Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Auroton » 2015-08-09, 11:59

Witam. Samochód to nie A6 a A4 (jeśli źle zrobiłem pisząc w tym dziale to przepraszam). Auto z 98r motor AKN po ściągnięciu pokrywy wiadomo co zastałem. Decyzja padła na swap silnika o kodzie BAU. Silnik wsadziłem ale uruchomiłem na pompie z AKN i wiązce AKN. Samochód pracował chwilę po czym gasnął, dodawał sobie sam gazu. Po podpięciu komputera pokazywało około 20 błędów takich jak zawór regulacji dawki paliwa itp itp czyli błędy idące od pompy wtryskowej. Podejrzewam że pompa już kończy żywot co mnie jakoś specjalnie nie ździwiło bo jeszcze za czasów użytkowania AKN-a trzeba było dłużej kręcić no i silnik nie miał pełnej mocy. Do silnika BAU posiadam dobrą pompę i kompletną wiązkę z komputerem. Mój problem sprowadza się do zaadaptowania samochodu pod pełny osprzęt silnika BAU, komputera etc. Niestety problem wykracza i to sporo ponad moją wiedzę. Dlatego mam pytania:
1. Czy ktoś już już z takim problemem się uporał?
2. Miałby ktoś namiary na speca, który rozwiązał by ten problem?
3. Pół dnia szukam jakiś namiarów na usera o nicku Piotruś (nie mogę mu wysłać priv bo jestem nowym użytkownikiem), jakby ktoś podrzuciłby kontakt do niego byłbym niesamowicie wdzięczny :] Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Auroton
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-09, 02:13
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Adam

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Cuba12 » 2015-08-10, 21:48

Auroton napisał(a):2. Miałby ktoś namiary na speca, który rozwiązał by ten problem?

Może komuś będzie łatwiej jak podasz lokalizację..
Cuba12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-03-26, 18:21
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kuba

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Auroton » 2015-08-10, 22:43

Cieszyn woj. Śląskie
Auroton
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-09, 02:13
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Adam

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez pawel912 » 2015-08-11, 01:28

Jak odpalałeś na starej pompie to założone były wtryskiwacze z BAU czy AKN?
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Piotruś » 2015-08-11, 06:54

Auroton, moim zdaniem masz dwa rozwiązania:

1.
Łatwiejsze ale bez "szaleństwa", to z BAU zostawiasz w samochodzie tylko słupek, a CAŁOŚĆ osprzętu, włącznie z (usprawnionymi/zregenerowanymi) wtryskiwaczami oraz pompą wtryskową zostaje z AKN'a.
W tej opcji będziesz miał sprawny mechanicznie silnik ale o mocy zbliżonej do nominalnej/fabrycznej.

2.
Zostawiasz wszystko z BAU jak fabryka złożyła, nie wyłączając np. alternatora i niczego innego aż po kompletną wiązkę silnika oraz sterownik ECU.
W tej opcji będziesz jednak potrzebował mega-szczwanego fachowca, który spasuje ECU od BAU do (starszej o kilka generacji) instalacji samochodu w sposób, który zachowa funkcje życiowe ABS'u i co tam jeszcze masz na pokładzie.

Auroton napisał(a):Cieszyn woj. Śląskie

W tej sytuacji, wybierając (moim zdaniem jedyną słuszną w tym przypadku) opcję nr.2 już Ci współczuję, bo na naszym terenie nie ma ani jednego fachowca, któremu pozwoliłbym wykonać prostą naprawę elektryczną, a co dopiero mówić o adaptacji stera BAU do AKN ... .
No, może oprócz Pana Macury z Ustronia, bo oni tam różne egzorcyzmy od lat skutecznie odprawiają, ale czy akurat wiedzą jak swapować BAU na AKN - po prostu nie wiem.

Drugi EWENTUALNY kandydat do takiej roboty urzęduje w Żorach, ale tam się dopchać i dogadać ... nie na moje nerwy ... .

Potem to już Mikołów w kierunku Gliwic (kawałek za laskiem/zajazdem z kurwami ale jeszcze przed zjazdem na Rudę Śl.). Pan Wacek. Ale nie wiem jak tam jest na dzisiaj, bo ostatni raz byłem u niego kilka lat temu.

Chyba, że masz jakiegoś "cichego" elektronika, który wali fuchy po robocie i nie potrzebuje zbędnej reklamy na forach internetowych, to tak byłoby najlepiej i najpewniej, bo z oficjalnie działających w naszym powiecie (jak i w sąsiednim w stronę BB), prócz Macury, należy omijać szeeeerokim łuuuukiem ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Auroton » 2015-08-11, 09:33

pawel912 napisał(a):Jak odpalałeś na starej pompie to założone były wtryskiwacze z BAU czy AKN?

Wtryski były z BAU możliwe że to przez nie pompa mogła świrować. Wtryski z AKN niestety sprzedałem :-/

Alternator mam tylko z AKN. W trakcie swapu rozmawiałem z Sławkiem Macurą, całe przedwsięwzięcie według niego to gra nie warta świeczki, także wątpię aby się tego podjął. Ja mogę samochód podrzucić gdzieś dalej, mam swoją autolawetę więc 150 czy 200 kilometrów to nie problem. Osobiście wolałbym dokupić alternator i zrobić to jako pełne BAU bo w przeciwnym wypadku regeneracja pompy, wtryski itp. U Pana Śmietany bodaj 2600 zł a to już koszta spore a już wsadziłem kupę kasy w nowy słupek poczynając od rozrządu a kończąc na drobnostkach. Dodam że silnik był kiedyś z tiptroniciem (ma to jakiś wpływ)? Na dzień dzisiejszy jestem w kropce, samochód stoi 5 miesiąc z racji pracy przy nim tylko w weekendy. Nie mam zielonego pojęcia kto by mógł się tego podjąć.
Auroton
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-09, 02:13
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Adam

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Piotruś » 2015-08-11, 09:43

Auroton napisał(a):rozmawiałem z Sławkiem Macurą, całe przedwsięwzięcie według niego to gra nie warta świeczki

Tak reaguje 90% fachowców na samą myśl o rzeźbieniu 2,5 TDi.
Po pierwsze w tym samym czasie "zdolny elektryk" zdąży cofnąć jakieś 15 - 20 liczników i zdjąć kilka immobilizerów, tudzież zaślepić jakiś EGR dla kurażu, po kilka stówek każde.
Po drugie wielu obawia się komplikacji z elektroniką VP44.

Tym, którym się zdaje, że są bardziej kumaci tez wolą zdejmować "ochronę komponentów" i "programować wyrżniecie DPF" nie tylko Polakom ale prawdziwym tabunom Czechów przybywającym w nasze strony pielgrzymkami, z bagajami pełnymi sterowników i liczników do "poprawki".
Dlatego nie będzie Ci lekko znaleźć kogoś do BAU, choć na Macurę trochę liczyłem ... .

Taka prawda.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez pawel912 » 2015-08-11, 09:56

Auroton napisał(a):Wtryski były z BAU możliwe że to przez nie pompa mogła świrować.


Sam sobie odpowiedziałeś. Pompa i wtryski stanowią komplet.

Kolejna sprawa to nie ma opcji żeby zgrać immo Ecu z szafą - Ecu BAU = immo3, zegary A4 B5 = immo1.
Ostatecznie można to rozwiązać całkowicie wyłączając immo, ale może być problem w samej komunikacji ECU z zegarami (wydaje mi się. że jest inny typ komunikacji w A4 B5 i w A4 B6).
Wg. mnie jeśli w ogóle da się ogarnąć tą instalację to wyjdzie z tego mega rzeźba.
Na Twoim miejscu zrobiłbym tak jak radzi Piortuś - słupek BAU na osprzęcie AKE. Najtaniej, najszybciej i najpewniej.

Pozdrawiam.
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Piotruś » 2015-08-11, 10:03

pawel912 napisał(a):Kolejna sprawa to nie ma opcji żeby zgrać immo Ecu z szafą - Ecu BAU = immo3, zegary A4 B5 = immo1.

DOKŁADNIE :!: :!:
Był już nawet bardzo niedawno (ze dwa tygodnie temu ?) taki przypadek (opisany) na naszym Forum.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Auroton » 2015-08-11, 10:17

Hmm czyli wyjściem z sytuacji będzie oddać pompę do regeneracji i kupić wtryski z akn...
Auroton
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-09, 02:13
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Adam

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez pawel912 » 2015-08-11, 10:28

Auroton napisał(a):Podejrzewam że pompa już kończy żywot co mnie jakoś specjalnie nie ździwiło bo jeszcze za czasów użytkowania AKN-a trzeba było dłużej kręcić no i silnik nie miał pełnej mocy.


Być może powodem było to:

Auroton napisał(a):Auto z 98r motor AKN po ściągnięciu pokrywy wiadomo co zastałem.


Pytanie kluczowe: Jaką masz pewność, że ta pompa z BAU jest w lepszym stanie jak ta z AKN?

Jeśli mogę coś doradzić to zrób tak:
1. Załatw sobie komplet pewnych wtrysków z AKN
2. Wstaw starą pompę z AKN i dobrze ją odpowietrz
3. Wstaw logi na forum
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Auroton » 2015-08-11, 10:46

BAU jest z passata którego przed wyjęciem silnika widziałem na chodzie. Będę musiał tak zrobić jak piszesz wtedy dowiemy się co jest grane.
Auroton
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-08-09, 02:13
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Adam

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez pawel912 » 2015-08-12, 09:20

Pozostały jeszcze tylko 2 kwestie, których sam nie jestem pewien (może Piotruś się wypowie na ten temat):
1. Czy turbo może pozostać od BAU i czy cokolwiek to zmieni w pracy / dynamice silnika przy reszcie osprzętu z AKN.
2. Stopień sprężania: w AKN jest 19,5 a w BAU 18,5 - czy w konfiguracji BAU na osprzęcie AKN lub odwrotnie można zauważyć wzrost bądź spadek mocy?
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Piotruś » 2015-08-12, 11:21

pawel912 napisał(a):1. Czy turbo może pozostać od BAU

Jak najbardziej może zostać. Jedynie w "przeciwnym kierunku" (czyli turbo od AKN do BAU) nie byłoby to wskazane.

pawel912 napisał(a):i czy cokolwiek to zmieni w pracy / dynamice silnika przy reszcie osprzętu z AKN.

W sposób zauważalny dla kierowcy nic się nie zmieni, a turbo od BAU znakomicie będzie spełniało życzenia ECU.

pawel912 napisał(a):Stopień sprężania: w AKN jest 19,5 a w BAU 18,5

Słuszna uwaga.

pawel912 napisał(a): - czy w konfiguracji BAU na osprzęcie AKN lub odwrotnie można zauważyć wzrost bądź spadek mocy?

Jeżeli pojawiają się jakieś różnice, to nie są one "mierzalne" w warunkach drogowych. Być może (??) na hamowni coś by wyszło ale w użyciu eksploatacyjnym - nie widać żadnych różnic ani na plus ani na minus.

Należy jednak (moim zdaniem) pamiętać, że praktycznie każdy użytkownik przesiadając się z silnika, w którym zawsze nie ma już kilku krzywek ani dźwigni zaworowych ;-) - doznaje wrażenia takiego przyrostu dostępnej mocy (ze względu na całkowicie sprawną jednostkę), że banan z twarzy nie schodzi miesiącami <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Swap AKN na BAU dogranie instalacji

Postprzez Tpmogtl » 2017-02-28, 14:38

Witam wszystkich. Mam możliwość za grosze wyciągnąć z rozbitego audi A6 Quatro silnik BAU i chciałem go przełożyć do mojego Audi 1999r w którym aktualnie jest silnik AKN z nie małym przebiegiem 350000tysięcy. I prosił bym o informacje co wyciągnąć żeby spasowało to do mojej audi.
Tpmogtl
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-02-28, 13:53
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Tomek

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość