem od ''erste hand'' więc wiadomo-kłamał :evil:
Z tym wydechem nie mam żadnego doświadczenia więc prosiłbym Cię o jakiś krótki instruktarz :-D Wystarczy odpiąć rurę za turbo czy to jest więcej roboty?

[ Dodano: 2013-08-05, 07:20 ]
Jeszcze jedno pytanie-w którą stronę kręcić kołem przy vp44 żeby dostroić kąt wtrysku?
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-08-05, 09:49

roberto napisał(a):Z tym wydechem nie mam żadnego doświadczenia więc prosiłbym Cię o jakiś krótki instruktarz Wystarczy odpiąć rurę za turbo czy to jest więcej roboty?


Jest więcej roboty - głównie ze względów bezpieczeństwa p.poż. ale na razie to pieśń przyszłości. Jeśli zajdzie taka potrzeba - instruktaż też się znajdzie ;-) .

roberto napisał(a):[ Dodano: 2013-08-05, 07:20 ]
Jeszcze jedno pytanie-w którą stronę kręcić kołem przy vp44 żeby dostroić kąt wtrysku?


Żeby przyspieszyć - zgodnie ze wskazówkami zegara.
Więcej: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-08-05, 13:39

Piotruś, jestem po ustawieniu kąta wtrysku :-D
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137375.html

Jest dobrze czy trza cuś jeszcze ''dopieścić''?bo z 0,8* na 1* ciężko będzie ustawić :-/

BTW:teraz podciśnienie 8-)
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-08-05, 13:47

roberto napisał(a):Piotruś, jestem po ustawieniu kąta wtrysku
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137375.html

Jest dobrze czy trza cuś jeszcze ''dopieścić''?bo z 0,8* na 1* ciężko będzie ustawić


Jest bardzo OK, Mistrzu ;-) :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-08-05, 13:50

Piotruś napisał(a):
roberto napisał(a):Piotruś, jestem po ustawieniu kąta wtrysku
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137375.html

Jest dobrze czy trza cuś jeszcze ''dopieścić''?bo z 0,8* na 1* ciężko będzie ustawić


Jest bardzo OK, Mistrzu ;-) :!:


Hehe,to w takim razie składam do kupy i pędzę po przewody podciśnieniowe <lol>
Piotrze to tylko i wyłącznie Twoja zasługa,uczę się od mistrza :-D (trzeba sobie trochę posłodzić) :-P
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Postprzez Piotruś » 2013-08-05, 14:36

roberto napisał(a):Hehe,to w takim razie składam do kupy i pędzę po przewody podciśnieniowe


Robert, wcale nie jest pewne, że te przewody wymagają wymiany, tym bardziej, że jak twierdzisz - dźwignia turbo pracuje w pełnym zakresie.

Może najpierw upewnij się, czy istnieje jakakolwiek nieszczelność i sprawdź drożność układu (tego od EGR koniecznie też), a potem EWENTUALNIE wymieniaj.

Poza tym - moim skromnym zdaniem - ważniejsza jest ocena sytuacji i higiena układu dolotowego i zawora EGR ... .

To tak pod przemyślenia ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez roberto » 2013-08-05, 20:04

Piotruś napisał(a):Robert, wcale nie jest pewne, że te przewody wymagają wymiany, tym bardziej, że jak twierdzisz - dźwignia turbo pracuje w pełnym zakresie.

Może najpierw upewnij się, czy istnieje jakakolwiek nieszczelność i sprawdź drożność układu (tego od EGR koniecznie też), a potem EWENTUALNIE wymieniaj.


Piotrze wymieniłem wszystkie przewody ponieważ prawie wszystkie były popękane na końcach a najgorszy był ten który idzie do zaworka sterującego klapą gasząca-wyglądał okropnie 8-)
Piotruś napisał(a):Poza tym - moim skromnym zdaniem - ważniejsza jest ocena sytuacji i higiena układu dolotowego i zawora EGR ... .


Jutro zabieram się za cały dolot :mrgreen:

[ Dodano: 2013-08-06, 14:52 ]
Prace prawie zakończone ale okazało się że wąż pomiędzy intercoolerem a klapą gaszącą jest pęknięty od środka :-/
Co do układu dolotowego to tragedii nie było,kolektory dość czyste.Jedynie kanał od EGRa był zawalony nagarem i prawy kolektor trochę ''przepuszczał'' .Jutro po montażu nowego węża zdam relacje :mrgreen:

[ Dodano: 2013-08-08, 11:46 ]
Nowe logi po czyszczeniu

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137816.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137817.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137840.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137836.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137837.html
Grupy: 011,011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137842.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137838.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137839.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/robertryba229_137841.html

Jest poprawa? :-?Trzeba zrobić dynamiczne?
Boże daj mi zdrowie...a resztę zrobię sam.
Avatar użytkownika
roberto
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 246
Dołączył(a): 2013-06-02, 20:54
Lokalizacja: Wiedeń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Robert

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości