Reanimacja napędu A6 C5 Allroad Low Range

Reanimacja napędu A6 C5 Allroad Low Range

Postprzez Waran » 2019-02-28, 19:10

Pacjent
A6 C5 Allroad 2005 Low Range

Objawy
    Wibracje, tarka przy butowaniu na 1, 2 i mniej na 3 biegu,
    kopniak w tył przy dodawaniu gazu.

Cel
Kasacja luzów w napędzie oraz eliminacja wibracji.

Po wymianie podpory, klasycznie bicie na wale (podpora do A6AR jest "płytsza" niż A6 szukaj na ebay'u).
Wał oddany do regeneracji z wymianą krzyżaka i przegubów. Po regeneracji niedobita szklanka krzyżaka generowała
większe bicie, reklamacja i na ten moment jest "ok". No poza zakresem 70-80 km\h, w którym występują niewielkie,
akceptowalne wibracje. Mam drugi wał ;-)

Problem z tarką przy butowaniu aktualny.

Wymieniony został dyfer. Stary miał spory luz, który (jak się po wymianie okazało)
nie był przyczyną wibracji natomiast kopniak w plery znacząco mniejszy więc in plus.

Ten temat toczy się dalej, do wymiany przeguby wew. półosiek przednich, może tylnych.
Regeneracja skrzyni to chyba już przerost formy nad treścią, szacunkowo do 7k PLN :-x

Wnioski
    W instrukcji serwisowej są takie "patenty", że nie dziwie się patrząc na ilość wątków dot. problemów z wałem :shock:
    ciężko dostępne wały do manualnych skrzyń (bez kitu horror) 4Z7521101Q; końcówka P manual bez low range,
    awaryjny low range a magika od tego szukać ze świecą.

Przydatne źródła

Ciekawostki
Na https://www.audizine.com/forum/ czytałem o psycholach co instalują karbonowe lub aluminiowe wały robione na zamówienie ;p

To be continued... czytaj hajs płynie 8-)
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro

Re: Reanimacja napędu A6 C5 Allroad Low Range

Postprzez Waran » 2019-07-25, 13:38

Długo toczyła się walka, klasycznie najciemniej pod latarnią. W moim A6AR była wpieprzona skrzynia od A4, której przełożenie było inne niż dyfra. Z racji, że właściwa skrzynia była dłuższa o jakieś 10-15cm do wymiany poszedł również wał (niepotrzebnie regenerowany <nerwus>). Już jest idealnie, nic nie wibruje i nie buczy! <okok>
Avatar użytkownika
Waran
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2018-12-04, 19:06
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Maro


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości