[AAD 2.0 115KM] Silnik nie chodzi

[AAD 2.0 115KM] Silnik nie chodzi

Postprzez camelllcamelll » 2013-12-19, 11:40

Witam

Audi 100 C 4/ silnik AAD 2.0 E / benzyna + gaz
Jak jest zimny silnik to odpala i chodzi, ale gdy jest gorący to po odpaleniu nie wchodzi na obroty, co to może być ??
filmik jak chodzi
http://tinypic.com/player.php?v=2usjxnm ... rLMwfv4XTo
camelllcamelll
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2013-11-04, 11:15
Lokalizacja: Nowa Ruda
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Ryszard

Postprzez Andi » 2013-12-19, 15:03

camelllcamelll,pytanie : czy efekt wymieniony wystepuje na benzynie i na gazie ?
wiem ze w 100 jest ograniczona mozliwosc odczytu bledow , ale trzeba skorzystac z tego co jest i na tej podstawie podejmowac kroki.
Bez tego mozna pomierzyc miernikiem wartosci czyjnika temp byc moze jest uszkodzony lub dziala wadliwie i przez przeklamania moze byc taki efekt.
Mozna tez zmierzyc wartosci z sondy,
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez gregor » 2013-12-19, 19:30

Tak jak Andi, wspomniał o czujniku temp, od tego trzeba zacząć.
Ale jak nie pomoże to trzeba sprawdzić krokowca i czujnik halla.
gregor
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 2013-12-05, 22:15
Lokalizacja: mazowsze
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AGU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Postprzez camelllcamelll » 2013-12-19, 20:16

Witam

Trochę to opisałem chaotycznie / spieszyłem się do pracy / taki efekt występuje tylko na benzynie - na gazie śmiga aż miło.
Tam są dwa czujniki temp., i myślę że to idzie o ten niebieski 2-pinowy ??
camelllcamelll
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2013-11-04, 11:15
Lokalizacja: Nowa Ruda
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Ryszard

Postprzez gregor » 2013-12-19, 21:13

camelllcamelll napisał(a):Tam są dwa czujniki temp., i myślę że to idzie o ten niebieski 2-pinowy

Tak.
Niebieski, dwupinowy daje sygnał do ecu.
Szary lub biały, trzy piny wskazania na zegary.
gregor
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 2013-12-05, 22:15
Lokalizacja: mazowsze
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AGU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Postprzez Andi » 2013-12-19, 21:23

camelllcamelll napisał(a):Witam

Trochę to opisałem chaotycznie / spieszyłem się do pracy / taki efekt występuje tylko na benzynie - na gazie śmiga aż miło.
Tam są dwa czujniki temp., i myślę że to idzie o ten niebieski 2-pinowy ??

skoro tak , to problem lezy tylko po stronie instalacji gazowej z tym problemem to juz trzeba do gazownika podjechac i sprawdzic parametry instalacji gazowej .
sprawdzanie czujnikow temp mija sie z celem skoro na benzynie chodzi jak nalezy.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez camelllcamelll » 2013-12-19, 22:08

Andi napisał(a):skoro tak , to problem lezy tylko po stronie instalacji gazowej z tym problemem to juz trzeba do gazownika podjechac i sprawdzic parametry instalacji gazowej .
sprawdzanie czujnikow temp mija sie z celem skoro na benzynie chodzi jak nalezy.


Kolego chyba trochę nie doczytałeś, napisałem że taki problem jest tylko na benzynie - na gazie śmiga jak ta lala.

gregor napisał(a):Niebieski, dwupinowy daje sygnał do ecu.
Szary lub biały, trzy piny wskazania na zegary.


Jutro zamówię nowy czujnik, i dam znać jak to wszystko wygląda.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

Pozdrawiam
camelllcamelll
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2013-11-04, 11:15
Lokalizacja: Nowa Ruda
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Ryszard

Postprzez Andi » 2013-12-20, 07:50

camelllcamelll napisał(a):
Andi napisał(a):skoro tak , to problem lezy tylko po stronie instalacji gazowej z tym problemem to juz trzeba do gazownika podjechac i sprawdzic parametry instalacji gazowej .
sprawdzanie czujnikow temp mija sie z celem skoro na benzynie chodzi jak nalezy.


Kolego chyba trochę nie doczytałeś, napisałem że taki problem jest tylko na benzynie - na gazie śmiga jak ta lala.

gregor napisał(a):Niebieski, dwupinowy daje sygnał do ecu.
Szary lub biały, trzy piny wskazania na zegary.


Jutro zamówię nowy czujnik, i dam znać jak to wszystko wygląda.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

Pozdrawiam
rzeczywiscie , sytuacja jest zupelnie odwrotna nalezy zrobic jak zostalo opisane wczesniej
gregor napisał(a):Tak jak Andi, wspomniał o czujniku temp, od tego trzeba zacząć.
Ale jak nie pomoże to trzeba sprawdzić krokowca i czujnik halla.

i koniecznie sprawdzilbym wskazania z sondy na zimnym i rozgrzanym silniku.
W miare mozliwosc proponowalbym pomierzyc czujniki po wymontowaniu przed wymiana:
celem oceny roznic wskazan w danej temp .
Takie pytanie mi sie nasuwa :czy auto odpalane jest na benzynie czy na gazie ?
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez camelllcamelll » 2013-12-20, 08:55

Andi napisał(a):Takie pytanie mi sie nasuwa :czy auto odpalane jest na benzynie czy na gazie ?


Zawsze rano odpalam na benzynie - silnik zimny, później jak jest silnik ciepły to odpalam na gazie / nie ma możliwości odpalić go na Pb /
camelllcamelll
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2013-11-04, 11:15
Lokalizacja: Nowa Ruda
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Ryszard

Postprzez Andi » 2013-12-20, 09:54

camelllcamelll napisał(a):
Andi napisał(a):Takie pytanie mi sie nasuwa :czy auto odpalane jest na benzynie czy na gazie ?


Zawsze rano odpalam na benzynie - silnik zimny, później jak jest silnik ciepły to odpalam na gazie / nie ma możliwości odpalić go na Pb /
dobrze ze robisz to w ten sposob ,bo w tym silniku cisnieniowy regulator paliwa jest bardzo czuly na jego brak przy odpalaniu tylko na gazie.
Jako ,ze silnik po rozgrzaniu ma problem z wkrecaniem sie na obroty proponowalbym
sprawdzic wizualnie dokladnie szczelnosc ukladu dolotowego ,podcisnieniowego ukladu wyprzedzenia zaplonu (raczej jest ok bo na gazie dziala )
Czasami bywa ze zaplon jest zbyt pozny , lekkie przyspieszenie pomaga- kwestia sprawdzenia.
zmierzyc wskazania czujnika temp lub podmienic ,
zmierzyc wskazania sondy na zimnym i cieplym silniku (przewody czarne ,biale jezeli sa : to od grzalki i mozna sobie je darowac)
sprawdzic cisnienie paliwa , rozdzielacz paliwa i klape nim sterujaca..

Punktow zaczepienia jest kilka - trzeba sprawdzic jeden po drugim dokladnie.

W sumie ciekawy artykul na temat mechanicznego wtrysku : http://autokult.pl/2013/02/28/wtrysk-me ... -to-dziala
i problemow wystepujacych po zalozeniu instalacji lpg ( nie zawsze) http://autokult.pl/2013/03/07/wtrysk-st ... -czy-warto
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez camelllcamelll » 2013-12-21, 15:31

Witam

zmierzyc wskazania czujnika temp lub podmienic


napięcie zasilania - 5 V
zimny silnik opór - 3100 omów / 2 000 - 3 000 /
gorący silnik opór - 230 omów / 200 - 300 /

tak że czujnik temp w normie, sonde z tego co pamiętam to już dawno została odłączona.
Za dużo w tej chwili nie mogę zrobić, jestem kurierem i roboty mamy do licha.

Pozdrawiam
camelllcamelll
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2013-11-04, 11:15
Lokalizacja: Nowa Ruda
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Ryszard

Postprzez Andi » 2013-12-30, 11:44

Odnalazlem w jaki sposob odczytywac kody migowe Audi oraz VW

Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW

Przeprowadzanie testu
- Włączyć zapłon
- Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie.
- Pozostawić silnik na biegu jałowym.
- Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy.
- Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników.
Kasowanie usterek
- Zapłon wyłączyć.
- Przewód danych podłączyć do masy.
- Zapłon włączyć.
- Przewód danych odłączyć.

Odczyt
- Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy
- Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy
- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki
- Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod
- Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy.
1 – zasilanie +12V
2 – masa
3 – przewód danych LED
4 – przewód danych VAG 1551

1111- Defekt sterownika
1231- Czujnik szybkościomierza
1232- Silnik biegu jałowego
2111- Obrotomierz
2112- Czujnik położenia wałka rozrządu
2113- Czujnik halla
2114- Czujnik punktu zapłonu
2121- Włącznik biegu jałowego
2122- Brak sygnału obrotów
2123- Włącznik pełnego obciążenia
2124- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2132- Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
2141- Czujnik stukowy 1 – zły sygnał
2142- Czujnik stukowy 1 – brak sygnału
2143- Czujnik stukowy 2 – zły sygnał
2144- Czujnik stukowy 2 – brak sygnału
2212- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2214- Przekroczone obroty maksymalne
2221- Błędny sygnał podciśnienia
2222- Czujnik podciśnienia w komputerze
2223- Czujnik ciśnienia powietrza
2224- Za wysokie ciśnienie doładowania
2231- Regulacja biegu jałowego
2232- Miernik masy powietrza
2233- Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2234- Napięcie zasilające
2242- Potencjometr CO
2312- Czujnik temperatury płynu
2314- Przesyłanie danych
2322- Czujnik temperatury powietrza
2323- Miernik masy powietrza
2324- Miernik masy powietrza
2341- Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2342- Sonda lambda
2343- Spaliny za ubogie
2344- Spaliny za bogate
2411- Recyrkulacja spalin
2412- Czujnik temperatury powietrza
2413- Spaliny za ubogie
4332-
4343- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4411- Zawór wtryskowy 1
4412- Zawór wtryskowy 2
4413- Zawór wtryskowy 3
4414- Zawór wtryskowy 4
4421- Zawór wtryskowy 5
4422- Zawór wtryskowy 6
4431- Zawór regulacji biegu jałowego
4432- Silnik regulacji biegu jałowego
4442- Zawór regulacji ciśnienia doładowania
4443- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4444- Brak błędów

Czytaj wiecej: http://www.vwgolf.pl/porady/odczytywani ... i-oraz-vw/
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez camelllcamelll » 2014-01-07, 10:23

Andi napisał(a):sprawdzic cisnienie paliwa , rozdzielacz paliwa i klape nim sterujaca..


Klapa spiętrzająca jest prosta, wydaje mi się że jeżeli rozdzielacz paliwa byłby walnięty to i na zimnym by nie zapalił.
Który zawór jest odpowiedzialny za ciśnienie paliwa w układzie ??

Już jest wszystko OK - wymieniłem nastawnik ciśnienia.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
camelllcamelll
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 2013-11-04, 11:15
Lokalizacja: Nowa Ruda
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Ryszard


Powrót do C4 (1991-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości