Spadające dźwigienki w silniku 2.5 AKE

Spadające dźwigienki w silniku 2.5 AKE

Postprzez reggi1 » 2019-05-12, 18:34

Cześć forumowiczom,
Kilka dni temu zabrałem się za wymiane uszczelnień pokryw zaworów, czyszczenie EGRa, kolektorów ssących i odmy a po ściagnięciu dekli okazało się, ze spadły dwie dźwigienki na zaworach ssących w prawej głowicy :shock: ( na szczęćcie nie robiąc żadnych szkód). Wałki są jeszcze można powiedzieć w dobrym stanie. Moje pytanie tyczy się kwestii - czy kupić i założyć teraz całą nową hydraulike zaworową, paski rolki itp, czy zmienić silnik na BAU ( czy wszystkie mocowania silnika są w tych samych miejscach co w AKE) a może prościej będzie podmienić głowice z BAU, który z ww. zabiegów będzie rozsądniejszy i ekonomicznie i eksploatacyjnie? Dodam ,że samodzielnie już z tym sobie nie poradzę, będę musiał zlecić tę robotę dobremu mechanikowi. Autem chciałbym jeszcze kilka lat pojeździć :-D Audi jak w opisie 2.5 tdi AKE quatro sedan prod. 05. 2003r.

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.
reggi1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2017-12-18, 21:01
Lokalizacja: Wałbrzych
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Radek

Re: Spadające dźwigienki w silniku 2.5 AKE

Postprzez bulka907 » 2019-07-17, 17:54

Witam. Kupiles te uszczelniacze do pokryw z allegro? Co oznacza walki w dobrym stanie? Wiadomo, najlepiej byloby wymienic komplet, no ale koszty sa duze. Jednak masz pewnosc ze pojezdzisz dlugo po takiej naprawie (o ile ktos kto sie zna ogarnie Ci to) i przede wszystkim wymieni rozrzad po tym zabiegu (nie na marker) tylko blokady. Pozatym, nie wiesz w jakim stanie kupisz silnik BAU.
bulka907
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2019-07-17, 17:14
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Grzegorz

Re: Spadające dźwigienki w silniku 2.5 AKE

Postprzez reggi1 » 2019-09-21, 21:38

Witaj bulka907! Uszczelki pokryw i ringi przy wtryskach kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej i uszczelki dobrze uszczelniły dekle. Na krzywkach wałków nie ma wytarcia, może dwie krzywki w prawej głowicy cos tam pod paznokciem wyczułem - silnik zawsze miał serwis olejowy co 10 tyś kilometrów, nigdy longlife. Przemyslając sytuacje wymienie tylko hydraulikę, co do warsztatu to mam w okolicy taki, który nie boji się grzebać w tych silnikach - specjalizują się tylko w silnikowych sprawach. Na razie jeżdżę w takim samym stanie, auto równo rozwija moc i nie dymi, nie kopci, tip zmienia biegi prawidłowo.
reggi1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2017-12-18, 21:01
Lokalizacja: Wałbrzych
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Radek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości