Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Tutaj omawiamy sprawy dotyczące jednostek wysokoprężnych, nie przywiązanych konkretnie do danego modelu.

Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez pastaldo » 2017-11-14, 10:42

Witam,
Od kiedy pojawiło się trzecie dziecko borykam się z myślą zmiany samochodu.
Jeszcze w tej chwili mieścimy się jakoś do A6 ale gdy maluszek wskoczy do większego fotelika to już będzie mega problem.

Na te chwilę zafiksowałem się trochę na poszukiwanie dwóch samochodów:
Transporter T5 Multivan (po 2005r) lub Sharan II (po 2010r) (ewentualnie Alhambra II)

Jak wygląda sytuacja z silnikami w tych modelach? Chodzi mi o to czy silniki (tu mowa o wysokoprężnych) są żywotne i jak się tu korespondują z silnikami które sie pojawiły w Audi w tych latach. Tzn z tego co pamiętam to Piotruś mówił cos kiedyś przy okazji rozmów o Superb, że silniki 2.0TDI rozważać po 2009r na CR. Czy to samo odzwierciedla się w ww. VW?
1.9TDI raczej bym unikał do tak wielkiej budy.
Bardzo mnie zainteresowała opcja z silnikiem 2.5TDI w T5. Czy dobrze mi się wydaje że tam jest nieśmiertelne 2.5TDI R5 ? Bo jesli tak to chyba wersja z tym silnikiem i powiedzmy opcją 174KM i 4motion była by dla mnie idealna. Tylko ile te silniki mają wspólnego ze starym dobrym TDI R5? Widziałem egzemplarze do sprzedania z przebiegami ponad 500tys wiec albo dużo naprawiane albo tak trwałe. <uoee>

Po za konkursem silnikowym jak macie inne propozycje ciekawych sprawdzonych samochodów tej klasy to rozważę :p
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez zibi06 » 2017-11-14, 11:51

pastaldo napisał(a):Bardzo mnie zainteresowała opcja z silnikiem 2.5TDI w T5. Czy dobrze mi się wydaje że tam jest nieśmiertelne 2.5TDI R5 ?

:arrow: silnik-2-5-tdi-r5-na-pompowtryskiwaczach-opinie-t2535.html
Chyba że, masz na myśli inny silnik..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez pastaldo » 2017-11-14, 13:08

zibi06 napisał(a):
pastaldo napisał(a):Bardzo mnie zainteresowała opcja z silnikiem 2.5TDI w T5. Czy dobrze mi się wydaje że tam jest nieśmiertelne 2.5TDI R5 ?

:arrow: silnik-2-5-tdi-r5-na-pompowtryskiwaczach-opinie-t2535.html
Chyba że, masz na myśli inny silnik..


Dzięki Zibi chyba o ten chodzi. Nie zauważyłem tego watku wcześneij
Nagle po przeczytaniu wypowiedzi Piotrusia ogarnął mnie lęk. A taki już byłem napalony na T5. Poczytałem opinie ludzi na necie to wszyscy na około go chwalili a tu taki klops.
Z drugiej strony v6 2.5 tez miało byc takie fe a juz 5 lat jeżdżę i tylko pierdoły robiłem poza rozszczelniona pompą wtryskową.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez Witia » 2017-11-14, 16:09

pastaldo użytkuję od nowości służbowo t5 z 2007 r. z silnikiem 2.5 tdi 130 KM w multivanie. Poruszam się nim raczej sporadycznie choć trochę Polski i Europy objechałem. Pojazd jest serwisowany w aso i ma na chwilę obecną coś koło 160 000 km. Wiem, że nie jest to wiele jak na taki samochód ALE przy 80 tys. naprawiana była skrzynia biegów(sześciobiegowy manual), wymieniana była obudowa skrzyni i jakieś łożysko na którymś wałku bo się rozsypało i wałek wyj...ał dziurę i uwolnił olej :) tak w skrócie ;) Według aso usterka spowodowana nieumiejętnym wkładaniem biegów. Dotyczyło to 1 i wstecznego. Jest to prawdopodobne bo u mnie w "fabryce" ten samochód to taka "dziwka" tzn. każdy nim jeździ a większość z nich pierwszy raz widziała manuala. Znam też przypadek z sąsiedniej "fabryki" gdzie mieli carawelkę z tego samego roku t5 2.5 tyle, że mocniejszą tj. 170 KM i przy przebiegu coś koło 160 tysi robili skrzynkę. Tłumaczenie aso to samo tyle, że tamten pojazd miał góra dwóch kierowców zawodowych. Więc coś jest na rzeczy.

W silniku przez cały okres wymienili tylko jedną sondę, wąż od turbo i rozrusznik. Pojazd miał akcję serwisową polegającą na wymianie pompy wody, ale to było w '08 roku.

kod silnika to BNZ.

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez marekpili » 2017-11-15, 15:13

.
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez marekpili » 2017-11-15, 15:59

pastaldo napisał(a):
Po za konkursem silnikowym jak macie inne propozycje ciekawych sprawdzonych samochodów tej klasy to rozważę :p
Miałem ten sam problem, ale za namową dzieci dałem się namówić na Renault Grand Espas IV 2.0 dCi 150 kM 2013 rok wer. Celsium mocno doposażna i jeszcze na gwarancji fabrycznej
(czwarte auto w rodzinie na 7 osób).
Ponoć silnik nie gorszy od najlepszego TDI CR (mam obydwa to się okaże?) nie wysilony konstrukcja Nissana.
Przez 2 lata zrobiłem ok 40 tys. i nic się nie dzieje jestem mega zadowolony.
Wszystko czym jeździłem może poza Syreną105, Fiatem 126p i Skodą 105 S było Niemieckie.
Rozważałem i jeździłem VW Multivanem 4x4.
Przejedź się VW i Renault i zobacz jaka jest różnica.
Moje odczucia że VW duży, twardy dobry dla pracowników i narzędzi więcej wejdzie.
Natomiast Renault Grand Espace jak najbardziej dla rodziny przypomina poduszkowiec.
7 osób na pokładzie to full, ale 6 optymalnie plus box na dachu, coby nic nie walało się pod nogami. Jest oszczędny śr. 6,4 do 7,4 l/ 100 km.
W grę wchodziło jeszcze Espas V, ale za mały - poszli w bajer.
Duży plus Forum Espas wszystko się dowiesz, myślę że około 10 razy bardziej aktywne od Audi.
Co miesiąc spoty użytkowników Espace, w Lublinie mocna grupa
Jedyny minus to trzeba znaleźć auto nie wyeksploatowane,
w cenie 10 letniego VW Multivana masz trzyletniego Grand Espas z bogatym wyposażeniem seryjnie nawet full opcja w Initiale.
Ostatnie roczniki tego modelu, są dużo lepiej wykonane tutaj bariera jak w VW i Audi od 2008 z TDI CR, a w Renault jest 2007 rok po lifcie w 2011 następny lifting do 2014 roku.

Do poczytania:

https://autokult.pl/11701,renault-grand ... utokult-pl


Obrazek

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez pastaldo » 2017-11-15, 21:39

Witia dzięki za te cenne spostrzeżenia.
Samochód miałby u mnie raczej lekkie życie bo od jakiegoś czasu nie ciągnie mnie do szarżowania. Z finansowego punktu widzenia musiałbym celować pewnie w przedział 2005-2010 a to może juz być doświadczony egzemplarz z nalatanymi kilometrami wiec faktycznie trzeba by brać pod uwagę awarie związane z eksploatacją. Może jednak lepszym rozwiązaniem przy opcji pozostania przy VW jest Sharan II. Urzekły mnie trochę odsuwane drzwi bo z dzieciakami zawsze wygodniej gdzieś na parkingu i nie bać się że przywali się w sąsiedni samochód.

marekpili dzięki za propozycję którą muszę przyznać troszkę mi namieszałeś :->
Do tej chwili Espace uważałem za najbrzydszy samochód zaraz po Multipli <wysmiewacz>
Dziwny jamnik ze ściętym kuprem i pdeudo lotka na dachu.
A teraz poważnie mówiąc zainteresowałeś mnie tym samochodem. Szczególnie spodobały mi się wnętrza lepiej doinwestowanych samochodów.
Przeraża mnie z jednej strony ten futurystyczny kokpit a z drugiej poduszkowiec o którym wspomniałeś. Wygoda wygodą ale lubię czuć sie pewnie w prowadzeniu samochodu i nie wiem jak by mi się jechało takim tapczanem. Musiałbym się przejechać i ocenić.
Zainteresowało mnie to co napisałes o cenie że 3 letni espace chodzi w kategorii cenowej 10 letniego multivana co przemawia bardzo na jego korzyść. Musze popatrzeć na rynek tych samochodów. Zawsze omijałem szerokim łukiem francuzy ale może czas na jakis czas opuścić niemcy na rzecz żabojadów. :->
Mnie interesuje wyłącznie jazda w 5 osób ale czasami dodatkowe 2 miejsca byłyby mile widziane. Wersja Grand rozumiem jest 7 osobowa a bez granda 5?
Dobrze widzę na zdjęciu że ta pseudo lotka na dachu rozsuwa się i powstają 2 relingi pod box? Zapytam bo pewnie aktywnie wertujesz fora skoro o tym wspomniałeś, co w tych samochodach lubi się psuć? W Twoim miałeś jakies przygody?
A i jak to jest z tym spalaniem bo na stronce którą podesłałeś to pisali o 11-14l ON co przy 2l silniku przeraża.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez marekpili » 2017-11-16, 09:31

Jak kupiłem w Krakowie ,, Borys", zrobiłem kontrolę podwozia 3D.
W ASO ekspertyzę i przegląd serwisowy na 15 tys. ze zmianą oleju filtrów
i przy okazji wymiana miski olejowej (była zagięta).
Na koniec przegląd techniczny na następne 2 lata.
W ramach gwarancji wymienili mi DVD w zagłówku kierowcy i wentylator nawiewu.
Od tamtej pory zrobione 45 tys w 2 lata ( dwa wyjazdy do Bułgarii w 7 osób plus full bagaż) i nic się nie dzieje.
Wprost przeciwnie w Audi (zamawiane w salonie w Londynie wers. LHD) po 28 tys w trzecim roku po zakończeniu gwarancji i akcji serwisowej (aktualizacja oprogramowania), padł czujnik skrętu kół wymiana w ramach rękojmi koszt 10 tys zł,
zapłaciłem tylko 1 tys. za wymianę kolumny kierowniczej.
Ogłupiają nas w tych gazetach ,, jaki Niemieckie auto cacy ".
Co do aut francuskich też byłem negatywnie nastawiony, ale zmieniam zdanie.
W przypadku Espasa zmieniła się awaryjność jak pisałem od lifta w 2007 roku jak weszły silniki 2.0 dCi i 2.0 benzyna Nissana (podobnie Laguny III są udane i można za grosze kupić).
Nowego Renault bym nie kupił bo traci bardzo na wartości, ale dobra używka już za 1/3 wartości.
Wcześniejsze wynalazki są awaryjne podobnie jak 2.0 TDI PD u grupy VW.
Zasada jest taka że, im Espas bliżej końca produkcji tym lepiej.
Co do spalania, to dCi bieże o litr więcej od TDI. Jak na takie gabaryty to niewiele (przy spokojnej jeździe do 110 km/h mieści się w 6 l/ 100 km.
Opinie o dużym spalaniu to przy skrzyni automatycznej, starych dieslach 2.2 l w mieście lub silnikach 3,5 l benzyna.

Moja opinia że - Audi to przerost formy nad treścią.
Kiedyś było inaczej, ale teraz się zmienia czyt. globalizacja i wykup firm Japońskich przez koncerny Francuskie
np.: Nissan i Mazda.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez pastaldo » 2017-12-07, 01:56

Im więcej czytam i obserwuję rynek samochodów jednak co raz bardziej się skłaniam do multivana T5 i to właśnie mocniejszego 2.5 R5.
Czytałem wątek przytoczony przez zibiego gdzie Piotruś zrównał ten samochód tym silnikiem z ziemią.
Mimo to Piotruś jeśli mogę Cię prosić o wypowiedź będę bardzo wdzięczny.
Mam wrażenie że Twoja opinia wynika z patrzenia na ten samochód i silnik z punktu widzenia mechanika który jak już wiem na ciężko.
Ale z tego co widziałeś, słyszałeś i naprawiales ten motor to te silniki faktycznie są takie źle? Pytam bo patrząc na internet to albo ktoś jest mega zadowolony albo wieszaja psy i trudno o obiektywne opinie. Czytałem o ponad pół milionowych przebiegach bez większych problemów a i takie gdzie silnik komuś padał po 100tys. Śmiem twierdzić że jak dbasz tak masz i jeśli to silnik specjalnej troski to większość tych awarji wynika z braku idiotoodpornosci tej jednostki. Że ciężko się gdziekolwiek dostać to chyba domena większości busów z poprzecznym silnikiem bo ciasno. Głowice i kolektory pękają same z siebie? Tłoki pękają same czy mowa o wypaleniach po lejących ompowtryskach?
Jedyna alternatywa jaka mi przychodzi do głowy to Renault Trafic z 2.5dCi ale jakiś taki toporny samochód chyba że podswiadomie ciągnie mnie do VW a Francuzów się boje.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez marekpili » 2017-12-07, 16:25

pastaldo napisał(a):Im więcej czytam i obserwuję rynek samochodów jednak co raz bardziej się skłaniam do multivana T5 i to właśnie mocniejszego 2.5 R5.
Czytałem wątek przytoczony przez zibiego gdzie Piotruś zrównał ten samochód tym silnikiem z ziemią.
Mimo to Piotruś jeśli mogę Cię prosić o wypowiedź będę bardzo wdzięczny.
Mam wrażenie że Twoja opinia wynika z patrzenia na ten samochód i silnik z punktu widzenia mechanika który jak już wiem na ciężko.
Ale z tego co widziałeś, słyszałeś i naprawiales ten motor to te silniki faktycznie są takie źle? Pytam bo patrząc na internet to albo ktoś jest mega zadowolony albo wieszaja psy i trudno o obiektywne opinie. Czytałem o ponad pół milionowych przebiegach bez większych problemów a i takie gdzie silnik komuś padał po 100tys. Śmiem twierdzić że jak dbasz tak masz i jeśli to silnik specjalnej troski to większość tych awarji wynika z braku idiotoodpornosci tej jednostki. Że ciężko się gdziekolwiek dostać to chyba domena większości busów z poprzecznym silnikiem bo ciasno. Głowice i kolektory pękają same z siebie? Tłoki pękają same czy mowa o wypaleniach po lejących ompowtryskach?
Jedyna alternatywa jaka mi przychodzi do głowy to Renault Trafic z 2.5dCi ale jakiś taki toporny samochód chyba że podswiadomie ciągnie mnie do VW a Francuzów się boje.
To tak jak z młodym, cyt. ,,g-no wiesz''. Najlepiej testować na własnej skórze.
Takie dylematy miałem w 2001 roku, jak zamawiałem w salonie VW PASSATA 1.9 TDI
czy 2.5 TDI lub V6 benzyna reklama w tym czasie ,,Wiesz co masz'' .
Ale jak jeździłem do ASO przekonałem się że dobrze wybrałem, chodzi głównie o ceny części i serwisu w silniku pow. 2 l pojemnośći.
Ze 130 kM zrobiłem 155 kM (przy 35 tys km), teraz Passat ma 300 tys i 17 lat i dalej lata
i to tak że przy przyspieszaniu wciska w fotel.
Koledzy syna są mocno ździwieni bo np.: w 2 litrowym dieslu BMW 177 kM tak nie mają.

Te auta co wspominasz są na bazie dostawczaków
(chyba że potrzebujesz na 9 osób i bagaż - to OK).
Obrazek

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez pastaldo » 2017-12-07, 16:46

Bardzo mocno zastanawiałem się nad tym espace ale jak tak patrzę na środkowy rząd siedzeń to niestety te boczne siedzenia strasznie wchodzą w drzwi i nie da sie ich odsunąć do tyłu. Ból polega na tym że mam 3 małych dzieci i trzeba do nich wchodzić i ich usadzać w fotelikach a najmłodsze wpakowywać w foteliku (nosidełku).
Teraz mam 5 osobowa rodzinę ale docelowo myśląc przyszłościowo będę potrzebował kilka razy w roku przewieźć wiecej osób min 7, w 9 nie celuje raczej.
Podoba mi sie w dostawczaku to że nie muszę w kucki wchodzić do dzieciaków by je zapinać itp.
Do tego jeździmy często na wieś do rodziny przy czym jak jeździmy naszym A6 to jesteśmy załadowani prawie zawsze po dach dlatego przestrzeń bagażowa ma dla mnie spore znaczenie. Na zdjęciu powyżej widać że przy fotelach z w miare dużą ilością miejsca dla pasażerów to bagażnik jest symboliczny.
w T5 lub Traficu ustawiłbym 2 fotele z drugiego rzędu zaraz za siedzeniami przednimi by nie przeszkadzały i rozkładał tylko gdy potrzebne kanapę dosunął do krawędzi drzwi i mam wtedy olbrzymi ustawny bagażnik.

Gdyby nie silnik to byłbym juz 100% pewny co chcę bo Multivan bardzo mi się podoba. 1.9 to za małe na taką budę szczególnie po 5 latach w 180KM A6. Nie zamierzam szukać pasa startowego by bezpiecznie tira wyprzedzić.

Niestety na 2010r mnie nie stać chyba że jakiś po przejściach bo wybrałbym 2.0TDI tylko że wiekszość na rynku w sensownych pieniądzach to biedne wersje ze 140KM silnikiem
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez Piotruś » 2017-12-10, 08:38

pastaldo napisał(a):Mimo to Piotruś jeśli mogę Cię prosić o wypowiedź będę bardzo wdzięczny.Mam wrażenie że Twoja opinia wynika z patrzenia na ten samochód i silnik z punktu widzenia mechanika który jak już wiem na ciężko.Ale z tego co widziałeś, słyszałeś i naprawiales ten motor to te silniki faktycznie są takie źle?

Tomek,

Dawno już wyrosłem z uprawiania licytacji na forach internetowych. Nie uważam, że moja opinia jest lepsza od pozostałych, bo przecież większość z nas szczerze opisuje swoje własne doświadczenia w poruszanych tematach. W związku z tym tylko od pytającego zależy, które (z otrzymanych) opinie są dla niego bardziej przydatne.
Naturalnie jestem też ogromnym orędownikiem powiedzenia, że "jak dbasz tak masz" i że właśnie od tego najbardziej zależy awaryjność używanego auta ...
ale też bez przesady, bo NIE wszystko można "zwalać" na głupotę techniczną poprzedniego właściciela :roll: :!:

Auto (każde) powinno zapewniać odpowiedni "margines odporności" bo jest oczywiste, że jakeś 99% użytkowników traktuje swoje pojazdy wyłącznie użytkowo oczekując pełnej gotowości technicznej bez względu na warunki i sposób eksploatacji.

Niestety ale moim zdaniem T5 2.5TDi (szczególnie pierwszej generacji) tego marginesu NIE zapewniają.
Znam mnóstwo egzemplarzy, które wcale nie były eksploatowane ekstremalnie i nie ciągnęły przeładowanych przyczep, a pomimo tego zesrały się po całości (nierzadko kilka razy w ten sam paskudny sposób).
Moja "nienawiść" do omawianych silników nie jest fanatyczna i dlatego łatwo zauważam, że w miarę upływu lat bezawaryjność ulegała stopniowej poprawie ale SZAŁU TEŻ NIE BYŁO i do samego końca produkcji 2.5 TDi w T5 zawsze można się spodziewać wszystkiego najgorszego, z czym zresztą stykałem się osobiście.

Nadzwyczaj wymownym jest fakt, że w starszych generacjach VAG (Audi 100, AUDI A6 C4, VW T4, LT) też produkowano R5 2.5TDi (z pompą VP37), a bez względu jaki kretyn by ich nie dosiadał i tak okazywały się praktycznie niezniszczalne oraz całkowicie idiotoodporne.
Gdy już całkiem ktoś się uparł żeby zniszczyć taki silnik, to w najbardziej przeciążanych i katowanych LT'ówkach, ale dopiero po przekroczeniu 500 - 700 tyś.km. blok silnika tracił osiowość na panewkach głównych. Ale to da się łatwo zrozumieć i usprawiedliwić, a w normalnie traktowanych jednostkach nic takiego się nie zdarzało :!:

W tym kontekście szukanie jakiegokolwiek kompromisu IMO nie znajduje logicznego sensu.
Jestem w pełni reformowalny i potrafię modyfikować swoje opinie wraz z nabywaniem doświadczeń (nie tylko własnych), ale sorry Tomek
- 2.5TDi R5 PD (najbardziej 1 generacji) jest niewybaczalną porażką VAGa i nigdy nikomu takiego rozwiązania nie zarekomenduję.

Osobiście nie widzę też sensu w zakupie ze świadomością i przekonaniem, że najwyżej nie użytkownik a tylko mechanik będzie miał trochę trudniej niż zwykle, bo IMO jest to najkrótsza droga do nabicia sobie potężnego guza (ekonomicznie i skutkiem przeciągających się skomplikowanych napraw).

Nie chciałbym i nigdy nie kupiłbym auta co do którego z góry wiadomo, że satysfakcja z eksploatacji bardziej zależy od osobistego pecha lub szczęścia niż od technicznych przesłanek, które w tym przypadku pozostają wyjątkowo niepewne ... .
Niektórzy są urodzeni w czepku zaś inni potrafią oberwać cegłą w drewnianym kościele, ale nigdy nie wiadomo komu, kiedy i jak się ta passa może odmienić.

Życzę Miłej Niedzieli i celnych wniosków oraz trafionych decyzji 8-) :-D
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez pastaldo » 2017-12-12, 10:28

Wielkie dzięki za wyczerpująca odpowiedź. Po prostu bardzo sobie cenię Twoje zdanie szczególnie jeśli chodzi o aspekty techniczne.
Pytanie teraz brzmi czy wygra serce czy rozum bo strasznie sie napaliłem własnie na ten samochód z silnikiem 174KM z poczatku produkcji czyli wszystko krzyczy by tego nie robić. :D Choć jak kupowałem A6 z 2.5V6 też była panika a już 5 lat jakoś to sie odpycha.

Słyszałem że i ze skrzyniami tam jest różnie. Ale z tego co widziałem to ludzie szczególnie na manuale narzekali. Czy automat w przedliftach tzn zanim weszło DSG to można powiedzieć odpowiednik tiptronika z Audi? Tu jest skrzynia w poprzek wiec ciężko mówić o odniesieniu 1:1 ale zasada działania ta sama?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez bendzji » 2017-12-12, 10:57

Tak to klasyczna skrzynia automatyczna - dokładnie to Aisin tf62sn
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Silniki VW Transporter T5 i Sharan II

Postprzez pastaldo » 2017-12-12, 16:30

Dzięki bendzji.
A zakładając pesymistyczny scenariusz że jednak skuszę się na ten 2.5TDI R5 to na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?
Co powinno mi powiedzieć "bierz nogi za pas" ?

Trochę poczytałem to lubia się mieszać płyny itp wiec na pewno trzeba by sprawdzić stan chłodziwa, czy nie ma objawów wody w oleju (np na bagnecie), oleju w chłodziwie i nawet ponoć czy nie ubywa płynu od wspomagania? Co jeszcze?
Przy automacie to chyba tylko czy nie chodzi głośno i czy płynnie zmienia biegi? Bo nigdy automatem nie jeździłem :|
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Następna strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości