Witam.
W moim Audi A6 C5 silnik uległ poważnemu uszkodzeniu. Wytarły się krzywki na wałkach rozrządu, zaszwankowały dźwigienki zaworowe jak i popychacze. Koszt wymiany tych elementów, planowania głowicy i tym samym regeneracji silnika jet bardzo wysoki, a zaistniałe problemy jak wiadomo są m.in. konsekwencją wady tych silników, które wypuścił producent. W związku z tym mając na uwadze defekt fabryczny tych silników jak i koszt jego naprawy szukałem alternatywnego rozwiązania i postanowiłem wgryźć się w temat przekładki silnika z kodem AFB na np. BDH lub BAU. Wyczytałem, że przekładka "gołego słupka" silnika o kodzie BDH lub BAU w miejsce silnika o kodzie AFB jest możliwa i goły słupek BDH/BAU podejdzie pod osprzęt i sterownik silnika z kodem AFB. Chciałbym to potwierdzić i dowiedzieć się, czy ewentualna przekładka "gołego słupka" BDH lub BAU do komory silnika gdzie siedział słupek z AFB determinuje mniejsze lub większe przeróbki związane z jego umocowaniem i uzbrojeniem w osprzęt silnika AFB (pompę wtryskową paliwa, alternator, kolektory, czujniki itp.) Jeżeli tak to jakie???
Zaintrygował mnie ten temat, bo podobno przekładka "gołego słupka" silnika z kodem AFB na "goły słupek" silnika o kodzie BDH/BAU i uzbrojeniu go w osprzęt z AFB to najlepsze rozwiązanie na wyżej opisany problem, gdyż pozbywamy się w ten sposób wady fabrycznej jaką posiadał/posiada silnik z kodem AFB, a zyskujemy zamiennie jednostkę pozbawioną tych defektów, bo z poprawionymi już przez producenta elementami rozrządu.
Proszę o odpowiedź i ewentualną podpowiedź w tej kwestii.
Pozdrawiam
Damian