silniki w nowych c7,

silniki w nowych c7,

Postprzez ppaziuu » 2015-03-01, 12:30

Witam,
noszę się z zamiarem kupna nowego C7,
rocznik 2012 2013,
interesują mnie silniki wysokoprężne,
2.0 TDI 177ps,
3.0 TDI 204ps,

co polecacie co odradzacie,
jaka jednostka napędowa,
nie potrzebuje auta do jazdy wyczynowej sportowej itp,
jak wychodzi eksploatacja auta, rozrząd oleje itp,

pozdrawiam,
ppaziuu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-03-01, 12:26
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012
Imię: TomCio

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez jaras » 2015-03-01, 17:52

Witaj, na pewno silnik 2.0 jest tańszy w eksploatacji (rozrząd i oleje, nawet klocki i tarcze są mniejsze) ale ważniejsze czy dużo jeździsz, do czego ma Ci to auto służyć, bo jak jeździsz w dalsze trasy to raczej bym brał 3.0 ( fakt jest tam rozrząd od strony skrzyni biegów) ale w tak młodym aucie raczej nie powinno być z tym problemów (silnik był modyfikowany) żebyś zaraz go musiał wymieniać. W tak młodym roczniku ciężko mówić o standardowych uporczywych problemach. Ale skoro już szukasz Audi to i tak brałbym 3.0 quattro, bo przy takim aucie to najnormalniej wypada mieć porządny napęd. Różnica w zużyciu paliwa jest pomijalnie mała, no chyba że planujesz auto sprowadzić z UE to fakt sporo zaoszczędzisz na 2.0.
jaras
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-01-16, 13:51
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Jarosław

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez Piotruś » 2015-03-01, 18:51

Ppaziuu, przepraszam za obcesowość ale wydaje mi się, że trochę źle kombinujesz.
Audi A6 C7, niezależnie od wersji silnikowej jest jeszcze samochodem relatywnie drogim, więc raczej nie warto celować w odmiany z najsłabszymi jednostkami napędowymi. Szykując do wydania powiedzmy rząd wielkości (co najmniej !!) 100 - 130 tysi serdecznie namawiałbym Cię na wersję co najmniej 245 PS (3.0TDi) ze skrzynia S-tronic (bajka) i bezwzględnie z quattro. W takiej konfiguracji będziesz miał prawdziwe Audi A6, co jest warte przygotowanej do wydania kwoty pieniędzy.

Zakup 3.0TDi z napędem jedynie na przód, pomimo okrojonej mocy do 204PS, przepraszam ale kompletnie mija się z celem. Musiałoby być quattro ale wtedy (moim zdaniem) szkoda kupować najsłabszą jednostkę, bo auto swoja wagę ma, a 4x4 zwyczajnie kusi ;-) żeby czasem depąć trochę bardziej w pedał gazu ... .

Kupować Audi A6 z silnikiem 2.0TDi za ciągle dużą kwotę pieniędzy ale jednak już trochę wyużywane, sorry, ale raczej szkoda wysiłku finansowego.
To już lepiej pomyśleć na całkiem nowym modelem Skody Superb III (będzie w sprzedaży od lipca) z silnikiem 2.0TDi i mocą 190PSów - za bardzo podobne pieniądze do używanego C7 2.0TDi, a jednak nowe, osobiste i z gwarancją na 4 lata ... .

Tyle z mojej strony. Naturalnie jest to tylko jeden z możliwych punktów widzenia ... ale taki ... który przetestowałem na sobie ... po doświadczeniach z co najmniej kilkudziesięcioma różnymi Audikami A6, począwszy od starego Audi 100 2.5TDi, a na Allroadzie 3.0TDi kończąc.
Życzę gruntownie przemyślanych decyzji, bo zakup ale przede wszystkim koszty eksploatacji Audi A6 to już nie są przelewki i naprawdę warto się zastanowić czy aby na pewno jest Ci to potrzebne i czy rzeczywiście warto inwestować w zakup samochodu z generalnie identycznym silnikiem co bogatsze wersje nie tylko Superba ale też Octavii ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez Arturr » 2015-03-01, 20:28

Z tego co pamiętam to w C7 był jakiś problem z wyciekami oleju i ASO sobie nawet z tym nie radziło.
Arturr
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2014-08-13, 18:24
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez ppaziuu » 2015-03-01, 21:02

Witam Panowie,
na codzień mieszkam i pracuje w niemczech,
także zakup auta w DE, i eksploatacja także tutaj,
rocznie robię autem około 30t km ( tak myślę) ,
dwa trzy razy na kwartał trasa około 700km do polski i tyle, 1400km w dwie strony,
a tak to standardowa eksploatacja na miejscu, zakupy wycieczki itp,
ppaziuu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-03-01, 12:26
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012
Imię: TomCio

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez Piotruś » 2015-03-02, 07:51

30 tyś.km. rocznie wcale nie jest aż tak bardzo mało, wiec warto (moim zdaniem) zwrócić uwagę na koszty eksploatacji.
W tej sytuacji ja akurat KOMPLETNIE nie rozumiem po co miałbym kupować samochód z silnikiem 3.0TDi (204PS) i napędem na jedną oś ponosząc identycznie wysokie koszty serwisowe i eksploatacji w porównaniu do gościa, który ma praktycznie taka samą jednostkę napędową ale cieszy się przede wszystkim napędem quattro i wyraźnie większą mocą.
Co do reszty priorytetów to już musisz sam wybrać tak, żeby Tobie było najlepiej.

Jeśli idzie o wspomniane przez Arturr'a wycieki oleju z silników V6 TDi rzeczywiście się zdarzają ale nie jest prawdą, że dobre/sprawdzone ASO nie radzą sobie z usunięciem usterki.
Inna sprawa jest taka, że takie naprawdę prawidłowe i kompletne uszczelnienie V6 TDi praktycznie wymaga rozmontowania silnika w drobny mak, czego ja akurat wolałbym uniknąć w samochodzie kosztującym minimum 30 tyś.EUR (już nie mówiąc o tych, którzy wydali na nowy wielkrotnie więcej a teraz maja taki klops ...).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez ppaziuu » 2015-03-06, 11:51

w tych rocznikach mamy do czynienia z rozrządem czy łańcuszkiem, ?
ile wchodzi standardowo oleju do silnika 2.0 i 3.0 ?

rozumiem i zdaję sobie sprawę że 3.0 + Q robi naprawdę frajdę, ale .. nie potrzebuję jakoś aż tak tego,
co do wycieków, .. auto kupię prosto od audi, wraz z gwarancją więc przynajmniej będę miał spokój jak coś,.
ppaziuu
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-03-01, 12:26
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2012
Imię: TomCio

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez lyngso » 2015-03-07, 08:35

Witam

Obecnie użytkuję A6 C6 jak w opisie. Auto na dalekie dystanse, dojeżdżam do pracy i rodzinne wycieczki w różne rejony. Można powiedzieć, że podobny styl jazdy jak Twój kolego. Ostatnio gdy auto stało na serwisie na kolejnym przeglądzie dostałem jako auto zastępcze A6 C7 190KM S-tronic. Nie przebyłem za dużo kilometrów ale konfiguracja silnik+skrzynia spełniała moje oczekiwania. Auto fajnie jeździ, na moje potrzeby mocy wystarczająco i ekonomiczne. Potrafi też pokazać "pazur" jak trzeba :->
Po rozmowie w serwisie na temat silnika i skrzyni jestem w trakcie wymiany mojej A6 C6 na A6 C7 177KM multitronic.
Dlaczego taki wybór? Ano powiedziano mi, że jest trochę problemów z S-tronikami jako, że jest to nowość w Audi. "Trochę tego robimy" tak mi powiedział doradca w serwisie.
Po za tym 177KM to silnik sprawdzony od 2011, a 190KM ultra jest nowym wcieleniem 2.0 TDI.
Osobiście bardzo cenię sobie komfort jazdy ze skrzynią multitronic, a na dalekie wyjazdy jest po prostu rewelacyjny.
Następna kwestia to, to, że nowe diesle mają inny filtr cząstek stałych. Przy wlewie paliwa jest też wlew na "add blue" jakiś nowy specyfik. Sugerowało by to mokry filtr cząstek stałych. Silniki 177KM są jeszcze z DPF.
Sugerowano mi, abym poczekał jeszcze z s-tronikiem aż wszystkie problemy wieku dziecięcego się rozwiążą.
Auto kupuję w programie Audi select plus więc generalnie do 2018 roku awarie skrzyni nie martwiły by mnie zbytnio ale ja chcę używać auta a nie spijać kawę w serwisie.
Ponieważ mam dobre doświadczenia ze skrzynią multitronic więc wybór padł na nią.
Tak jak napisałem, S-tronikiem jeździło mi się świetnie. Skrzynia jest na prawdę super ale jak mogę jeszcze pojeździć z CVT to poproszę :)
To tak tyle ode mnie :)

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez marekpili » 2015-05-13, 23:40

Ja wybrałem 2.0 TDI 177 KM za to NOWE :) , ,,WIEM CO MAM <okok> '' jak w reklamie VW z 2001 jak kupowałem Passata.


Moja ocena auta :arrow: KLIK
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez lyngso » 2015-05-15, 16:51

Witam

I o to właśnie chodzi. Każdemu wg potrzeb. Jeden się zachwyca benzyną, drugi dieslem, trzeci manualem itp. To jest bardzo duży plus dla Audi, że posiada takie bogactwo konfiguracji swoich samochodów. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie :)
Szkoda, że zaprzestali rozwijania CVT. Żaden automat nie przebije płynności CVT, taka konstrukcja :) Dla kogoś, kto oczekuje komfortowej jazdy to najlepsze rozwiązanie :)

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez marekpili » 2015-05-16, 00:03

Jest dokładnie jak napisaliście, jeśli chodzi o skrzynię to miałem na myśli multitronik tylko taka była w czasie zamówienia 2012 roku.
Testowałem w Lublinie, byłem rozczarowany reakcją na dodanie gazu i to w trybie sport ( w porównaniu do mojego Passata 1.9 TDI).
Niewątpliwie z taką skrzynią to silnik min. 3 l pojemności. Po za tym preferuje manualną skrzynię.
Bardzo cenię sobie Japońską technikę, gdyby to zrobili w Japonii pewnie by starczyło do końca źycia auta, niestety u Niemca generuje koszty :[ .
Natomiast doceniam Niemca, za to że można sobie skonfigurować auto według tego co chcę mieć w aucie <okok> .
Na minus przesadzone ceny serwisu, choćby aktualizacja map i MMI, za co ? ok. 1200 zł na rok mimo łącza online
,, I jeszcze na nawigacji widnieje strzałka w prawo - a ona mówi Ci skręć w lewo'', nie wspominając pokrycia dróg.
Napęd 4x4 jest mi zbędny, raz że latka juz nie te, czyt'. brak zapotrzebowania na adrenalinę.
Jak by cofneło się jakieś o 30 lat to pewnie celowałbym w Nisana GTR-a, lub motor Honda lub Kawasaki.
Teraz mam zapotrzebowanie na bezpieczeństwo, wygodę i ekonomię eksploatacji ( właśnie wybieram fotelik dla wnuczków - będzie Romer Advensafix).
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-17, 08:59

Witam.

marekpili napisał(a):Napęd 4x4 jest mi zbędny, raz że latka juz nie te, czyt'. brak zapotrzebowania na adrenalinę.
...
...
Teraz mam zapotrzebowanie na bezpieczeństwo ...


No i właśnie dlatego został stworzony napęd quattro .


Hmm..., może źle zrozumiałem ale z tego co napisałeś (wg. mnie) jasno wynika , że mając quattro nie czujesz się bezpiecznie :| . Dlaczego ?
Nie rozumiem też dlaczego większość uważa, że jeżeli ktoś jest prawdziwym fanem prawdziwego/legendarnego już napędu quattro to w każdy zakręt wchodzi min 120km/h ;-) .

Pozdrawiam serdecznie.







Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez marekpili » 2015-05-20, 09:12

Tym autem poruszam się głównie po płaskim terenie i to najczęściej latem (zimą stoi - czasami gdzieś okazjonalnie), więc 4x4 nie małby nic do roboty.
Za to na zimę myślę o Caddy Maxi 7 osób z napędem na cztery koła, jako auto dla rodziny na duże wypady i do cięźkiej pracy - tutaj będzie niezbędny !.
Na 120 km/h w Polsce mało gdzie można sobie pozwolić, jeszcze teraz po zaostrzeniu przepisów.
Na autostradzie bez problemu wystarcza. Po 2 latach pierwszy raz próbowałem - wskazania licznika 244 na GPS 238 ( jak dla mnie wystarczy do 180 Full - najbardziej rozsądne. Po czipie bardziej myślę o zmianie hamulców na bardziej skuteczne.
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez pastaldo » 2015-05-20, 09:54

marekpili, tez tak na początku myślałem gdy kupowałem pierwsze Audi A4 w TDI i napędzie na przód. Teraz Quatro nie zamieniłym na ośkę. Nie trzeba jechać 120km/h żeby poczuć jak poprawia się prowadzenie takiego samochodu. Szczególnie dobre odczucia mam na mokrym asfalcie lub jak wjadę w wodę. Ostatnie 2 lata też jeżdze spokojniej bo prawie cały czas z dziećmi i Quatro tylko na plus.
Oczywiście nie będe cię agitował do napędu 4x4 choć naprawdę warto nawet jesli to nie jest wół roboczy do jazdy po górach. No chyba że 99% jeździsz po mieście to rezygnując z Q oszczędzasz troche na paliwie ale wg mnie oszczędność ta nie jest warta bezpieczeństwa które zapewnia Q (oczywiście wszystko z rozsądkiem).
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: silniki w nowych c7,

Postprzez Piotruś » 2015-05-20, 11:20

Audi A6 jest z góry obliczone na mocne silniki, napęd 4x4 i w ślad za tym na rozbudowane i skomplikowane układy zawieszenia oraz przeniesienia napędu.
Tak samo koncepcja wnętrza już obecnie (C7) bardziej przypomina serwerownię od normalnego samochodu, z niezliczoną ilością systemów wspomagających i mniej ważnych gadżetów.
Składowymi tych założeń są nie tylko horrendalne koszty wwym. luksusów, ale też wymierny poziom "biznesowego prestiżu" ;-) , a także nadprzeciętne chciejstwo producenta na kasę.
Powyższa konfiguracja (mocny silnik, napęd 4x4, niezliczone wspomagacze i gadżety) sumarycznie kształtuje cenę średnio wyposażonego egzemplarza od ok. 300 tyś. zł. do ok. 450 tyś. za te bardziej "wymyślate" aż po 600 (i więcej) tysiaków za wersje "specjalne". Średniej klasy biznesmen/lekarz/prawnik przełyka taki wydatek bez większej czkawki i cieszy się nabytkiem do zakończenia leasingu i/lub do chwili gdy pojawia się nowa generacja modelu.
I to moim zdaniem ma sens (chociaż osobiście na pewno bym takiej kasy na auto nie wywalił), bo takie auto nie tylko wygląda ale tez konkretnie jeździ zapewniając trochę pozytywnych emocji, rewelacyjne właściwości trakcyjne i potężny margines bezpieczeństwa.

Jednak na "drugim biegunie" (zupełnie nie wiem po co) Audi wystawia na sprzedaż egzemplarze z silnikami R4, które w opakowaniu nastawionym na coś znacznie więcej od 150 - 190 PSów, po prostu się gubią i kompletnie nie pasują do ogólnej koncepcji modelu A6.
Wnętrze wersji podstawowej, nawet jeśli trzyma jakość, oferuje poziom wyposażenia co najwyżej przeciętnego kompakta.
Niestety ascetyczny obraz wersji podstawowych w żadnym razie nie koresponduje z wyjątkowo luksusową ceną, która realnie oscyluje (minimum) w okolicach 200 tyś.zł. , czyli stanowi kwotę, za którą również w ramach VAG można zdobyć wielokrotnie lepiej wyposażone. bardziej pojemne i przyjazne w eksploatacji auto, również z napędem 4x4 i znacznie mocniejszym silnikiem przy odczuwalnie niższych kosztach serwisowych.

Taki mój głos - pod ocenę innych uczestników (bardzo moim zdaniem ciekawej) dyskusji.
Dla pełnej jasności - wszystko co napisałem odnosi się wprost TYLKO I WYŁĄCZNIE do omawianych tutaj kwestii i NIE jest skierowane osobiście/personalnie do nikogo z wypowiadających się powyżej i przedstawiających własne kryteria czy też priorytety. Po prostu pozwoliłem sobie do Was dołączyć i dorzucić garść własnych przemyśleń. Nic ponad to <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości