S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez Filip Krakow » 2017-12-20, 17:09

Witam
Panowie mam problem dziś rano wsiadam do autka wrzucam wsteczny cofam, wrzucam drive przejeżdżam 50 metrów nagle komunikat na desce awaria przekładni automatycznej dalsza jazda możliwa bez użycia biegu wstecznego :(
po podpięciu auta do komputera mamy informacje"zawór trzeci w odgałęzieniu przekładni dwa"nr błędu P174E z kodem 8940?
Czy mogę liczyć na waszą pomoc.
Dodam że olej w skrzyni był wymieniony w tamtym tygodniu :!: :?:
Dziękuje za pomoc
Filip Krakow
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2017-12-20, 13:12
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Filip

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez Piotruś » 2017-12-20, 19:30

Hej,

Po pierwsze byłoby bardzo wskazane gdybyś lepiej doprecyzował (w profilu) typ/moc silnika, bo 231PS to ona raczej na pewno nie ma, a jak się zapewne orientujesz moc silnika warunkuje typ przekładni ... .

Po drugie napisz coś o tej wymianie oleju, to znaczy czy NA PEWNO była wykonana zgodnie z procedurą i przez kogo (ASO, wolny serwis, etc) oraz czy na pewno zastosowano właściwy olej, nowy filtr i tak dalej.
Wykonana wymiana naturalnie wcale nie musi łączyć się z aktualną usterką ale zbieg okoliczności daje bardzo dużo do myślenia.

Zastanów się i napisz na ile posiadasz wiedzę o wcześniejszych wymianach oleju w skrzyni, w jakich były odstępach, czy regularne i jaki jest aktualny przebieg całkowity samochodu (jak tez na ile jesteś go pewny).

Wreszcie warto zauważyć, że gdyby wykluczyć ewentualne nieprawidłowości podczas ostatniej wymiany oleju, charakter zapisanego błędu dosyć wyraźnie wskazuje na usterkę mechatronika, co w C7 z początku produkcji nie jest czymś niespotykanym ... .

Oczywiście na odległość trudno cokolwiek przesądzać ale przy odrobinie szczęścia naprawa nie będzie specjalnie kosztowna i zakończy się na wymianie wewnętrznej wiązki elektrycznej S-tronica oraz kilku elementów montażowych.
Podczas naprawy OBOWIAZKOWO należy przejrzeć też wiązkę "dochodzącą" do skrzyni biegów.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez Filip Krakow » 2017-12-21, 12:11

Witam
Kupiłem Audi A6 c7 3.0 diesel moc 204 km rok 2011 z Francji,
w sierpniu tego roku auto miało przejechane tylko 155 tys km przebieg nigdzie nie sprawdzałem , ale w książce serwisowej były wpisy auto sprawdzane przez znajomego mechanika.
Nie wiem nic o poprzednich wymianach w książce tylko wymiany oleju są wpisane
Przy 180 tys km zrobiłem duży serwis w wolnym warsztacie u znajomego mechanika serwisował mi poprzednie auta:
- wymiana kompletnego łańcucha rozrządu
- wymiana oleju w skrzyni automatycznej
- wymiana klocków plus tarcze tył
- podniesienie mocy do 284KM i 620 NM
Auto po odebraniu w zeszła środę jeździło nie było żadnych szarpań nie było żadnych problemów byłem po dużym wrażeniem jak się auto zmieniło po serwisie do wczoraj i od rzekomego serwisu zrobiłem 1200 km.Dzwoniłem i rozmawiałem z nim tak użył wszystkich części jakich używa serwis audi w Krakowie.
Filip Krakow
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2017-12-20, 13:12
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Filip

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez Piotruś » 2017-12-26, 18:51

Wobec powyższej odpowiedzi tym bardziej wydaje mi się, że problem wstecznego biegu łączy się z niedawno przeprowadzonym przeglądem/naprawą.
Skoro wyjmowano silnik (lub skrzynie biegów) do wymiany łańcuchów rozrządu BEZ WĄTPIENIA wiązka skrzyni biegów była wielokrotnie dotykana i "przekładana".
TYM BARDZIEJ mam nadzieję, że koszt naprawy (i stopień trudności) okaże się (lub już się okazał ?) relatywnie niewielki, sprowadzający się do wymiany zewnętrznej albo wewnętrznej wiązki elektrycznej S-tronica, bez "wchodzenia" w mechatronikę itp. ... 8-) .

Koniecznie daj znać gdy już wszystko będzie wiadome.

A tak przy okazji skręca mnie na sprężynę ciekawość powodów, dla których zadecydowałeś o wymianie łańcuchów rozrządu.
Chociaż nie ma to żadnego związku z omawianym tematem BARDZO BYM CIĘ PROSIŁ żebyś znalazł chwilkę i napisał o przyczynach wymiany "kompletnego rozrządu", pliizzzz :-D :?: :?: :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez Filip Krakow » 2017-12-27, 19:08

Hej,
problem rozwiązany dokładnie tak jak piszesz wiązka elektryczna nie działała, koszt używanej 500 zł działa teraz wszystko bez jakichkolwiek problemów. <rotfl>
Jeżdżę bardzo dużo samochodem ,bo nim pracuje tzn transfery kraków- lotnisko i podobne,dziennie nawet do 300 km :) zaznaczam że auto kupione w sierpniu mamy koniec grudnia a ja zrobiłem autem już 30 tys km :]
Wracając do twojego pytania dlaczego zdecydowałem się już Ci odpowiadam
za każdym razem przy uruchomieniu silnika z silnika dochodził bardzo nie fajny dźwięk jakby łańcuch tłukł się o plastiki najpierw tylko na zimnym z rana a potem się nasilał przy każdym uruchomieniu.Wiec wole dmuchać na zimne niż potem szykować się na remont silnika czy kupno nowego <luzik>
Filip Krakow
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2017-12-20, 13:12
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Filip

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez Piotruś » 2017-12-28, 10:23

Wszystko jasne :] .
Dzięki Ci Filipie za wyczerpującą odpowiedź :-D :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez jackassZSW » 2018-02-25, 17:19

pytanie z innej beczki ktoś wie ile max nm podaje producent dla skrzyni S-tronik a ile dla Tiptronik przy 3,0tdi ?
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez rad80 » 2018-05-22, 18:27

Witam
Panowia o jaka wiązkę chodzi bo ja nie moge auta odpalic. Nie można zmienic polozenia biegów o nie podświetlają sie symbole.trybu jazdy. Komputerskrzynią połączyć. Nie chce zeby mechanik skrzynie mi naprawial jak jakas wiazka nie dziala.
rad80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2018-05-22, 18:23
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGWB 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Bartek

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez bendzji » 2018-05-23, 07:44

jackassZSW napisał(a):pytanie z innej beczki ktoś wie ile max nm podaje producent dla skrzyni S-tronik a ile dla Tiptronik przy 3,0tdi ?
Wyglada że powyżej 550nm tylko i wyłącznie tiptronic
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez Kubakrk » 2019-12-03, 21:42

Filip Krakow napisał(a):Witam

Przy 180 tys km zrobiłem duży serwis w wolnym warsztacie u znajomego mechanika serwisował mi poprzednie auta:
- wymiana kompletnego łańcucha rozrządu
- wymiana oleju w skrzyni automatycznej
- wymiana klocków plus tarcze tył
- podniesienie mocy do 284KM i 620 NM

Cześć, czy możesz polecić mechanika w Krk oraz kogoś kto robi skrzynie.
Gdzie podnosiłeś moc?
Kubakrk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2019-11-29, 23:53
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2009
Imię: Jakub

Re: S tronic problem 3.0 TDI quattro c7

Postprzez dosai » 2020-10-19, 17:02

Witam Panowie. Bardzo prosze jeśli to możliwe o pomoc.
Ponawiam pytanie użytkownika gdyż nie było odpowiedzi. Zakupiłem a6c7 2012r 3.0 tdi 245 km z niemiec. Auto mialo miec uszkodzona skrzynie biegow stronic, na miejscu jak sie okazalo skrzynia chodziła, przejechalem sie kawalek ( nie szarpie, płynnie zmienia biegi ) widniał tylko bład na liczniku. Po wjechaniu na lawete i dostarczeniu auta do polski, przy próbie sciagniecia auta nagle nie mogę auta odpalic. Nie można zmienic polozenia biegów, nie podświetlają sie symbole.trybu jazdy. Po podłączeniu Komputer nie chce sie połączyć ze skrzynia. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktos laskawy mogł podpowiedzieć co może być przyczyna.
dosai
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-10-19, 16:47
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2012
Imię: Paweł


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość