Witam zaobserwowałem takie stuki w silniku. Zazwyczaj zaczynają się jak wrzuce na 5 bieg i jade na obrotach około 1600 do 1900 potem ustają ale czasami sie utrzymują do 2000 2100 . przy gwałtownym dodaniu gazu ich nie ma. Tylko spokojna jazda i lekkie dodanie gazu własnie w takich warunkach.
Klapy wywalone ponieważ było przypuszczenie że to te klapy - jednak nie
Co jeszcze może powodować taki hałas grzechotanie jakby coś miało wyskoczyć ? Silnik ciepły zimny nie ma znaczenia.
U mnie rozrząd nowy stukalo przed jak i teraz po. Stukalo na jednych wtryskach, kupiłem inne z niskim przebiegiem BD stuka tak samo. Co dziwne po odpieciu w zeszłym roku wtyczek od klap nie klepalo prawie 10miesiecy ani razu. Może to przypadek. Klapy usunięte w ECU. Egr też już wywalony i dla pewności nie klepania zaslepiony... W dziś w nocy wróciłem z morza 700km trasa idealnie. W 1dna i 2ga stronę. Tam na miejscu klepalo 2x przy przejazdach do innych miejscowości zazwyczaj wtedy gdy temperatura dochodziła do 90°. Jeżdżę z tym już półtora roku w sumie i powoli daje sobie spokój bo ciężko to znaleźć..
Czyli wtryski , rozrząd odpada klapy też. Zostaje dwumasa ? czy zawory juz sie konczą ? ale to nie logiczne dlaczego to sie dzieje tylko na 5 biegu na 1 2 3 4 tego nie ma obroty te same itp i nie ma grzechotania
dzisiaj wracalem z pracy i na zimnym 5 6 bieg cisza temperatura doszla do 90 stopni chwle przejechalem i gruchotanie ..
Na jalowym tego nie ma .. to sie dzieje tylko na 5 biegu od 1600 do 2000 czsami do 2200 a potem juz cisza
Auto za nim nie osiagnie 90 stopni nie halasuje na zadnym biegu. Dopiero jak juz dochodzi do 90 a czasami chwile po tzn osiagnie 90 stopni 5 10 min pozniej zaczyna halasowac.
wrzycam bieg 5 - schodze do 1600 1700 i daje gazu i slysze te gruchotanie. wrzucam na 6 i gruchocze ale ciszej ze malo slyszalne ale tylko do momentu doladowania tzn tak gdzies 2000 a potem jest ciag i tego juz nie slychac ..
Obserwujac to gruchotanie to jest na wysokim biegu na dole . bo jak turbina wrzuca powietrze jest to tak zwane jebniecie w fotel to juz tego nie ma ...
dostalem od mechanikow wiele analiz. dwumas / wtryski / rozrzad / klapy / pompa wysokiego cisniea
wiele z nich odpada poniewaz koledzy z grupy np maja nowy rozrzad czy dwumas a gruchoze .. Zastanawia mnie dalczego gruchot jest tylko i wylacznie po 90 stopniach oleju .. czyli jest zadki silnik rozgrzany .. ? Co dalej ?