Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Postprzez Lukas88 » 2019-01-13, 15:38

Witam Wszystkich. Jestem nowy więc, proszę o wyrozumiałość.
Problem w moim audi a6c5 2.8 193KM 1998r b+lpg, auto wydaje z siebie dźwięki p9dczas dodawania i ujmowaniu gazu. Poduszki pod skrzynią i silnikiem są świeże dopiero po wymianie (To można wykluczyć). W dodatku podczas jazdy na automatycznym 5tym biegu gdy obroty mają 2000/min obrotów i dodaję gaz to czuć czerpanie i muszę mocniej wcisnąć do redukcji. Dzieje się tylko jak zauważyłem na 5tym ew.4tym biegu przy obrotach 2000/min.
Auto mam od ok pół roku i nie czułem tego jakos wczesniej. Przebieg 330000 ale czy to jest wiarygodne to nie wiem.
Proszę o pomoc i dobre rady. Pozdrawiam
Lukas88
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-01-13, 15:30
Lokalizacja: Polska/Niemcy
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Łukasz

Re: Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Postprzez Lukas88 » 2019-02-01, 08:56

To nie dwumas. Jest w automacie, hydrauliczny klasycznym. Stara poczciwa konstrukcja skrzyń. Dwumas ma inny objaw.
Podejrzewam przeguby w tym wewnętrzny oczywiście.
Ale, zna ktoś dobry sklep internetowy? Tzn nie i interesują mnie jakies liche części tylko dobra renomowana marka. Do tej pory szukałem na allegro ale jakoś ciężko mi uwierzyć w czesci i za 100 zł.
A przeguby komplet jak napisałem bede chciał kupić.
Jak je wymienię to zobaczymy czy temat bedzie do zamkniecia
Lukas88
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2019-01-13, 15:30
Lokalizacja: Polska/Niemcy
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Łukasz

Re: Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Postprzez Piotruś » 2019-02-01, 12:26

Z Twojego opisu wcale nie wynika żeby stukały przeguby. Oczywiście zrobisz po uważaniu ale moim zdaniem przed wyrzucaniem kasy na chybił trafił lepiej będzie zdemontować półosie, wszystko bardzo porządnie oczyścić i wtedy "na sucho" ocenić faktyczny stan przegubów (każdego, również zewnetrznych).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Postprzez draqula007 » 2019-02-12, 00:27

Witam,podłącze się po temat. Otóż wymieniłem niedawno przeguby i mam podobne objawy. Czy taka reakcja na gaz dodawanie i odejmowanie może być spowodowana przez coś innego niż przeguby i poduszki. Proszę o pomoc ,sam nie mogę zdjagnozować przyczyny. Nadmieniam ,iż skrzynia po remoncie.
draqula007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2018-04-28, 08:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Piotr

Re: Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Postprzez draqula007 » 2019-02-15, 00:26

Witam, auto świeżo po wymianie tylnich sprężyn i mój mechanik znalazł przyczynę stukania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Otóż muszę wymienić podaję numer według Etka 8E0 505 172 A X 8 oba koła i śruby mimośrodowe 8E0 501 387 A plus 8A0 501 385 A oraz N 906 350 01 . To u mnie daje stukanie i jazdę niestety jakbym miał tył strasznie miękki i na zakrętach auto nie jest pewne w prowadzeniu. Jutro zamawiam i wymieniam jak najszybciej . A propos sprężyn to wymieniłem na POSPRINGS .pl na zamówienie,ponieważ po dołożeniu LPG auto całkowicie usiadło tyłem,więc nawet oryginalne niestety nie dawały efektu podniesienia tyłu auta, więc zdecydowałem się na dedykowane do tego modelu. Dołożyłem 100kg i z 14mm średnicy drutu zmieniłem na 16mm po konsultacjach z producentem poznańskim. Zrobili rewelacyjnie,autko wygląda,jeździ rewelacyjnie,poniosło się około 7cm( tyle ja chciałem osiągnąć,ale każdy ma możliwość indywidualnego wzrostu lub obniżenia auta) z tyłu. Polecam,cenowo za komplet na tył zapłaciłem 340 zł + koszt przesyłki, więc przy KBY i normalnych ( bez obciążenia butlą LPG 70l ) za 300 zł + koszt przesyłki. Wybór zależy tylko od Was,ale żadne rozciąganie sprężyn i pitolenie z kasą nie pomoże. To tylko generuje podwójne koszty i stratę czasu na ciągłe wymiany. Pozdrawiam serdecznie i proszę o rozważenie ewentualnych napraw.
draqula007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2018-04-28, 08:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Piotr

Re: Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Postprzez Piotruś » 2019-02-16, 17:16

Często się zdarza, że mimośrody ulegają zapieczeniu w tulejkach i podczas regulacji geometrii ulegają zerwaniu.
Fajnie, że mechanik celnie to wyczaił.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Stukanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu

Postprzez draqula007 » 2019-02-20, 01:22

Cześć, jutro dojadą tuleje na dwa koła 8x i ruszam do mechanika wraz ze śrubami niestety z ASO (155zł 2 x mimośród+podkładki i nakrętki oraz 2 x śruby górne) mam cichą nadzieję,że wreszcie będę się cieszył z jazdy moim autem bez żadnych stukań i uciekających tyłów na zakrętach. Pozdrawiam serdecznie <luzik> <luzik> <luzik>
draqula007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2018-04-28, 08:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość