Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2017-01-21, 17:22

HatefulEvil napisał(a): za to wyposażenie miodne.

Niby fajne ale jak dla mnie RECARO całkowicie odpada.
Ból ściśniętych udami klejnotów nie jest warty żadnego poświęcenia ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez pastaldo » 2017-01-22, 01:28

dzięki Piotruś za tak pouczający i wyczerpujący wykład.
Szczerze ciekaw jestem modyfikacji jakie robią firmy tuningujące za pozwoleniem producenta czyli ABT itp. Bo tak naprawdę to co można w takim 2.5TDI wymienić żeby zwiększyć jego osiągi i żeby dalej został tym samym 2.5TDI. No ale dobra nie drążmy skoro takie modyfikacje uznajemy za zło.
Co do wachlowania biegami to zawiodłem się dopiero na przykładzie tego samochodu. Nie lubię atomatów, wolę mieć wszystko pod kontrolą i jakoś tak bliżej mi emocjonalnie do manuala. Jednak tutaj dość mocny diesel czyli AKE i "chooolernie" krótka skrzynia 6 biegowa to na miasto porażka. Całe szczęście po mieście jeżdżę bardzo mało. Za to lubiłem 5 biegowy manual z 1.9TDI AFN w A4. Dość długa jedynka dawała możliwość dość wygodnej jazdy niestety brakowało na trasie tego 6 begu. Że nie wpadł nikt na pomysł by 5 pięć biegów zostawić jak w pięciobiegowej a tylko dorzucić kolejny nadbieg czyli 6. No ale to nie wątek o skrzyniach więc wystarczy moich żali.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Damolka89 » 2017-03-03, 23:34

Witam Panowie. <luzik>
Mam mały problem otóż zakupiłem a6 c5 avant z 2002 roku modelowo 2003 oznaczenie silnika AKE i skrzynia tiptronic z S auto po padniętej pompie nie odpala. Ktoś coś tam przy sterowniku grzebał, ale widząc po tym jak to zrobił po prostu ręce przy samej "dupie" poucinać, sprzedawca mówił, że auto mu zaczynało gasnąć kilka minut po odpaleniu aż w końcu kaput nie odpaliło, więc zaciągnął do warsztatu i tam jakieś cuda odwalali przy pompie.
Dzisiaj wyjąłem pompę żeby oddać ją we właściwe ręce do wskrzeszenia <okok> po spojrzeniu na nr pompy okazało się,że ta pompa nie jest do tego silnika,o ma końcówkę 106C a z tego co wiem to powinna być 106L albo 106LX
Wniosek nasuwa się jeden,że to auto jeździło jakoś na tej pompie od silnika AKN aż padła albo Ci "fachowcy" z warsztatu podmienili pompy.

Silnik AKE jest w bdb- stanie, na wałkach widać oraz czuć lekko pod paznokciem wytarcia tragedii nie ma :) , nie zalany (wycieki), a w miarę czysty słupek <okok>

Mam na miejscu gościa który rozsprzedaje taką samą audi tylko w quattro i z silnikiem BAU sprawną i na chodzie jeżdżącą... i tu moje pytanie do Was czy z niego bez problemu podejdzie pompa wraz ze sterownikiem do mojego AKE??? może mi ją sprzedać za 700zł

Za cały silnik z osprzętem,wiązką z ECU, licznikiem oraz stacyjką do uruchomienia na przekładkę śpiewa za niego 3700zł

Z tego, co się dowiedziałem to wymieniane były głowice, bo uszczelki pod padły, nowe turbo siedzi,rozrząd około 20tyś temu robiony,olej z filtrami zbliża się do wymiany i przebieg około 200kkm. Auto stoi na parkingu (plac strzeżony) odpalane co jakiś czas nie jeżdżące po ulicach tylko na placu, bo bez prawa rejestracji ( bez dokumentów)

Prosiłbym o jak najszybszą odpowiedź, bo nie wiem co działać dalej z tym, z jednej strony kompletna przekładka i śmigam sobie <lol> a z drugiej sporo kasy na tą operację i czy lepiej zostać przy AKE <okok>
Pozdrawiam <luzik>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez tysszek » 2017-03-04, 12:49

Jak masz kasę to możesz zmienić, tym bardziej że twoje się już wycierają. Jeśli da ci gwarancję i że wszystkim, to dobra cena. Ja jak szukałem były po grubo ponad 4 tysie. Z drugiej strony jak nie jeździ to jak możesz widzieć czy cieknie?
Ja mam silnik AKN i też stałem przed takim dylematem jak ty. Okazało się, że mój zdrowy tylko ciekł z każdej strony. Ale jak przyjdzie wymienić mi elementy rozważę wsadzenie 2.7, a jak nie to 1.9.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
tysszek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2016-04-18, 15:51

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Damolka89 » 2017-03-04, 20:35

No właśnie rozmyślam jak to z tym zrobić. Co do 1.9 to wiem, że są ok,bo mam paska fl AVF, ale z drugiej strony te 6 garów pięknie grają <lol>
Nie wiem jak z tą pompą jest oddałem ją do naprawy i mam możliwość zostawienia tej 106c, a wzięcia zregenerowanej pisanej do silnika AKE no i nie wiem dokładnie jaka powinna siedzieć u mnie w AKE nr Vin WAUZZZ4BX3N015686 mógłby ktoś sprawdzić to??? etka podaje dwa typy 106L i 106LX <mysli> <okok>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez zibi06 » 2017-03-05, 05:01

......106L i ........106LX to ta sama pompa, tylko że, "X" oznacza fabryczną regenerację/ "odnowienie". Dotyczy to wszystkich "odnowień".
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Damolka89 » 2017-03-05, 11:54

zibi06 napisał(a):......106L i ........106LX to ta sama pompa, tylko że, "X" oznacza fabryczną regenerację/ "odnowienie". Dotyczy to wszystkich "odnowień".


Dzięki za przypomnienie o tym akurat wiedziałem, że z X są fabrycznie odnawiane <okok> <luzik>
Późnym wieczorem znalazłem na necie, jakie nr pomp pod różne roczniki pasują, więc już wiem <okok>
Podaję stronkę z której korzystałem wszystko jasno opisane i podobna do etki tylko,że tu są ceny części i wszystkie marki aut <okok>
https://www.czesciauto24.pl/ oraz podobną https://www.autodoc.pl/
Można by tą stronkę przypisać koło etki, bo bardzo przydatna, ale to już zależy od administratorów strony <okok>
Damolka89
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 2016-09-19, 06:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Damian

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez dewil99 » 2018-01-05, 15:53

Proszę o kontakt.
dewil99
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2018-01-05, 15:51
Model: Skoda SB
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5 V6 Duratec 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez dewil99 » 2018-01-05, 15:56

WITAJCIE
Jak skontaktować się z Piotrem który napisał o Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

proszę o pomoc i kontakt
dewil99
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2018-01-05, 15:51
Model: Skoda SB
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5 V6 Duratec 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2018-01-05, 18:28

Witaj Piotrze, mój imienniku :] .

W jakiej sprawie chcesz się ze mną kontaktować ?
Wszystko co dotyczy motoryzacji i / lub silnika 2.5TDi możemy omówić w tym temacie, a w razie potrzeby otworzyć nowy.

PS: Wymoderowałem numer Twojego telefonu. Po co podkładać się botom i innym spamerom ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez sławek » 2018-02-11, 19:53

Witam , jestem tu nowy , kupiłem a6b5 2,5tdi ,6 biegów manual , grudzień 2003r 163km , więc jak rozumiem mój silnik to BFC ?
sławek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2018-02-11, 19:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: sławek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez MarcinOOOO » 2018-02-27, 10:38

Również chciałbym z Piotrem omówić sprawę mojego 2.5TDI BDG, kupiłem teraz Audi A4 B7 z tym silnikiem i chciałbym się dowiedzieć jak mogę zapobiec katastrofie, interesuja mnie alternatywy że tak powiem uzdrowienia tego silniczek z fabrycznych bolączek, i jakie są to koszty, co było najtańsza opcja i co można zrobić by cieszyć się bezawaryjnościa tego silniczka, będę bardzo wdzięczny za pomoc a dla Piotra wielki wielki szacunek za tak obszerna wiedzę jaka posiada i umiejętności. Poczytałem kilka tematów i naprawdę jest tu prawdziwym Audi specem i zna się na rzeczy.
MarcinOOOO
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-02-27, 06:39
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Marcin

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez jackassZSW » 2018-02-28, 09:16

W poradniku w poście nr1 jak dla mnie czegoś ważnego brakuje otóz odmiany jak BAU z niby poprawionymi wałkami (zmieniono na puste) dalej sa awaryjne nie aż na taka skale jak wczesniejsze ale sa, otóz nie wycieraja sie a pękają, jak ktos nie wierzy prosze zapytać Świątka zajmujacego sie regeneracja i sprzedaza nowych wałków w tysiącach sztuk. poprawione Pompy VP też nie sa pancerne ale to duze przebiegi je dobijaja
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2018-02-28, 18:02

Witaj MarcinOOOO,
MarcinOOOO napisał(a):Również chciałbym z Piotrem omówić sprawę mojego 2.5TDI BDG,

A skąd jesteś (tak mniej więcej, bez żadnych szczegółów), bo w Twoim poście powitalnym doczytałem, że ze Śląska ale nawet nie wiadomo którego :-D :?:
MarcinOOOO napisał(a):chciałbym się dowiedzieć jak mogę zapobiec katastrofie, interesuja mnie alternatywy że tak powiem uzdrowienia tego silniczek z fabrycznych bolączek, i jakie są to koszty, co było najtańsza opcja

Zapobiec usterkom za bardzo się nie da , ponieważ problem narywania wynika z wady (najogólniej mówiąc) konstrukcyjnej.
Ale nie każdy egzemplarz jest tak samo dotknięty.
Ze swojej strony (jeśli jesteś lub bywasz w moich stronach) mogę Ci obiecać spocika z osłuchaniem i całkowicie darmową "diagnostykę komputerową" zakończoną "uogólnioną" opinię na temat bieżącej kondycji Twojego silnika. Jeżeli oczywiście zechcesz ;-) ... . Kilka razy w miesiącu zdarza mi się bywać w domu :mrgreen: , więc szanse są.
MarcinOOOO napisał(a):co można zrobić by cieszyć się bezawaryjnościa tego silniczka

Spoko. Istnieje kilka możliwości.
MarcinOOOO napisał(a):dla Piotra wielki wielki szacunek za tak obszerna wiedzę jaka posiada i umiejętności. Poczytałem kilka tematów i naprawdę jest tu prawdziwym Audi specem i zna się na rzeczy.

Dzięki za niekoniecznie zasłużone, ale ciepłe słowo :] .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2018-02-28, 18:51

jackassZSW napisał(a):W poradniku w poście nr1 jak dla mnie czegoś ważnego brakuje otóz odmiany jak BAU z niby poprawionymi wałkami (zmieniono na puste) dalej sa awaryjne nie aż na taka skale jak wczesniejsze ale sa, otóz nie wycieraja sie a pękają, jak ktos nie wierzy prosze zapytać Świątka zajmujacego sie regeneracja i sprzedaza nowych wałków w tysiącach sztuk. poprawione Pompy VP też nie sa pancerne ale to duze przebiegi je dobijaja

JackassZSW, problem pękających pierścieni krzywkowych dotyczy niewielkiej partii "pustych wałków" z samego początku ich produkcji, z których znakomita większość została dawno wymieniona, najczęściej przez ASO w okresie gwarancyjnym.

Późniejsza produkcja tez czasami pęka, ale to już ABSOLUTNIE nie z powodu braków jakościowych tylko skutkiem przegrzania i nadzwyczaj kiepskich jakościowo olejów LL, masowo stosowanych w "tamtych czasach". Przebarwienia i charakter tych uszkodzeń jednoznacznie wskazuje na powody awarii, czego jestem osobistym, wielokrotnym świadkiem.

Trzecią, marginalną grupę uszkodzeń generują błędy montażowe mehanikufff.

Do Twojej wiadomości podobne wałki (prócz jednego) montowano w całym okresie produkcji modelu C6, nie tylko w silnikach V6 i V8 (q7, A8), ale też w R4 2.0TDi.
Ponieważ usterkowość tej technologii jest znikoma podtrzymuję opinię, że nowa generacja wieloelementowych wałków rozrządu jest bliska ideału.

Jeżeli chciałbyś poszerzyć wiedzę w tym zakresie proponuję lekturę naszego Forum, bo temat był już wielokrotnie poruszany, włącznie z dyskusją o przyczynach kolejnej zmiany w budowie wałków dostępnych w ASO jako części zamienne.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości