Rozrzad 3.0 V6 TDi Napinacze i łańcuchy.

Rozrzad 3.0 V6 TDi Napinacze i łańcuchy.

Postprzez Przemcio » 2014-01-18, 15:33

A więc mam zamiar zmienić kompletny rozrzad w moim BMK

Z ASO mam taki spis częsci

079 109 229 D Łańcuch śrokowy dolny 52,10 euro

059 109 229 L łańcuch Lewy 52,10 euro

059 109 229 K łańcuch Prawy 52,10 euro

059 109 229 J łańcuch środkowy górny 52,10 euro

059 109 469 F i E ślizgi 2 x 15,45 euro

079 109 507 M ślizg środkowy górny 29,10 euro

079 109 507 G napinacz 50,80 euro

057 109 218 K napinacz prawy 149,00 euro

059 109 217 C napinacz lewy 149,00 euro

079 109 467 AE napinacz 38,10

czy brakuje coś jeszcze do kompletu ?? myślałem jeszcze o kołach zębatych, ale to sie zobaczy jak bedzie rozebrane

Wiec sumując daje nam ładną kwote 655euro jakieś 2700zł

niestety o rabatach dla osób prywatnych mogę zapomnieć prożba do was czy nie ma ktoś wejscia do ASO?


Znalazłem jeszcze wszystkie napinacze z FEBI tylko nie wiem czy warto sie w to pakować, chociaż FEBI robi dużo gratów do Audi

Proszę o opinie co jeszcze trzeba dołożyć do tego opisu wyżej

Oczywiście nowy olej filtr
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez jakos78 » 2014-01-18, 16:45

Przemcio, ja mam rabaty w Veghel i w ASO w Oss
Na poniedziałek napisze ci ceny
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez Przemcio » 2014-01-18, 17:23

jakos78 napisał(a):Przemcio, ja mam rabaty w Veghel i w ASO w Oss
Na poniedziałek napisze ci ceny
Jakoś mi sie udało wklepać te nr <rotfl> dzięki jarku
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: Rozrzad 3.0 V6 TDi Napinacze i łańcuchy.

Postprzez Piotruś » 2014-01-19, 11:59

Przemcio napisał(a):A więc mam zamiar zmienić kompletny rozrzad w moim BMK

Z ASO mam taki spis częsci

079 109 229 D Łańcuch śrokowy dolny 52,10 euro

059 109 229 L łańcuch Lewy 52,10 euro

059 109 229 K łańcuch Prawy 52,10 euro

059 109 229 J łańcuch środkowy górny 52,10 euro

059 109 469 F i E ślizgi 2 x 15,45 euro

079 109 507 M ślizg środkowy górny 29,10 euro

079 109 507 G napinacz 50,80 euro

057 109 218 K napinacz prawy 149,00 euro

059 109 217 C napinacz lewy 149,00 euro

079 109 467 AE napinacz 38,10

czy brakuje coś jeszcze do kompletu ?? myślałem jeszcze o kołach zębatych, ale to sie zobaczy jak bedzie rozebrane

Wiec sumując daje nam ładną kwote 655euro jakieś 2700zł


Niestety nie mam przed sobą ETKI ale "na oko" rzuca się w oczy brak uszczelek górnych pokryw łańcucha lewej i prawej głowicy oraz brak dedykowanej masy uszczelniającej (dolna pokrywa łańcuchów i częściowo górna).
Nie jestem fanatykiem oryginałów ale szczerze mówiąc ori wydaje mi się najlepsza (najbezpieczniejsza) .

Bardzo brakuje mi nowych śrubek, nakrętek i podkładek poszczególnych kół zębatych.

Co do kół zębatych - ja akurat bym zmieniał, bezwarunkowo pomimo tego, że "na oko" mogą sprawiać wrażenie idealnych.
Ale nie będę nikogo namawiał na siłę ... ;-) .

Znalazłem jeszcze wszystkie napinacze z FEBI tylko nie wiem czy warto sie w to pakować, chociaż FEBI robi dużo gratów do Audi


Daj Pan spokój ... .
Jeśli już miałbyś zakładać zamienniki to polecałbym Ci SWAG'a ale zważywszy zakres prac mechanicznych do wykonania - jak dla mnie tylko ori z dwuletnią gwarancją i numerem VIN na fakturze z ASO (kupując pod numer nadwozia VIN wpisuje się automatycznie na fakturze).

Oczywiście nowy olej filtr

Dorzuć na nowe napędy pasowe z przodu silnika, oczywiście z nowymi rolkami, pompę wody i nowy G13. Moim zdaniem warto ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2014-01-19, 14:27

Piotruś napisał(a): brak uszczelek górnych pokryw łańcucha lewej i prawej głowicy oraz brak dedykowanej masy uszczelniającej (dolna pokrywa łańcuchów i częściowo górna).
mase uszczelniającą mam na spisie 14,30 kosztuje

Co do uszczelek to nawet o tym nie pomyślałem ;)

pompa wody i termostat ori jezdzi ze mna juz od roku razem z paskiem pompy, jakoś nie moge sie zabrać :mrgreen:


Piotruś napisał(a):Bardzo brakuje mi nowych śrubek, nakrętek i podkładek poszczególnych kół zębatych.
Myślisz że stare będą do kibla?

Zrobię jak każesz :-D

Dziękuje za odzew,
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2014-01-20, 08:18

Przemcio napisał(a):
Piotruś napisał(a): brak uszczelek górnych pokryw łańcucha lewej i prawej głowicy oraz brak dedykowanej masy uszczelniającej (dolna pokrywa łańcuchów i częściowo górna).
mase uszczelniającą mam na spisie 14,30 kosztuje

Co do uszczelek to nawet o tym nie pomyślałem ;)

pompa wody i termostat ori jezdzi ze mna juz od roku razem z paskiem pompy, jakoś nie moge sie zabrać :mrgreen:


Za to teraz (po wymianie "rozrządu") będziesz miał silniczek praktycznie jak nowy :] . Fajnie :!:

Piotruś napisał(a):Bardzo brakuje mi nowych śrubek, nakrętek i podkładek poszczególnych kół zębatych.
Myślisz że stare będą do kibla?


Dopóki nikt tego nie rusza - jest OK, ale nie ma siły - zmęczenie materiału, "spłaszczone" powierzchnie styku i "naciągnięty" (mówiąc z dużą przesadą) gwint zawsze może się odbić "kosztowną czkawką". W tym przypadku byłoby naprawdę szkoda ... !!
O koniecznym i absolutnie nieodzownym kluczu dynamometrycznym w tego rodzaju naprawach "nawet nie wspominam" ... .

Na marginesie - takich rzeczy nigdy się nie wyrzuca. Śrubki, nakrętki i podkładki to podstawowy wypas domowego majsterklepki ;) . Ani się waż wyrzucać ;-) .

Zrobię jak każesz :-D


Polecam. To akurat naprawdę i obiektywnie warto.


Dziękuje za odzew,
. .

Drobiazg. Czekam niecierpliwie na dobre wieści po wymianie ;) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez sosna » 2014-01-20, 12:18

A kiedy ruszasz z robota ???
Avatar użytkownika
sosna
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 387
Dołączył(a): 2013-07-09, 10:44
Lokalizacja: Stuttgart//Jarosław
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Postprzez Przemcio » 2014-01-20, 17:36

sosna, Na wiosne jak mi ojro z doniczniczki wyrośnie :mrgreen: A tak poważnie to jak najszybciej i mówcie co chcecie ale bede robił sam :-> to nie może być mega trudne :-o blokady kupie i bede walczył mam dość mechaników naciągaczy :evil: powalcze 2 tyg ale bede miał satysfakcje :mrgreen:
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Przemcio » 2014-01-20, 17:38

Piotruś napisał(a):Za to teraz (po wymianie "rozrządu") będziesz miał silniczek praktycznie jak nowy . Fajnie
jeszcze temat turbiny został i kolektrorów, one są jeszcze orginalne , a zauważyłem od ostatniej wymiany oleju że połknął 0,7L więc pewnie turbina juz puszcza, ale to akurat kosmetyka :-/
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Andi » 2014-01-20, 18:14

A wiec tak to wyglada , wszystkie czesci po numerach to phaeton lub tuareg
kwoty brutto
079109229D 291ZL
059109229L 291ZL
059109229K 291ZL
059109229J 291ZL
059109469F 80ZL
059109469E 80ZL
079109507M 455ZL
079109507G 265ZL
057109218K 779ZL
059109217C 779ZL
079109467AE 199ZL
sumaryczna kwota to ok 3800 i niby 10% znizki , wiec roznicy nijakiej nie ma na plus kraju ,
taniej w serwisie za granica ale jakos mnie to nie dziwi :roll:
Wszyscy w serwisie sie dziwili po co wymieniac rozrzad , skoro jest na lancuchu :-P
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Piotruś » 2014-01-21, 07:55

Przemcio napisał(a):
Piotruś napisał(a):Za to teraz (po wymianie "rozrządu") będziesz miał silniczek praktycznie jak nowy . Fajnie
jeszcze temat turbiny został i kolektrorów, one są jeszcze orginalne , a zauważyłem od ostatniej wymiany oleju że połknął 0,7L więc pewnie turbina juz puszcza, ale to akurat kosmetyka :-/


Wszystkie silniki trochę połykają - nie ma no to siły.

Poza tym :

- po pierwsze uważam, że nie jesteś w stanie "doliczyć się" 0,7 litra oleju przy tak kretyńskim bagnecie i ciasnej rurce prowadzącej, szczególnie w chłodniejszym okresie pogodowym

- po drugie z tego co czasem wypisujesz nie masz lekkiej nogi, a to akurat sprzyja "połykaniu" oleju szczególnie przez turbo

- po trzecie jeśli robisz duże przebiegi autostradowe, to nie uzupełniasz miski olejowej paliwem (charakterystyczne dla wiecznie nie dogrzanych silników na krótkich dystansach miejskich)

Reasumując - powodu do zmartwień raczej nie ma.

Andi napisał(a):A wiec tak to wyglada , wszystkie czesci po numerach to phaeton lub tuareg

kwoty brutto

079109229D 291ZL

059109229L 291ZL

059109229K 291ZL

059109229J 291ZL

059109469F 80ZL

059109469E 80ZL

079109507M 455ZL

079109507G 265ZL

057109218K 779ZL

059109217C 779ZL

079109467AE 199ZL

sumaryczna kwota to ok 3800 i niby 10% znizki , wiec roznicy nijakiej nie ma na plus kraju ,

taniej w serwisie za granica ale jakos mnie to nie dziwi


Andi, z całym szacunkiem ale ktoś wprowadził Cię w błąd.
Przedstawiony przez Ciebie "cennik" jest oparty o zwykłe ceny detaliczne, przed jakimikolwiek rabatami, dalekimi od realnych cen transakcyjnych.
Zresztą przekonaj się sam :
http://sklep.benepol.pl/sklep/ .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Andi » 2014-01-21, 17:25

Piotruś napisał(a):Andi, z całym szacunkiem ale ktoś wprowadził Cię w błąd.
Przedstawiony przez Ciebie "cennik" jest oparty o zwykłe ceny detaliczne, przed jakimikolwiek rabatami, dalekimi od realnych cen transakcyjnych.
Zresztą przekonaj się sam :
http://sklep.benepol.pl/sklep/ .

W serwisie pracuje kolega ale nie twierdze ze nie ,byc moze tak,
w trakcie wyszukiwania widzialem na monitorze caly proces wyszukiwania czesci wlacznie z cenami brutto,ktore na bierzaco notowalem ,
mam tez liste pomniejszona o pare czesci z cenami netto wydruk gotowy i ceny sie pokrywaja. :-/
Skoro tak to troche przegieli, serwis VW Brodnica , miedzy innymi kupowalem kiedys od nich jarzmo wtryskiwacza za cale 90 zl nazajutrz sciagane z mag Poznan , gdzie kazdy sklep motoryzacyjny krzyczal od 250 wzwyz tydzien czekania sciagane z NIemiec ,a bylem w sytuacji podbramkowej.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Przemcio » 2014-01-21, 20:05

Piotruś, Jak ktoś kupuje V6 diesla to nie do jeżdzenia po mieście ;)

Od pon-pt jeżdze po 1100m dziennie do pracy w weekend zaczyna sie kręcenie ;) a najgorzej urlop tylko do pełna ;)

CO do cięzkiej nogi powiem Ci że zawsze miałem ponad stan oleju :mrgreen: do wymiany wtrysków, teraz po 10tyś km piszczy tacho że za mało oleju na 3/4 miarki od wlania, stało sie tak już drugi raz i zaczyna mnie to martwić :-( choć jeżeli to na koncu swej drogi turbina to niech padnie po rozrzadzie bo mnie żona spakuje :-P
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2014-01-21, 20:11

Andi, być może spisałeś nie tą rubrykę co trzeba :-D :?:

Przemcio napisał(a):Piotruś, Jak ktoś kupuje V6 diesla to nie do jeżdzenia po mieście


Jeszcze byś się zdziwił ... :roll: .

Przemcio napisał(a):Od pon-pt jeżdze po 1100m dziennie do pracy w weekend zaczyna sie kręcenie a najgorzej urlop tylko do pełna



CO do cięzkiej nogi powiem Ci że zawsze miałem ponad stan oleju do wymiany wtrysków, teraz po 10tyś km piszczy tacho że za mało oleju na 3/4 miarki od wlania, stało sie tak już drugi raz i zaczyna mnie to martwić


Byłbym naprawdę ciężko zdziwiony gdyby konsumpcja oleju dokonywała się przez układ korbowo-tłokowy. Technologia obróbki gładzi cylindrowych w C6 jest tak precyzyjna i trwała, że aż trudno sobie to wyobrazić ... .

Przemcio napisał(a):choć jeżeli to na koncu swej drogi turbina to niech padnie po rozrzadzie bo mnie żona spakuje


Czyli co, dwie pieczenie na jednym ogniu ;-) :?: Nieźle, wypas ... :-P .
(przepraszam, głupi żart ale nie dałem rady się powstrzymać ... :oops: 8-) )
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez jakos78 » 2014-01-23, 19:14

Przemcio, ASO Oss 833 euro- ceny z Veghel jeszcze nie znam
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości