[APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

[APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez marekwroc » 2017-06-13, 21:42

witam serdecznie,
mam ostatnio pewne problemy z praca silnika, wywala bledy i probuje znalezc punkt zaczepienia.
auto ma instalacje lpg, wtryski juz leja wiec czekaja na wymiane - gazownik prosil, abym uporal sie z innymi bolaczkami przed wymiana wtryskow i regulacja. pytanie, czy bledy wynikaja z lejacych wtryskow i ich wymiana wyeliminuje wiekszosc bledow?

logi sond lambda dla grup 032 i 033 bieg jalowy i obciazenie do 3tys. obr. logi wykonane na benzynie bo na gazie sa korekty rzedu 30%.
http://vaglog.pl/log-032_033_vZrg45.html

a bledy:
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17537 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground
P1425 - 35-10 - - - Intermittent
17938 - Camshshaft Timing Adjustment: Short to Ground
P1530 - 35-10 - - - Intermittent
17923 - Intake Manifold Valve (N156): Short to Ground
P1515 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17908 - Fuel Pump Relay (J17): Electrical Malfunction
P1500 - 35-10 - - - Intermittent


sprawdzalem bezpieczniki w kabinie i raczej wszystkie sa ok.

bede bardzo wdzieczny za jakas wskazowke, od czego zaczac.

dzisiaj bledy skasowalem, potem odlaczylem aku (niestety raz na kilka lat kasuje mi date i godzine na liczniku i znika mi wskazanie temp i tylko odlaczenie aku to wskazanie przywraca). przejechalem sie autem na gazie i bledy na razie sie nie pojawily, ale pewnie wroca jak miesiaczka co miesiac.
Obrazek
Avatar użytkownika
marekwroc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:19
Lokalizacja: wrocław
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: [APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez bendzji » 2017-06-14, 06:12

Błędy mieszanki to pewno od gazu ale.... Błędy zwarć do masy zaworu Evap, cewki od napinacza, zaworu sterowania długością dolotu , a także błąd przekaźnika pompy paliwa raczej świadczą o jakiś problemach z elektryka
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: [APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez marekwroc » 2017-06-14, 06:59

no wlasnie tez mnie zastanawiają te zwarcia. czy te zawory oraz cewka moga miec cos wspolnego typu przekaznik, czy cos?
ile tych cewek od napinacza jest? evap i zawor od dolotu w zasadzie sa w tej samej "okolicy" silnika wiec moze gdzies jakis przewod/wiazka sie uszkodzila.

a logi sond swiadcza juz o koniecznosci ich wymiany? nie potrafie odczytac, czy wartosci sa mniej lub bardziej prawidlowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
marekwroc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:19
Lokalizacja: wrocław
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: [APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez bendzji » 2017-06-14, 16:46

Dwa nastawniki/napinacze więc dwie cewki/elektrozawory
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: [APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez marekwroc » 2017-07-03, 09:20

jako rozwiazanie problemow wszystkich badz wiekszosci:
bledy z zakresu mieszkanki: 17537 - 17535 wynikaly z lejacych wtryskow gazu.
blad pompy paliwa: 17908 wynikal z zamontowanego zabezpieczenia niefabrycznego.
bledy: 17833, 17938 - nie wiadomo, ale nie wystepuja w chwili obecnej po skasowaniu.
17923 - jesli ten blad dotyczy elementu ukladu podcisnienia to wczesniej ten uklad nie dzialal, gdyz samo zasilanie podcisnienia bylo zaslepione - po usprawieniu i podlaczeniu prawidlowo wezykow podcisnienie dziala, a bledu nie ma.

bledy sondy: 16514 - 16534, mogly miec zwiazek z korektami powyzej 25% z uwagi na lejace wtryski. awarie sond zostaly wykluczone przez mechanika, a korekty obecnie sa blizej 0 +/- 5%.

bendzji chcialbym podziekowac za pomoc na pw, ktorej mi udzielil.
Obrazek
Avatar użytkownika
marekwroc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:19
Lokalizacja: wrocław
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: [APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez bendzji » 2017-07-03, 18:33

Spoko , nic dziwnego jak caly układ podciśnienia łącznie z regulatorem ciśnienia na listwie był odpięty , że taki bałagan w błędach i z autem ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: [APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez marekwroc » 2017-07-29, 16:40

nic nie trwa wiecznie, po ogarnieciu wtryskow lpg i podcisnienia powracaja bledy:

17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground
P1425 - 35-10 - - - Intermittent
17938 - Camshshaft Timing Adjustment: Short to Ground
P1530 - 35-10 - - - Intermittent
17923 - Intake Manifold Valve (N156): Short to Ground
P1515 - 35-10 - - - Intermittent

gdzie szukac, jak przebiega wiazka? odkad dokad bo to wyglada jakby cos mialy wspolnego - przekaznik? bede wdzieczny za pomoc
Obrazek
Avatar użytkownika
marekwroc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:19
Lokalizacja: wrocław
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: [APR 2.8] Proszę o pomoc w analizie logów

Postprzez bendzji » 2017-07-29, 21:04

Pod maskę i sam dojdziesz co i jak którędy idzie wiązka między tymi zaworami
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości