malard napisał(a):Piotruś wielkie dzięki za odpowiedź.
Do usług
,
malard napisał(a):Dręczyła mnie ta pompa oleju ale już jest jasne...
Na szczęście w tym motorze nie jest to problem
malard napisał(a):Widzę jednak, że ten motor jest na czarnej liście w aferze z normami spalin. Czy w związku z tym trzeba odwiedzić serwis???
Przede wszystkim musiałbyś sobie sprawdzić (po VINie) na stronce SEATA czy ten egzemplarz w ogóle łapie się na akcje.
Z tego co pamiętam w Niemczech w 2009 roku obowiązywała jeszcze norma EUR 4+, więc BYĆ MOZE ten Seat nie podpada pod "aferę".
A nawet jeśli podpada, to co najwyżej będzie trzeba zaktualizować (w ASO) oprogramowanie i po sprawie. Ja akurat nie widzę w tej kwestii żadnego problemu ani "hamulca", który miałby mnie powstrzymać przed zakupem jakiegokolwiek VAG'a tylko dlatego, że jakiemuś yebniętemu ekociulowi akurat tak się podoba "zrobić z igły widły".
malard napisał(a):Podobno zawór EGR jest bardzo awaryjny i spory problem z jego wymiana??
Zawory EGR zawsze były i pozostaną na swój sposób awaryjne.
Trudność ewentualnej wymiany zależy od miejsca montażu. Jeśli jest zespolony z przepustnicą to naprawa jest bagatelnie łatwa.
Jeśli to wersja z EGRem "z tyłu" silnika - no to trochę hardcoru jest, szczególnie w autach z napędem 4x4.
Jednak, z pewnością co najmniej 80%, w tym roczniku mamy do czynienia z opcją nr 1, czyli tą łatwiejszą.
Moim zdaniem ewentualność awarii EGR nie jest żadnym argumentem przeciwnym, bo być może ktoś już go wcześniej wymienił albo wciąż znajduje się w dobrej kondycji. Na tej zasadzie należałoby się obawiać awarii każdego podzespołu auta
... . IMO niepotrzebnie.
malard napisał(a):Jeżeli można to proszę podpowiedz mi co mam sprawdzić Vag-iem ( mam vag 704PL) jakie grupy, jakie logi oraz jakie wartości mają być zachowane???
Trudno mi powiedzieć jakie grupy, gdyż metoda odczytu zależy od generacji sterownika. Programu VAG704PL też prawdopodobnie nigdy na oczy nie widziałem
... .
Na pewno warto spojrzeć na parametry układu wtryskowego, czyli dawkę paliwa, korekcje wtrysków i wartości kalibracyjne.
Dosyć wrażliwym elementem jest ocena wspomnianego wyżej EGR jak i DPF.
Jednak, pomimo naprawdę szczerych chęci, nie jestem w stanie przedstawić tutaj w kilku słowach wszystkiego na co warto spojrzeć.
Jeśli autko jest dla Ciebie interesujące myślę, że i tak trzeba poprosić jakiegoś profesjonalistę o pomoc (?) ... .
Malard, jeśli tylko masz jeszcze pytania - wal śmiało. I koniecznie informuj jak sprawy postępują
POWODZENIA