Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez _peran_ » 2019-10-11, 05:51

Witam, podczas jazdy i rozpędzaniu auta przy około 2500 do 3000 obrotów zaczyna szarpać autem. Czy ktoś miał podobny przypadek? Gdzie szukać? Paliwo, pompa paliwa a może separator? Brak jakiegokolwiek błędu na komputerze.

z GÓRY DZIĘKI
_peran_
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-10-11, 05:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez zibi06 » 2019-10-11, 12:06

_peran_ napisał(a):Gdzie szukać? Paliwo, pompa paliwa a może separator?

Paliwo tak ( jak ewentualnie filtr paliwa) ale sam wiesz co lejesz i co ile wymieniasz.
Możesz odpowiedzieć dlaczego zapytujesz o POMPĘ paliwa i separator (rozumiem oleju ?) ?

_peran_ napisał(a):Brak jakiegokolwiek błędu na komputerze.

Zakładając, że Ty lub ktoś dysponuje VCDS-em i zapytujesz
_peran_ napisał(a): Gdzie szukać?

Żeby jak najbardziej uniknąć "wróżbiarstwa" to odpowiedź jest chyba jedna (nawet nie tylko do jakiejś tam oceny via net)
:arrow: Na początek : Logi statyczne, tzw BS i dynamiczne.
Jak :arrow: znajdziesz info/ link :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
"Jakie" (info również w temacie z podanego linku) :arrow: te same co silniki 1,9 tdi na pompowtryskiwaczach ( AWX, AVF).
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez _peran_ » 2019-10-11, 12:14

Filtry z olejem co 15k. tankuje na shellu bp i orlenie. Auto kupilem w marcu. Wymieniane bylo chłodniczka egr, turbina i dpf. Czemu p. paliwa i separator? Myślę nad calym układem paliwowym. Raz być może zatankowałem na pieprzyku lecz było to 2,3 mc przed pierwszymi szarpaniami. Przywyprzedania nie ma mocy tylko ciągnie do 2500 3000 rpm i stoi w miejscu. A wcześniej czuc bylo przyspieszenie i jechala.
_peran_
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-10-11, 05:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez zibi06 » 2019-10-11, 12:36

_peran_ napisał(a):Czemu p. paliwa i separator? Myślę nad calym układem paliwowym.

Masz cztery pompowtryskiwacze :] więc nie wiem co masz na myśli pisząc pompa paliwa. Separator oleju (?) <mysli>

_peran_ napisał(a): A wcześniej czuc bylo przyspieszenie i jechala.

Rozumiem, że było ok po wymianie turbo, etc.. ?
_peran_ napisał(a):Przywyprzedania nie ma mocy tylko ciągnie do 2500 3000 rpm i stoi w miejscu.

Tym bardziej, że jak twierdzisz, brak jakichkolwiek zapisanych błędów.
Niestety bez logów można sobie niepotrzebnie "podywagować" np na temat PD-ków .
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez _peran_ » 2019-10-22, 05:17

Wymieniłem filtr paliwa i auto jak nowe. Jedno mnie jednak zmartwiło - czarne paliwo w filtrze.
I teraz:
albo coś nie tak konkretnego albo zawalony dpf? Opinia o dpf jest przez 2 niezależnych mechaników. NIe jestem fachowcem w mechanice, ale dpf wymieniałem 2 mc temu bo tamten był zapchany totalnie i popalony. (auto kupione w marcu br) Według nich cofały się spaliny. Jeżeli to nie to i jak w ogóle jest to możliwe to szukać trzeba gdzie indziej. Na razie jest ok. Jakieś pomysły?

Dodatkowo teraz jeden z kolegów mówi, że czarne paliwo to norma. Nie wiem kogo słuchać :)
_peran_
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-10-11, 05:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez zibi06 » 2019-10-22, 23:01

_peran_ napisał(a): Auto kupilem w marcu.

_peran_ napisał(a):Filtry z olejem co 15k. tankuje na shellu bp i orlenie.

_peran_ napisał(a):Wymieniłem filtr paliwa i auto jak nowe. Jedno mnie jednak zmartwiło - czarne paliwo w filtrze.

Po zakupie też wymieniłeś filtr paliwa ? Może byłoby lepiej gdyby nie.
Z archiwum, tak "profilaktycznie" (dodatkowo dotyczy "czarnej" ropy w zbiorniku) :arrow: czarna-ropa-w-zbiorniku-paliwa-t1683.html
_peran_ napisał(a): że czarne paliwo to norma.

Czy norma to trudno powiedzieć, w dużej mierze kwestia "gdzie"/co zatankowane.

_peran_ napisał(a):albo zawalony dpf? Opinia o dpf jest przez 2 niezależnych mechaników.

Oczywiście wiedzą co to jest np. VCDS i gdzie znajduje się gniazdo diagnostyczne ?
_peran_ napisał(a):Według nich cofały się spaliny.

I rozumiem, że te cofające się spaliny docierały aż do filtra paliwa ? Nie, no <okok>

_peran_ napisał(a):Na razie jest ok.

Życzę aby tak zostało.

_peran_ napisał(a):Wymieniane bylo chłodniczka egr, turbina i dpf.

Przy takich wymianach nie wyobrażam sobie, żeby nie diagnozowano układu wtryskowego. Zakładam, że było/jest ok.
_peran_ napisał(a):Jakieś pomysły?

Dla "świętego" spokoju może jakiś bardziej rozgarnięty mechanior sprawdziłby w blokach pomiarowych parametry/odczyty dotyczące DPF-a, pracy pompowtrysków, EGR-a.. Za jakiś nieodległy czas sprawdziłbym "stan" filtra paliwa.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez _peran_ » 2019-10-23, 05:15

Mam rozgarniętego ale dopiero jestem umówiony na 8 listopada.. gorzej jak do lekarza specjalisty... Było diagnozowane VCDS (przez tego rozgarniętego) i układ wtryskowy Ok.Tych dwóch mechaników to tacy u których byłem pierwszy raz bo tamten zawalony robotą. Dlatego mnie też zastanawiało czy spaliny się cofną do filtra... ?? :-o jednak nie podważam czyiś kompetencji ponieważ nie jestem fachowcem w tej dziedzinie a rzekłbym, że pół-amatorem. Po 2 tysiącach sprawdzę filtr. Co do mechanika do ktorego jestem umówiony nie diagnozuje przez telefon tylko musi zobaczyć i dotknąć, dlatego pierwsze co zapytał na jakich stacjach tankowałem paliwo w naszej okolicy. Niby ok, choć nie zaprzecze raz zatankowałem na Piep*** ze względów odległościowych do następnego. Byc moż jakiś syf w paliwie. Ale na jego diagnozę poczekam do 8.11.

Link co podałeś to czytałem. Dziękuję za pomoc.
_peran_
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-10-11, 05:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez zibi06 » 2019-11-16, 09:53

_peran_ napisał(a):Mam rozgarniętego ale dopiero jestem umówiony na 8 listopada..

Podzielisz się info jaka jest diagnoza mechanika ( z dodatkowo przyczyną ubytku oleju) ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Szarpanie między 2500 a 3000 rpm

Postprzez _peran_ » 2019-12-16, 18:33

zibi06 napisał(a):
_peran_ napisał(a):Mam rozgarniętego ale dopiero jestem umówiony na 8 listopada..

Podzielisz się info jaka jest diagnoza mechanika ( z dodatkowo przyczyną ubytku oleju) ?


Sorki, że tak późno. Co do ubywania oleju pewności mój mechanik nie ma. Stawia na kilka rzeczy, ale to może być kosztowne aby to sprawdzić. Nie chce tu robić w ciemno. Również pomogła zmiana oleju z Catrol na Motul 700 do DPF - dużo mniej ubywa. Można podejrzewać pierścienie i inne rzeczy.

Jednak w moim przypadku zastanawiało mnie kopcenie. Nie na odpalony lecz przy nagłym depnięciu w pedał gazu. Za mną było czarno. Gdy dodawałem gaz normalnie było ok. Po rozmowie kolegi z pracy z jego kolegą z serwisu Audi w Lubinie - zadeklarował, że to ODMA i to jest częsta przyczyna tych modeli. Może też zabierać olej. Ja nie jestem fachowcem i opieram się na opinii mechaników.

Czy odmę się czyści czy tylko wymiana. 800 zł w serwisie - ok jednak czy to to?
_peran_
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2019-10-11, 05:50
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości