SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Może masz lub miałeś pojazd inny niż Audi, którym chciałbyś się podzielić wiedza na jego temat ?

SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Postprzez malard » 2016-02-19, 11:05

Witam
Po raz kolejny proszę Was o pomoc w poszukiwaniu auta. Planujemy zakup Auta jak w tytule i chciałem zaczerpnąć trochę wiedzy na temat tego auta a raczej silnika w tym samochodzie. Jeżeli dobrze odczytałem wklejkę to jest to kod silnika CEGA.
Tutaj link do ogłoszenia:

http://otomoto.pl/oferta/seat-altea-xl- ... yhnsT.html

Panowie co możecie powiedzieć o tym silniku??? czy nękają go wszystkie poprzednie wady 2 litrówek???
Jak tam wygląda sprawa z EGR czy często ulega uszkodzeniu i czy wymiana jest bardzo skomplikowana???
Mile widziane wszelkie uwagi....
Piotruś liczę na Ciebie i Twoją wiedzę.
Dzięki
malard
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-05-02, 17:52
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Re: SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Postprzez Piotruś » 2016-02-19, 15:54

malard napisał(a):Panowie co możecie powiedzieć o tym silniku??? czy nękają go wszystkie poprzednie wady 2 litrówek???

Na pewno nie jest to jednostka najwyższego ryzyka.
Ja osobiście nie lubię tego motora za to, że jest to taki składak z każdego po trochę.
Góra typowa dla CR, więc WYRAŹNIE lepiej niż w PD z pękającą głowicą i całą masą innych problemów.
Blok silnika niby jak we wczesnych 2.0TDi, ale układ smarowania (pompa) jak w najmniej problematycznym BMM i typowa dla silnika BKC w 1,9TDi (na łańcuszku ale bez imbusa i zespołu wałków równoważących).

Dla mnie CEGA trochę przypomina dziecko ze zbiorowego gwałtu. Niby z każdego ojca coś ale jakby pozbierał wszystko co na tamten czas było najlepsze.

Przed zakupem proponowałbym przynajmniej zgrubną diagnostykę komputerową silnika, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kondycję wtryskiwaczy.
Wyniki w dużym stopniu zależą od sposobu dotychczasowej eksploatacji.

Reasumując powiem tak: nie jestem fanem współczesnych Seatów, bo często toczy je korozja i mają różne niedoróbki jakościowe.
Niemniej, jeśli historia serwisowa tego konkretnego egzemplarza potwierdza się w raportach ASO, a oględziny techniczne nie wykazują czegoś niepokojącego, to ryzyko zakupu wcale aż takie wielkie nie jest. Moim zdaniem ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Postprzez malard » 2016-02-19, 17:37

Piotruś wielkie dzięki za odpowiedź. Dręczyła mnie ta pompa oleju ale już jest jasne... Widzę jednak, że ten motor jest na czarnej liście w aferze z normami spalin. Czy w związku z tym trzeba odwiedzić serwis??? Podobno zawór EGR jest bardzo awaryjny i spory problem z jego wymiana??
Jeżeli można to proszę podpowiedz mi co mam sprawdzić Vag-iem ( mam vag 704PL) jakie grupy, jakie logi oraz jakie wartości mają być zachowane???
Jeszcze raz bardzo wielkie dzięki!!!!!
malard
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-05-02, 17:52
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Re: SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Postprzez Piotruś » 2016-02-20, 06:59

malard napisał(a):Piotruś wielkie dzięki za odpowiedź.

Do usług :-D ,

malard napisał(a):Dręczyła mnie ta pompa oleju ale już jest jasne...

Na szczęście w tym motorze nie jest to problem :>

malard napisał(a):Widzę jednak, że ten motor jest na czarnej liście w aferze z normami spalin. Czy w związku z tym trzeba odwiedzić serwis???

Przede wszystkim musiałbyś sobie sprawdzić (po VINie) na stronce SEATA czy ten egzemplarz w ogóle łapie się na akcje.
Z tego co pamiętam w Niemczech w 2009 roku obowiązywała jeszcze norma EUR 4+, więc BYĆ MOZE ten Seat nie podpada pod "aferę".
A nawet jeśli podpada, to co najwyżej będzie trzeba zaktualizować (w ASO) oprogramowanie i po sprawie. Ja akurat nie widzę w tej kwestii żadnego problemu ani "hamulca", który miałby mnie powstrzymać przed zakupem jakiegokolwiek VAG'a tylko dlatego, że jakiemuś yebniętemu ekociulowi akurat tak się podoba "zrobić z igły widły".

malard napisał(a):Podobno zawór EGR jest bardzo awaryjny i spory problem z jego wymiana??

Zawory EGR zawsze były i pozostaną na swój sposób awaryjne.
Trudność ewentualnej wymiany zależy od miejsca montażu. Jeśli jest zespolony z przepustnicą to naprawa jest bagatelnie łatwa.
Jeśli to wersja z EGRem "z tyłu" silnika - no to trochę hardcoru jest, szczególnie w autach z napędem 4x4.
Jednak, z pewnością co najmniej 80%, w tym roczniku mamy do czynienia z opcją nr 1, czyli tą łatwiejszą.
Moim zdaniem ewentualność awarii EGR nie jest żadnym argumentem przeciwnym, bo być może ktoś już go wcześniej wymienił albo wciąż znajduje się w dobrej kondycji. Na tej zasadzie należałoby się obawiać awarii każdego podzespołu auta ;-) ... . IMO niepotrzebnie.

malard napisał(a):Jeżeli można to proszę podpowiedz mi co mam sprawdzić Vag-iem ( mam vag 704PL) jakie grupy, jakie logi oraz jakie wartości mają być zachowane???

Trudno mi powiedzieć jakie grupy, gdyż metoda odczytu zależy od generacji sterownika. Programu VAG704PL też prawdopodobnie nigdy na oczy nie widziałem :cry: ... .
Na pewno warto spojrzeć na parametry układu wtryskowego, czyli dawkę paliwa, korekcje wtrysków i wartości kalibracyjne.
Dosyć wrażliwym elementem jest ocena wspomnianego wyżej EGR jak i DPF.
Jednak, pomimo naprawdę szczerych chęci, nie jestem w stanie przedstawić tutaj w kilku słowach wszystkiego na co warto spojrzeć.
Jeśli autko jest dla Ciebie interesujące myślę, że i tak trzeba poprosić jakiegoś profesjonalistę o pomoc (?) ... .

Malard, jeśli tylko masz jeszcze pytania - wal śmiało. I koniecznie informuj jak sprawy postępują :] <luzik>
POWODZENIA :!: :!: :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Postprzez malard » 2016-02-20, 21:07

Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Po ciężkich targach auto zostało zakupione... Jak to u handlarza, dużo zachwalał i trochę mijał się z prawda...
Silnik pracuje świetnie ( oby tak dalej), to co udało nam się sprawdzić było ok. Wywaliło trochę drobnych błędów jak przycisk klamki w klapie, zwarcie z plusem w tylnym stopie, ostrzeżenie o ciśnieniu w oponach, podnośnik szyby od kierowcy brak adaptacji...
Okazało się, że miał malowane tylne lewe drzwi ( 170-200 mikronów )
Napęd załącza się bez najmniejszych zastrzeżeń, zawieszenie sztywne bez luzów, zarówno podwozie jak i nadwozie bez oznak korozji...
Na początek trzeba będzie wymienić rozrząd filtry oraz płyny ustrojowe... a dalej zobaczymy jak się będzie sprawował.
Spalanie 6l /100km więc jak na "4x4 " to całkiem fajnie, moc też wystarczająca -fajnie się zbiera..
Na S7 Seat całkiem dobrze sobie radził, ja ze swoim Peugeotem 3008 2,0 150KM nie mogłem mu odejść ( niestety rozstałem się z moją audiczką ale sentyment pozostał).
Piotruś jeszcze raz WIELKIE DZIĘKIi!!!!!
Pozdrawiam
malard
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-05-02, 17:52
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual

Re: SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Postprzez Piotruś » 2016-02-21, 07:34

malard napisał(a):Piotruś jeszcze raz WIELKIE DZIĘKIi!!!!!

Ty mi nie dziękuj (bo zupełnie nie ma za co), tylko pochwal się bardzo praktycznym a jednocześnie nietuzinkowym zakupem np. tutaj : inne-marki.html .
Myślę, że temat może być interesujący dla niejednego Usera naszego Forum :] .

No i oczywiście całym swoim sercem składam SEDRECZNE GRATULACJE i ŻYCZĘ SZEROKOŚCI :-D <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: SEAT ALTEA XL 4x4 2,0 TDI prośba o opinie

Postprzez malard » 2016-02-21, 16:40

Nie ma czym się chwalić .... musiałem coś zakupić na dojazdy do pracy a że udało się znaleźć autko z małym przebiegiem i dieslem (ma całkiem dobre opinie ) to go przygarnąłem.
Nie wiem czy moje autko jest godne aby go umieszczać w tak zacnym gronie :)
malard
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-05-02, 17:52
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości