System Start Stop w samochodach.

Czyli wszystko to co nie powinno się znaleźć w Dziale Technicznym.

Postprzez Mona » 2013-09-06, 08:22

BADIX napisał(a):czy to nie zabije z czasem akumulatora


oczywiście że zabije i o to mogło wszystkim chodzić. Producenci będą mieli większe obroty...
Avatar użytkownika
Mona
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 541
Dołączył(a): 2013-06-03, 22:52
Lokalizacja: Kraków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Monika

Postprzez Bezi » 2013-09-06, 08:27

Jest dodatkowy aku służący tylko dla tej funkcji.
Avatar użytkownika
Bezi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 679
Dołączył(a): 2013-05-30, 20:58
Lokalizacja: Wrocław
Model: BMW 330xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2011
Imię: Tomek

Postprzez Mona » 2013-09-06, 08:47

Bezi napisał(a):Jest dodatkowy aku służący tylko dla tej funkcji.


czy to nie lekkie przegięcie? Elektronika elektroniką, ale coraz nowsze samochody posiadają funkcje które z jednej strony ułatwiają, z drugiej utrudniają a z trzeciej naciągają na coraz większe koszta.
Avatar użytkownika
Mona
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 541
Dołączył(a): 2013-06-03, 22:52
Lokalizacja: Kraków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Monika

Postprzez Rubio » 2013-09-06, 18:13

Jeszcze jena sprawa to pałujesz auto na autostradzie potem wjeżdżasz w miasto i na pierwszych światłach system gasi auto :mrgreen:
Dla silników z turbiną to chyba nie zbyt dobra sprawa :-o
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid

Postprzez Voytec » 2013-09-06, 21:20

Jeździłem chwile ze start-stopem Punto EVO. Powiem wam że trzeba się przyzwyczaić do odpalania silnika sprzęgłem :-D
Jak klima włączona albo paliwo na rezerwie to nie gasł :roll:
Avatar użytkownika
Voytec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 2013-05-31, 17:51
Lokalizacja: Eindhoven/Wschowa
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006
Imię: Wojtek

Postprzez sidewind76 » 2013-09-09, 05:48

pewnie ten system gasi silnik tylko w określonych warunkach a nie zawsze i pewnie temperatury silnika jak i podzespołów oraz zewnętrzna zostały tu uwzględnione
Od nieba dzieli nas 9 milimetrów...
Avatar użytkownika
sidewind76
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2013-06-24, 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Model: VW Golf
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Rafał

Postprzez Mona » 2013-09-09, 05:58

sidewind76 napisał(a):pewnie ten system gasi silnik tylko w określonych warunkach a nie zawsze i pewnie temperatury silnika jak i podzespołów oraz zewnętrzna zostały tu uwzględnione


Ja akurat jak jeździłam Audi A4 z 2012r to działo się tak nawet na w pełni zimnym silniku, po 40sec od odpalenia, a był to marzec przy temperaturach minusowych...
Avatar użytkownika
Mona
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 541
Dołączył(a): 2013-06-03, 22:52
Lokalizacja: Kraków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Monika

Postprzez sidewind76 » 2013-09-09, 10:49

hmmm
ciężko zrozumieć w tym wypadku jakąkolwiek ekologię przecież procesy spalania w nie pełnych warunkach prowadzą do powstawania jeszcze gorszych trucizn
Od nieba dzieli nas 9 milimetrów...
Avatar użytkownika
sidewind76
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2013-06-24, 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Model: VW Golf
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Rafał

Postprzez Piotruś » 2013-09-13, 09:21

sidewind76 napisał(a):pewnie ten system gasi silnik tylko w określonych warunkach a nie zawsze i pewnie temperatury silnika jak i podzespołów oraz zewnętrzna zostały tu uwzględnione


Jest dokładnie tak jak napisałeś - żeby system start-stop aktywnie funkcjonował musi być spełnionych jednocześnie kilka warunków koniecznych.

Od siebie dodam, że jeżeli w chwili działania "funkcji stop" na przykład zmieni się żądana temperatura wnętrza i potrzebne będzie uruchomienie klimatyzacji - silnik zostanie ponownie uruchomiony. Podobnie (ale nie identycznie, bo diesle maja dodatkową nagrzewnicę elektryczną) będzie w przypadku spadku temperatury poniżej zadanej.

Osobiście nie należę do zwolenników systemu strat-stop ale warto zauważyć, że auta wyposażone w ten gadżet cechują się odpowiednio wzmocnionym kołem dwumasowym, rozrusznikiem i wieloma innymi elementami, których zwiększona trwałość może korzystnie wpływać na "całokształt eksploatacji", a sam system start-stop można przecież skutecznie deaktywować :-P ... .

Ja akurat jak jeździłam Audi A4 z 2012r to działo się tak nawet na w pełni zimnym silniku, po 40sec od odpalenia, a był to marzec przy temperaturach minusowych...

Uwierz mi Mona, ze to nie jest normalna (prawidłowa) sytuacja. Coś nie zatrybiło tak jak powinno ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Mona » 2013-09-13, 09:39

Piotruś napisał(a):Uwierz mi Mona, ze to nie jest normalna (prawidłowa) sytuacja. Coś nie zatrybiło tak jak powinno ... .


nie wiem, możliwe. Ale przez miesiąc było tak zawsze. Też mnie to dziwiło, no ale ja się nie znam :P stwierdziłam, że zależy im na częstszych uszkodzeniach silnika :P
Avatar użytkownika
Mona
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 541
Dołączył(a): 2013-06-03, 22:52
Lokalizacja: Kraków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Monika

Re: System Start Stop w samochodach.

Postprzez ataman70 » 2015-01-01, 13:49

Znam hybrydę z Lexusa - i działa to tam bez zarzutu. Jest to inteligentny system, który wie kiedy załączyć i kiedy wyłączyć silnik. Czyli spokojna głowa - z punktu widzenia użytkownika. Inna sprawa - start/stop. Rzeczywiście lepiej by było dla silnika, gdyby pracował w systemie "stand by"- zużycie paliwa na wolnych obrotach śladow.Natomiast korzyści z silnika elektrycznego i odzysk energii z hamulców to IMHO dobra opcja.
Podpis w trakcie budowy
Avatar użytkownika
ataman70
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-12-31, 15:39
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007

Re: System Start Stop w samochodach.

Postprzez lyngso » 2015-01-02, 08:47

Witam

Mamy ten system w Żony golfie. Silnik 1.2 TSI i jak na razie sprawuje sie dobrze. Musi być spełnione na prawdę wiele warunków zanim silnik zgaśnie. Potrafi nie zgasnąć nawet gdy jest podejrzenie o zaparowanych szybach w samochodzie :-D
W aucie jest też dedykowany do tego akumulator AGM którego wymiana kosztuje tyle samo co w A6 :mrgreen:
Jeśli komuś nie pasuje, to zawsze może go wyłączyć.
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jakoś nie zauważyłem, żeby był nadmiernie irytujący.

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Re: System Start Stop w samochodach.

Postprzez jmm » 2015-01-02, 10:26

Swego czasu jeździłem Q5 z tym wynalazkiem i nie wroze długiego przebiegu turbinie i rozrusznikowi. Przykład pierwszy z brzegu jazda 180km/h przez dluzszy czas i potem nagle hamowanie przed swiatlami. Silnik oczywiście zgasl. Stanie w korku to już katorga dla komfortu jazdy. Co i rusz gasl i zapalal, a ze bylo to 2.0tdi to kazde odpalenie bylo wyraźnie czuc na budzie.

tap
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic Advance
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Avatar użytkownika
jmm
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 2013-07-08, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Kuba

Re: System Start Stop w samochodach.

Postprzez ataman70 » 2015-01-02, 10:32

w benzynie kulturka - praktycznie nie jest wiadomo czy jest na chodzie czy tez nie
Podpis w trakcie budowy
Avatar użytkownika
ataman70
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-12-31, 15:39
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007

Re: System Start Stop w samochodach.

Postprzez lyngso » 2015-01-02, 11:14

jmm napisał(a):Swego czasu jeździłem Q5 z tym wynalazkiem i nie wroze długiego przebiegu turbinie i rozrusznikowi. Przykład pierwszy z brzegu jazda 180km/h przez dluzszy czas i potem nagle hamowanie przed swiatlami. Silnik oczywiście zgasl. Stanie w korku to już katorga dla komfortu jazdy. Co i rusz gasl i zapalal, a ze bylo to 2.0tdi to kazde odpalenie bylo wyraźnie czuc na budzie.

tap


Witam

To chyba takie bardzo ekstremalne warunki i nie do końca możliwe do uzyskania <mysli>
Zdaża mi się często podróżować w Niemczech gdzie legalnie można takie prędkości rozwijać i nie spotkałem sie ze sytuacja, żeby zaraz po jeździe 180km/h były światła.
Owszem są ale trzeba zwolnic przed zjazdem, przejechac trochę po normalnej drodze a potem są śwaiatła tyle, że do tego czasu turbina juz powinna zwolnić bo nikt przy normalnej eksploatacji nie zjeżdża z autostrady 180km/h i zatrzymuje sie od razu na światłach. :roll:
W korkach zawsze można użyc przycisku dezaktywującego ten system i po sprawie.
Wg mnie jest to coś z czego trzeba się nauczyc korzystać.
Ilu z nas zapominało o włączaniu świateł mijania w dniu wejściu tego przepisu do kodeksu ? Różne były sposoby od zaplania auta na włączonych światłach poprzez naklejki typu "nie zapomnij o światłach" na desce.
Może tutaj też jest kwestia naklejki typu "wyłącz system start-stop" na desce i wszystko będzie śmigać dłużej bo jak zauważył kolega Piotruś zastosowanie takiego systemu w aucie wymaga zastosowania wzmocnionych elementów pracujących w nim.
Myślę, że gdy nauczy się z tego korzystać, to wcale nie bedzie to taki uciążliwe.

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Następna strona

Powrót do Na luzie - "Motoryzacyjnie"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości