S-Tronic 3,0TDI Quattro, Problem

S-Tronic 3,0TDI Quattro, Problem

Postprzez kamfi » 2017-04-09, 08:29

Witam, a mianowicie mam problem taki że co jakiś czas pojawia się komunikat na wyświetlaczu , ( przekładna zbyt gorąca, dostosuj tryb jazdy), zauwarzyłem, że czasami na zimnym silniku, ale też na rozgrzanym, komunikat pokazuje się średnio raz na dwa tygodnie, Czy to ignorować czy działać, może ktoś miał podobny probem? Pozdrawiam
kamfi
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-11-21, 20:16
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Kamil

Re: S-Tronic 3,0TDI Quattro, Problem

Postprzez Piotruś » 2017-04-09, 09:34

Absolutnie nie ignorować.

Zdiagnozować i usunąć problem.

Z tego co napisałeś można wywnioskować, że problem sprowadza się tylko do błędnego odczytu faktycznej temperatury ale należy pamiętać, że jest to jeden z podstawowych parametrów determinujących sprawność i warunkujących bezawaryjność skrzyni biegów.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: S-Tronic 3,0TDI Quattro, Problem

Postprzez Piotruś » 2017-04-09, 09:39

PS:
Czytając Twoje posty i nawiązując do niedawnego problemu z DPF (i turbiną) zaczynam bardzo poważnie podejrzewać nieuprawnioną ingerencję jakiegoś quasichiptunera albo innego "szpeca".
Cokolwiek by o C7 nie powiedzieć, to ani zniszczony DPF ani "dziwne" monity od S-tronic'a nie są typowym "zjawiskiem" dla tego modelu. Sugeruję - sprawdź koniecznie auto pod kątem lamerskich modyfikacji, bo problemom nie będzie końca.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: S-Tronic 3,0TDI Quattro, Problem

Postprzez kamfi » 2017-04-09, 11:47

Dziękuję Piotruś za szybką odpowiedź, jak byłem w serwisie audi z pierwszym problemem to resetowali komputer i od nowa powgrywali softy, a jak pytałem poprzedniego właściciela czy coś robił, to oczywiście że nie, wracając do problemu skrzyni to jeden ze speców napomniał o mechatronice i twierdzi że w tej skrzyni tylko to siada, bez reguły na przebieg, a w serwisie mówili że wymieniali mechatronike przy przebiegu nawet 35tyś.km, Także prawdopodobnie mnie to czeka. Pozdrawiam
kamfi
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-11-21, 20:16
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Kamil

Re: S-Tronic 3,0TDI Quattro, Problem

Postprzez Piotruś » 2017-04-09, 12:15

kamfi napisał(a):jeden ze speców napomniał o mechatronice i twierdzi że w tej skrzyni tylko to siada, bez reguły na przebieg, a w serwisie mówili że wymieniali mechatronike przy przebiegu nawet 35tyś.km,

Bzdura :-o <zalamka> .
Akurat w 7-mio biegowym dwusprzęgłowym S-tronic'u czujnik temperatury występuje jako część "niezależna" od mechatroniki i kosztuje raptem 300 zł.- przed rabatami, a część jest dostępna od ręki w poznańskim magazynie centralnym.
Naturalnie nie przesądzam co się dokładnie w Twoim przypadku zrypało, bo to trzeba właśnie zdiagnozować podczas jazdy z diagnozerem na kolanach, ale skoro pojawia się komunikat o przegrzaniu nawet całkiem "zimnej" skrzyni, to przynajmniej na logikę czujnik temperatury stoi w pierwszym rzędzie podejrzanych.
No ale "rozumiem" niektórych "szpeców", że nie ma jak porządnie wystraszyć zdołowanego klienta, bo potem łyka wszystkie niekompetencje jak pelikan żabę i nie dyskutuje o kosztach ... .

Kamfi, walcz i nie pozwól by zrobili z Ciebie frajera, bo nim nie jesteś. Oczekuj wydruków parametrów mierzonych ze szczegółowymi objaśnieniami dlaczego miałbyś wymieniać całą mechatronikę "zamiast" czujnika temperatury.
Moim zdaniem powinieneś mieć 100% pewność celnej diagnozy zanim wyłożysz grube tysiące ...................
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: S-Tronic 3,0TDI Quattro, Problem

Postprzez kamfi » 2017-04-09, 13:05

Piotruś, to samo miałem z turbiną, w serwisie powiedzieli 100% turbina do wymiany 6800 + uszczelki + robocizna (serwis Audi Szczecin) = około 8000tyś.zł, znajomy załatwił używaną ale w bardzo dobrym stanie, za 1250zł. i problem dalej ten sam był, po wymianie DPF-a z Katalizatorem jest ok, po świętach jestem umówiony do miejscowego speca od skrzyń automatycznych i zobaczymy, będę pisał Pozdrawiam
kamfi
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-11-21, 20:16
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Kamil


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości