Przeciek w układzie klimatzyacji. Jak to sprawdzić ?

Postprzez Bezi » 2013-06-10, 08:46

Szczelność układu klimatyzacjo sprawdzisz wpuszczając specjalny środek (gaz) do układu a potem patrząc przez specjalne okulary w którym miejscu ucieka gaz. I wtedy wiadomo czy masz przeciek.

Szczelność układu zawsze się sprawdza wtedy kiedy nabijasz/wymieniasz gaz na przeglądzie klimatyzacji.
Ja to robię średnio co 2 lata.

Koszt sprawdzenia i nabicia to około 180zł.
Avatar użytkownika
Bezi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 679
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:58
Lokalizacja: Wrocław
Model: BMW 330xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2011
Imię: Tomek

Postprzez Bartek_530xD » 2013-06-11, 12:32

Duże prawdopodobieństwo szczelności występuje wówczas gdy układ klimatyzacji działający poprawnie przed regeneracją wraz z wykonaną próbą próżniową dają pozytywny wynik na szczelność. W związku z tym, że normalna praca układu klimatyzacji odbywa się pod dużym ciśnieniem, tylko taka próba daje jedyną gwarancję na potwierdzenie szczelności układu. Napełnia się go azotem pod ciśnieniem i przez ok.10-20 minut dokonuje się jego pomiaru. Utrzymanie go na tym samym poziomie potwierdza szczelność. Po wykonanej próbie azotowej układ zostaje opróżniony i ponownie poddany etapowi próżni.

W trakcie napełniania układu azotem dodaje się zabarwienie, które widziane jest w świetle UV. Rozpuszcza się ono w oleju smarującym. Jeżeli występuje wypływ czynnika zaobserwować możemy przebarwienia fluorescencyjne, które widziane są w świetle UV. To najprostsza z metod wyszukania miejsc w których występują nieszczelności w czasie normalnej eksploatacji.

Sprawdzenie szczelności w układzie może również przeprowadzić za pomocą spienionego roztworu i elektronicznego wykrywacza. Kontrola szczelności spienionym roztworem do którego dodaje się najczęściej barwnik nanoszony zostaje w miejsce gdzie podejrzewamy, że może wystąpić nieszczelność. Włączenie klimatyzacji i zwiększenie ciśnienia czynnika znajdującego się w układzie powoduje powstawanie pęcherzyków znajdujących się wokół nieszczelności, dzieje się tak na wskutek wydostawania się czynnika.
Najczęściej ze stosowanych metod lokalizacji nieszczelności występujących w układzie to wykorzystanie wykrywacza elektronicznego zwanego detektorem wycieków. Świetlne i dźwiękowe sygnały pozwalają na ich zlokalizowanie.

Jeżeli układ klimatyzacji jest szczelny kolejnym etapem jest jego napełnienie. Do przewodów gdzie przepływa czynnik wtryskiwany jest olej smarujący i barwnik UV, następnie po ustawieniu ilości czynnika roboczego następuje napełnianie.
Avatar użytkownika
Bartek_530xD
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-06-03, 08:41
Lokalizacja: Olkusz
Model: BMW 530xD
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: xDrive
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Bartek


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości