Swap 2.4 na 2.8 różne kostki komputera

Swap 2.4 na 2.8 różne kostki komputera

Postprzez bergolc » 2019-12-16, 20:26

Witam
Jestem po swapie silnika 2.4 v6 na 2.8
Mam nową wiąże z komputerem ale niestety kostki się różnią w moim Audi są kostki z okrągłym bolami natomiast w nowej wiążące są kostki pod płaskie
Może ktoś dysponuje jakimś schematem czy coś takiego

Domyślam się że musze pospać do nowej instalacji plus staly plus po zapłonie masę i linie k i l aby silnik odpalił
Reszta to czujniki oleju temp itp dla zegarow chyba mam rację?
Probowalem odpalić silnik na kompie 2.4 ale lapal tak jak by końcówka paliwa była i niech ciał odpalić.
bergolc
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2019-03-12, 21:56
Lokalizacja: GÓROWO okolice mlawy
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: patryk

Re: Swap 2.4 na 2.8 różne kostki komputera

Postprzez bendzji » 2019-12-16, 21:29

a czemu nie założysz kompa z 2.8? szybciej go wymienisz niż przerobisz wtyczki
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Swap 2.4 na 2.8 różne kostki komputera

Postprzez bergolc » 2019-12-17, 07:27

Komp nie pasuje muszę go przełożyć z instalacją bo wtyczki w podszybiu są inne i do samego ecu też jest inna
bergolc
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2019-03-12, 21:56
Lokalizacja: GÓROWO okolice mlawy
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: patryk

Re: Swap 2.4 na 2.8 różne kostki komputera

Postprzez bendzji » 2019-12-17, 19:56

To poszukaj ecu z 2.8 z twojej genaracji ( kody silnika alg ack ) bo pozbedziesz sie problemow z brakiem can itd. wspolpraca z abs/esp it.

Teraz pewno kupiles aqd/apr/amx? A twoj 2.4 to pewno ALF/AGA mialeś ?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Swap 2.4 na 2.8 różne kostki komputera

Postprzez bergolc » 2019-12-17, 20:12

Mój był alf zakładam amx
Przerobiłem wiązke ecu na kompie od 2.8 to samo słychać że łapie ale nie zapala
Komp wyświetla błąd czujnika g40
Czyli położenia walka rozrządu
Czujnik sprawny wiązka również
Rozrząd ustawiony dobrze no tylko łańcuszka nie sprawdzałem jutro zobaczę.
Wyczytałem że może to być spowodowane błędem czujnika g28 a raczej zła jego pozycja i się nie synchronizacja ale niewiem ile w tym prawdy.
Zmieniałem całe sprzęgło razem z wieńcem do czujnika g28 bo 2.8 był oryginalnie w automacie może tu coś poknocilem.
Sprzęgło na 8 śrub ale wydaje mi się że można było je przykrecic tylko w jednej pozycji bo jest przesunięcie na otworach ale może jakimś cudem pasuje w innej kombinacji i czujnik czyta nie w tym niejscu.
Jak się ma znak na wale z przodu lub wkrecenie blokady do wienca na sprzęgłe?
bergolc
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2019-03-12, 21:56
Lokalizacja: GÓROWO okolice mlawy
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: patryk


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości