A6 C5 Allroad 2005 Low Range
Objawy
- Wibracje, tarka przy butowaniu na 1, 2 i mniej na 3 biegu,
kopniak w tył przy dodawaniu gazu.
Cel
Kasacja luzów w napędzie oraz eliminacja wibracji.
Po wymianie podpory, klasycznie bicie na wale (podpora do A6AR jest "płytsza" niż A6 szukaj na ebay'u).
Wał oddany do regeneracji z wymianą krzyżaka i przegubów. Po regeneracji niedobita szklanka krzyżaka generowała
większe bicie, reklamacja i na ten moment jest "ok". No poza zakresem 70-80 km\h, w którym występują niewielkie,
akceptowalne wibracje. Mam drugi wał
Problem z tarką przy butowaniu aktualny.
Wymieniony został dyfer. Stary miał spory luz, który (jak się po wymianie okazało)
nie był przyczyną wibracji natomiast kopniak w plery znacząco mniejszy więc in plus.
Ten temat toczy się dalej, do wymiany przeguby wew. półosiek przednich, może tylnych.
Regeneracja skrzyni to chyba już przerost formy nad treścią, szacunkowo do 7k PLN
Wnioski
- W instrukcji serwisowej są takie "patenty", że nie dziwie się patrząc na ilość wątków dot. problemów z wałem
ciężko dostępne wały do manualnych skrzyń (bez kitu horror) 4Z7521101Q; końcówka P manual bez low range,
awaryjny low range a magika od tego szukać ze świecą.
Przydatne źródła
- Tabele przełożeń skrzynia/dyfer http://www.audiclub.fi/audifinns/attach ... 0&d=150159
Skrzynia, low range, przepływ momentu od str. 34 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_241.pdf
Ciekawostki
Na https://www.audizine.com/forum/ czytałem o psycholach co instalują karbonowe lub aluminiowe wały robione na zamówienie
To be continued... czytaj hajs płynie