Regulacja turbiny po czyszczeniu -logi

Regulacja turbiny po czyszczeniu -logi

Postprzez krzysztof.brum » 2018-08-03, 21:42

Witam wszystkich raz jeszcze. nie ukrywam iż z oczywistych powodów przeglądałem to forum. Mój problem leży w turbinie. I tak kolejno, całe zawieszenie zrobione, nadwozie również- oklejone, amory KONI nowe itd itp. Skrzynia zrobiona, Cały dolot zrobiony, wymienione chłodnice i intercooler, całość szczelna ani kropelki oleju. Podciśnienie zrobione, wymienione wężyki, zaworek zwrotny, sprawdzona vakum pompa, całość trzyma podciśnienie na vakum pompce. EGR wyczyszczony, dolot wyczyszczony, wymieniony N75 ori, wtryski w granicach normy (chyba) aczkolwiek super nie są zwłaszcza 1szt. Silnik pracuje równo i w moim mniemaniu ładnie. Problem powstał przy czyszczeniu tubo. Było złożone bez kołka centrującego, więc po wyczyszczeniu, przeszlifowaniu gniazda gdzie pracują łopatki żaluzji i złożeniu okazało się że zderzak i sztanga do wyregulowania z prostej przyczyny. Generalnie sztanga chodzi lekko i gładko w całym zakresie, kwestia tylko regulacji i tu się pogubiłem w wykresach ciśnień i wielokrotnym kręceniu. Poniższe logi zrobiłem w fazie kiedy zaczął w miarę normalnie jeździć ale nurtuje mnie że ...(zaznaczam według mojej niewielkiej wiedzy) przeładowuje - odcina i pomału wraca do zadanego ciśnienia. Ale nie mnie oceniać, są tu na pewno ludzie wiedzący o co kaman <lol> Proszę ładnie o ocenę logów. Pozdrawiam.
011 BS http://log.malonetuning.com/chart/23643 ... AAAA%3D%3D
010, 011 DYNAMICZNY http://log.malonetuning.com/chart/23643 ... wpMAAAA%3D
004 BS http://log.malonetuning.com/chart/23643 ... KqcMKmAAAA
003 BS http://log.malonetuning.com/chart/23643 ... AAAA%3D%3D
003,005,008 http://log.malonetuning.com/chart/23643 ... oMN8OUAAAA
000 http://log.malonetuning.com/chart/23643 ... lXsAAAA%3D
011 DYNAMICZNY http://log.malonetuning.com/chart/23639 ... wo8AAAA%3D
krzysztof.brum
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-08-03, 21:09
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Regulacja turbiny po czyszczeniu-logi

Postprzez krzysztof.brum » 2018-08-04, 18:42

Dzisiaj próbowałem jeszcze raz ustawić od zera, czyli sztanga na zderzaku przy 0,58 na vakum pompce i regulacja w zakresie +- 2 obroty po 1/4 na test. Oczywiście zaznaczyłem najbardziej optymalne ustawienie które znalazło się w punkcie zero plus 1/4 obrotu. Cały czas na wykresie ciśnienie wzrasta do ok 2450 mba/ odcina do ok 1800 mba i z powrotem zrównuje się z ECU. Czuć wyraźnie tem moment. Pozostało do eliminacji albo grucha, albo sensor ciśnienia dolotu. <nerwus> <nerwus> <nerwus> <nerwus> .
krzysztof.brum
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-08-03, 21:09
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Regulacja turbiny po czyszczeniu-logi

Postprzez krzysztof.brum » 2018-08-10, 18:15

>>>>>>>>>>>nikt nic nie wie????
moe chociaż jakiś poprawny log żeby wiedzieć do czego dążyć. :|
krzysztof.brum
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2018-08-03, 21:09
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Regulacja turbiny po czyszczeniu.

Postprzez Piotruś » 2018-08-11, 13:43

Krzysztof.brum, nie wiem jak innym ale mi się Twoje logi nie otwierają wcale.
Ale szczerze wątpię czy ma to jakiekolwiek znaczenie, bo lubię i szanuję ludzi starających się coś naprawić zamiast bezmyślnie wymieniać, ale akurat turbina którą ktoś już wcześniej "modził", a potem jeszcze poskładał niekompletnie, naprawdę dobrze nie rokuje.
Stąd obawiam się, że Twoim problemem wcale nie jest brak regulacji tylko cała sprężarka do wymiany.
Ale pokaż KOMPLETNE logi zrobione tak jak powinno to wyglądać (masz cały odpowiedni topik diagnostyczny w którym wszystko jest pięknie wyjaśnione co i jak ma wyglądać aby nadawało się do oceny) i umieszczone na portalu do tego przeznczonym, to być może ktoś spojrzy życzliwym okiem ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Regulacja turbiny po czyszczeniu -logi

Postprzez zibi06 » 2018-08-11, 21:34

Piotruś napisał(a): nie wiem jak innym ale mi się Twoje logi nie otwierają wcale.

Jeżeli używasz Chrome to u mnie jest to samo. Dopiero po zalogowaniu przez Firefox-a są widoczne wykresy i "standardowe tabelki".
Obecne logi
Raczej "wynalazek" 003-005-008
Obrazek
003 BS

Obrazek

Obrazek

Obrazek

004 BS

Obrazek

Obrazek

Obrazek

011 BS

Obrazek

Obrazek

010-0111 DYNAMICZNY

Obrazek
Obrazek

011 DYNAMICZNY 1

Obrazek


Obrazek

011 DYNAMICZNY 2

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Regulacja turbiny po czyszczeniu -logi

Postprzez Piotruś » 2018-08-12, 19:03

Dzięki Zbyszek za wizualizację ;-) ... .

Tak jak wcześniej mówiłem, jeżeli przyjmiemy za dobrą monetę deklaracje o całkowitej sprawności układu sterującego (podciśnienia), z tej turbiny nic dobrego już nie będzie. Wstaje nadzwyczaj późno, potem zupełnie nie reaguje na obcinkę osiągając granice totalnego przeładowania, a dopiero w ostatniej kolejności zaczyna trochę współpracować, co jednak nie jest dziwne gdyż w wyższym zakresie obrotów zawsze jest łatwiej (dla ECU) wyregulować ciśnienie oczekiwane z uzyskanym.

Reasumując: jeżeli sterowanie działa prawidłowo turbina nadaje się na złom i nie jest to kwestia regulacji sztangą.

Temat IMO wyczerpany.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości