System kontroli ciśnienia w oponach.

Postprzez jakos78 » 2013-08-05, 06:57

Najprościej sprawdzić po kodach podanych na naklejke w bagażniku lub książce
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez Greg » 2013-08-05, 16:53

A masz może kontrolkę taka pomarańczową z symbolem "klapniętej" opony?
Ostatnio spotkałem taka w najnowszej ibizie, co nawet właściciel nie podejrzewał że ma taki system. Po kilku próbach udało się kontrolkę wyłączyć, coś zwariowało bo ciśnienie w każdym kole było wg normy, mierzone manometrem
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Piotruś » 2013-08-05, 20:45

Zakopianczyk napisał(a):Zastanawiam sie bo troche czytałem na ten temat - czy mam taki system u siebie czy nie ?
W MMi nie potrafie tego odnaleźć wiec zasugerowałem się , ze tego nie mam. Kiepsko sie na tym znam.

Skoro MMi nie znajduje, to najprawdopodobnie nie masz tego systemu, albo (mało realne ale możliwe) ktoś wykodował system (np. ze względu na oszczędności).

Zakopianczyk napisał(a):Czy w ogóle występował ten system w biedniejszych weersjach czy tylko w bogatszych ?

Występowało też w wersjach "biedniejszych". Jak najbardziej tak (chociaż nie wiem po co).

Greg napisał(a):A masz może kontrolkę taka pomarańczową z symbolem "klapniętej" opony?
Ostatnio spotkałem taka w najnowszej ibizie, co nawet właściciel nie podejrzewał że ma taki system. Po kilku próbach udało się kontrolkę wyłączyć, coś zwariowało bo ciśnienie w każdym kole było wg normy, mierzone manometrem


Greg, kontrola ciśnienia w Ibizie a w Audi A6 to dwa całkowicie różne systemy. Ten w Audi A6 opiera się na czujnikach zabudowanych w kołach, zbierających informacje o ciśnieniu oraz temperaturze.
Systemy spotykane w Ibizach, i większości modeli niższych od A6 - opierają się na odpowiedniej kalibracji i sygnałach z czujników ABS'u obserwujących prędkość obrotową każdego koła z osobna ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-08-06, 07:43

można sobie tą funkcje urochomic z menu serwisowego, tylko że bez czujników i sterownika to nic nie daje
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Greg » 2013-08-06, 19:47

Piotruś napisał(a):Systemy spotykane w Ibizach, i większości modeli niższych od A6 - opierają się na odpowiedniej kalibracji i sygnałach z czujników ABS'u obserwujących prędkość obrotową każdego koła z osobna ... .

Sprytne. Faktycznie koło z mniejszą ilością powietrza będzie się zachowywać inaczej.
To potwierdza słowa właściciela, który mówił że nie zauważył czujników ciśnienia.
Dzięki za wyjasnienie
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości