Bardeuss napisał(a):3 miesiace temu kupilem a6 w komisie.
Jeżeli kupowałeś w komisie to o ile nie mylę masz prawo do żądania usunięcia/naprawy usterki podciągając ją pod wadę ukrytą. Nie jestem pewien czy kwestią sporną mogą być ewentualne adnotacje w umowie dotyczące odpowiedzialności komisu za wady. Jednak proponowałbym abyś koniecznie poinformował komis o stwierdzonej wadzie w formie pisemnej (pismem poleconym z potwierdzeniem odbioru) lub/i osobiście ale z potwierdzeniem otrzymania informacji/reklamacji.
Przynajmniej ja zrobiłbym to w obydwu formach.
Bardeuss napisał(a):pan mi powiedzial ze takie bledy sie zdarzają, wzieli auto na warsztat I skasowali błąd.
Hmm.. tak jest najłatwiej/ najszybciej.
Bardeuss napisał(a): Pojechalem do mechanika I okazalo sie ze problem z dpf I potrzebna regeneracja lub wymiana.
Na jakiej podstawie tak stwierdzono ? Problem dotyczący DPF-a może np. wynikać z innej przyczyny ale jeśli możesz co utwierdziło mechanika w tym że konieczna jest wymiana. Auto jest w zasadzie "nowe".
Bardeuss napisał(a):Obawiam sie ze sprzedano mi auto z wada ukrytą I czyms czego nie obejmuje gwarancja a wymiana jest bardzo kosztowna wiec chcialbym to sprawdzic.
Wada ukryta jest wadą ukrytą. Obawiasz się czy wiesz że nie obowiązuje gwarancja ?
Bardeuss napisał(a):Poniewaz kod bledu zostal skasowany jak pojechałem do dilera to równie dobrze mogli kod wykasować przed sprzedażą auta co wyszlo później
Rozumiem że do serwisu AUDI.
Bardeuss napisał(a):czy istnieje jakis rejestr -
Kiedyś gdzieś czytałem że np z poziomu serwisowego
prawdopodobnie można pewne rzeczy odczytać (coś w rodzaju rejestr zdarzeń).
Bardeuss napisał(a):Ponieważ kod bledu został skasowany
Jeżeli jak stwierdził mechaniki DPF nadaje się do jakiejś tam regeneracji (ale trudno mi powiedzieć co przez to rozumiał) lub wymiany to błąd powinien po raz kolejny powrócić i się zapisać. Można go odczytać i przed ewentualnym skasowaniem zapisać. Nie wiem czy wiesz ale procedura wypalania DPF-a jest "samoistna". Po aktywacji muszą być spełnione odpowiednie warunki. Wypalanie DPF-a następuje również podczas jazdy z określonymi parametrami..
Zaznaczam nie wiem na jakiej podstawie (odczytów diagnostycznych) stwierdzono konieczność wymiany. Nie chcę podważać kompetencji mechanika ale nie jestem pewien czy tak ostateczna diagnoza jest od razu słuszną. Proponuję zapoznać się z tematem dotyczącym problemu z DPF
Klik =>http://a6forum.pl/cdya-blad-dpf-009268-t836.html