Stuki w układzie kierowniczym

Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2015-10-13, 21:17

Witam
Ostatnio zauważyłem że jak mocno szarpnę kierownicą to coś stuknie(mocno przy wyłączonym silniku, trochę ciszej przy włączonym)
Sprawdziłem już drążki i końcówki, luz na maglownicy i nic nie wskazuje na nadmierne zużycie.
Luzu na kierownicy też niema więc krzyżaki powinny być w porządku.

Moje pytanie jest następujące:
Gdzie się znajdują śruby montażowe maglownicy i ile ich jest ?
Może to one się poluzowały i przy szarpnięciu stuka cały mechanizm ?
Co sądzicie ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Witia » 2015-10-13, 21:45

Magiel jest mocowany trzema śrubami. Dwie z góry(w podszybiu) i trzecia od spodu(podtrzymuje cały mechanizm).

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2015-10-13, 23:07

będę musiał sprawdzić tą śrubę od dołu, dwie na górze wyglądają spoko a żeby sprawdzić tą na dole to na pewno kanał potrzebny a nie mam na razie dostępu.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2016-01-31, 10:24

Po gruntowych przeglądach jednak z wszystkiego wynika że stuki są z magla :(
Ktoś ma jakiś znany warsztat który robi dobrze ?
W internecie znalazłem:
FIRMA:
''KOZŁOWSKI" Paweł Kozłowski
KRAJNIK 5
74-105 Nowe Czarnowo
Miał ktoś przyjemność ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2016-02-13, 09:37

Ktoś może kożystał z usług :
"regamis", Konin
Olszewskiego 1B
62-510 Konin
Jakieś opinie ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2016-02-19, 12:25

Która firma robiła trwalsze przekładnie koyo czy ZF ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Piotruś » 2016-02-19, 12:57

Koyo (moja prywatna opinia).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2016-02-19, 21:49

Piotruś napisał(a):Koyo (moja prywatna opinia).

To teraz przykręciłeś śrubę :D
Zawsze myślałem że Made in Germany jest lepsze od Made in France, też usłyszałem kilka stwierdzeń że ZF są trwalsze.
A tu Piotruś jak filip z konopi :D Teraz już nic nie wiem :D
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Piotruś » 2016-02-20, 06:35

Don_Masters napisał(a):Zawsze myślałem że Made in Germany jest lepsze od Made in France, też usłyszałem kilka stwierdzeń że ZF są trwalsze. A tu Piotruś jak filip z konopi Teraz już nic nie wiem

Najlepszy dowód, że racja jest tam gdzie ucho przyłożysz :] . Ja celowo podkreśliłem, że moja opinia w tym temacie nie jest powszechną obiektywnie potwierdzoną "prawdą ogólną", a tylko moim "prywatnym" rankingiem wspartym na w sumie niewielkim doświadczeniu z przekładniami.
Nie jest to element na tyle awaryjny bym mógł sobie wyrobić jakieś jednoznaczne "twarde" wnioski.

Don_Masters, jeżeli masz potrzebę zakupu przekładni moim zdaniem dużo ważniejsza jest wiarygodność sprzedającego pod względem dobrego, sprawdzonego stanu części niż nalepka od ZF czy KOYO ... <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2016-02-22, 13:12

Kupiłem przekładnie w AUTO-REGE w oddziale leszno, dziś założona i śmiga aż miło. Cichutko bez stuków :)
Przekładnia po regeneracji, podobno zakładają całkiem nową listwę( mam nadzieje że tak). Dają 12 miesięcy gwarancji.
Mam nadzieję że posłuży dłużej niż te 12 miesięcy.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez mwx » 2016-03-24, 14:50

Pytanie w temacie - czy szukając regenerowanej na podmianę muszę szukać dokładnie tej samej co mam, czy Koyo<->ZF pasują zamiennie?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Don_Masters » 2016-03-25, 00:20

Pasują :)
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez mwx » 2016-03-25, 14:15

Firmy regenerujące rozróżniają 2 typy "z czujnikiem" i "bez czujnika" :shock:

Wiem, że może być z servotronic lub bez - to o chodzi czy jest jeszcze jakieś rozgraniczenie?

Czy do wyjęcia magla trzeba demontować osłonę nad nogami? (Nienawidzę jak mi mechanicy niszczą/brudzą elementy wnętrza i zawsze staram się sam je zdemontować przed oddaniem auta)
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez Witia » 2016-03-25, 15:21

Zdemontuj bo trzeba będzie odkręcić krzyżak.

Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Witia
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 550
Dołączył(a): 2013-06-11, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Stuki w układzie kierowniczym

Postprzez mwx » 2017-10-27, 11:58

Don_Masters napisał(a):Kupiłem przekładnie w AUTO-REGE w oddziale leszno, dziś założona i śmiga aż miło. Cichutko bez stuków :)
Przekładnia po regeneracji, podobno zakładają całkiem nową listwę( mam nadzieje że tak). Dają 12 miesięcy gwarancji.
Mam nadzieję że posłuży dłużej niż te 12 miesięcy.


Podpowiedz kolego jak sytuacja ma się po dłuższym czasie? Mnie też kusi ta "nowa listwa" bo nie wyobrażam sobie jak zregenerować taki mechanizm przez samo szlifowanie (zmniejszanie wymiaru) już zużytego elementu. Brałeś opcję z drążkami kierowniczymi?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości