Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Postprzez Wyrwiząb » 2016-01-19, 19:57

Cześć dawno mnie nie było

Koledzy zaczynam się rozglądać za autem. Muszę w tym roku kupić w leasing jakieś auto. Bardzo podoba mi się ten egzemplarz http://allegro.pl/audi-a6-313-km-full-l ... 63249.html ktoś może już oglądał?
Rozważam też zakup nowej skody superb 3 z 2.0 tfsi i 4x4 w wersji Laurin and Clement lub 2.0 tdi w tej samej wersji. Skoda nowa, audi tylko używane
Miała długie, czarne, kręcone zęby
Wyrwiząb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 250
Dołączył(a): 2013-06-04, 09:38
Lokalizacja: Kraków
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2010
Imię: Wojciech

Re: Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Postprzez Piotruś » 2016-01-20, 09:35

Wyrwiząb napisał(a):Cześć dawno mnie nie było

Cześć,

Wyrwiząb napisał(a):Koledzy zaczynam się rozglądać za autem. Muszę w tym roku kupić w leasing jakieś auto. Bardzo podoba mi się ten egzemplarz http://allegro.pl/audi-a6-313-km-full-l ... 63249.html ktoś może już oglądał?

Hehe :-D ... .
Wyraźnie widać, że jesteś na początku drogi.
Przyjmując najbardziej optymistyczne dla handlarza założenia co do niskiej marży i nie uwzględniając nawet kosztów sprowadzenia oraz innych niezbywalnych ciężarów "wychodzi", że ten samochód w Niemczech został kupiony za cenę znacząco niższą niż 24000 EUR ( przy 1 EUR = 4,30 PLN ! ) :roll: .

Dla lepszego zrozumienia sprawy (tutaj gotowiec: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... modelId=10 ) proponuję skorzystać z http://www.mobile.de zadając tylko podstawowe kryteria wyboru:

- A6 (bez względu na rodzaj nadwozia)
- diesel
- od 2013 r.
- powyżej 300 PS
- cena do 24000 EUR

czyli z pominięciem tak istotnych elementów jak np. książka serwisowa i bezwypadkowość oraz najważniejszego wyposażenia dodatkowego - pojawia się 1 sztuka - taka :
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Obrazek

Wnioski do oceny własnej.

Wyrwiząb napisał(a):Rozważam też zakup nowej skody superb 3 z 2.0 tfsi i 4x4 w wersji Laurin and Clement lub 2.0 tdi w tej samej wersji.

Superb oczywiście jest świetnym autem :] ale moim zdaniem nie jest to (jeszcze) dobry czas na zakup. Pozostając przy opcji z silnikiem diesla (benzynowe leżą poza zakresem moich zainteresowań, wiec nie znam realiów), L&K wyposażony w kilka najbardziej potrzebnych gadżetów będzie realnie kosztował (najmniej) od ok. 155 - 160 tyś. zł. , choć można go doposażyć znacznie drożej.
Zważywszy fakt, że jest to świeży model z częściowo już odkrytymi ale też i wciąż jeszcze nieznanymi błędami wieku dziecięcego, na Skodę IMO warto poczekać do pierwszego liftu. Jeśli powtórzy się historia z lat 2013-2015, cena takiego L&K "powinna" spaść do ok. 140-143 tyś. zł., za samochód bardziej dojrzały technicznie i zapewne trochę poprawiony optycznie. Jeśli tak się stanie trzeba zdawać sobie sprawę, że egzemplarze zakupione przed liftem spadną na wartości "podwójnie", a tak się powtarza cyklicznie od lat, wiec i tym razem może być podobnie.

Wyrwiząb napisał(a):Skoda nowa, audi tylko używane

Zależy od własnych możliwości oraz priorytetów ale moim zdaniem niekonieczne Audi tylko używane.
Zwróć uwagę, że pojawiła się dotychczas nieoferowana wersja A6 2.0 TDi quattro z "takim samym" motorem jak w Superbie 3.
Nie wchodząc teraz w szczegóły, poza tym sytuacja ciągle się zmienia, dopłacając do Skody L&K ok. 60 tyś. zł. można wspiąć się na poziom nowej A6-tki ... .
Moim zdaniem warto ale to już co komu potrzebne.

Ciekawostka jest taka, że gdy podjąłem całkiem niedawno "walkę na śmierć i życie" z zaprzyjaźnionym dealerem Audi udało się znaleźć formułę, w której powyższa różnica cenowa jeszcze duuuużo-duuuużo się zmniejszyła. Oczywiście mam świadomość, że aż taki szczęśliwy zbieg okoliczności szybko się nie powtórzy ale wiem już na pewno, że jest się nad czym pochylić i zastanowić w razie wymiany auta na nowe. Tobie radzę to samo <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Postprzez mwx » 2016-01-20, 10:38

Piotruś napisał(a):(benzynowe leżą poza zakresem moich zainteresowań, wiec nie znam realiów).


1.8T z manualem całkiem nieźle sobie radzi z tym autem.
Nie jest to wyścigowiec, ale to nie auto do "natchnionego stylu jazdy", więc IMO pasuje.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Postprzez Wyrwiząb » 2016-01-20, 19:33

Piotruś napisał(a):
Wyrwiząb napisał(a):Cześć dawno mnie nie było

Cześć,



- A6 (bez względu na rodzaj nadwozia)
- diesel
- od 2013 r.
- powyżej 300 PS
- cena do 24000 EUR

czyli z pominięciem tak istotnych elementów jak np. książka serwisowa i bezwypadkowość oraz najważniejszego wyposażenia dodatkowego - pojawia się 1 sztuka - taka :
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Obrazek

Wnioski do oceny własnej.
. Tobie radzę to samo <luzik> .


Dzięki za zainteresowanie
Tak, jestem na początku "drogi przez mękę" i te wszystkie ogłoszenia i wycieczki w celu weryfikacji to krzyż który będę nosił :)
Zdjęcie które wstawiłeś, bardzo dobitnie mi pokazało, w jak gęstej mgle przyszło mi błądzić, jak zwykle jesteś w dobrej formie :)
Link który wkleiłem, to jedno z pierwszych aut, podoba mi się bardzo, ale dobrze mnie wyprostowałeś.
Co do skody, to oczywiście zdaję sobie sprawę z ewentualnej sporej utraty wartości, ale na razie nnie wystepują jeszcze używane, a BARDZO mi pasuje ten samochód. Byłem już na jeździe w salonie, ale jechałem wersją 2.0 tdi bez 4x4. 2.0 tfsi podobno śmiga jak wściekłe. Byłem bardzo mile zaskoczony szybkością zmieniania biegów.
Spoglądam też na ostatni rok i 2010 modeli C6, bo tak jak wielokrotnie pisałeś, ostatnie wypusty są zwykle najbardziej dopracowane, co ma potwierdzenie w przypadku moojego obecnego auta. Jeżeli c6 to tylko 3.0 tdi, oczywiście quattro i możliwie najbogatsza wersja, ale nie droższe niż 80000-90000.
Generalnie pośpiechu nie mam, spokojnie zaczynam się rozglądać. Co do wspomnianego przez Ciebie 2.0 tdi w A6 i jeszcze z quattro, to raczej mi nie spasuje. Nie jechałem takim nigdy, ale podejrzewam że jeździ po prostu kiepsko.
Miała długie, czarne, kręcone zęby
Wyrwiząb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 250
Dołączył(a): 2013-06-04, 09:38
Lokalizacja: Kraków
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2010
Imię: Wojciech

Re: Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Postprzez Piotruś » 2016-01-24, 10:22

Wyrwiząb napisał(a):Link który wkleiłem, to jedno z pierwszych aut, podoba mi się bardzo, ale dobrze mnie wyprostowałeś.

Rynek samochodowy w PL jest bardzo ale to bardzo brudny. Kiedyś trzeba było się martwić przede wszystkim o stan techniczny, a najbardziej o historię powypadkowe. Dzisiaj jest znacznie gorzej, bo w obrębie droższych fur górę biorą oszustwa "formalne", czyli dotyczące bardzo skomplikowanych kombinacji podatkowych zarówno po stronie zagranicznego VATu jak i krajowej AKC wyliczanej ze sfałszowanych faktur pisanych na kolanie.
Znacznie prościej też sprzedać auto z dwukrotnie cofniętym licznikiem niż powypadkowe.
Nierzadko spotyka się egzemplarze pierwotnie zgłoszone jako "specjalne" z rodzaju bankowozów, pomocy drogowych i tym podobnych kombinacji, ale ponieważ duża część tych oszustw jest dokonywana zanim taki pojazd przekroczy polską granicę, trzeba być nadzwyczaj roztropnym, ZORIENTOWANYM W MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH i silnie zdeterminowanym w ustaleniu faktów dotyczących wybranego auta.

Mówiąc znacznie krócej : CUDÓW NIE MA :!:
(a przynajmniej nie w tej dziedzinie)

Wyrwiząb napisał(a):Co do skody, to oczywiście zdaję sobie sprawę z ewentualnej sporej utraty wartości, ale na razie nnie wystepują jeszcze używane, a BARDZO mi pasuje ten samochód. Byłem już na jeździe w salonie, ale jechałem wersją 2.0 tdi bez 4x4. 2.0 tfsi podobno śmiga jak wściekłe. Byłem bardzo mile zaskoczony szybkością zmieniania biegów.

Czy śmiga jak wściekłe zależy od punktu odniesienia i indywidualnych upodobań.
Na forum Superba użytkownik auta z silnikiem 2.0 TSi (280PS, 4x4, DSG) niedawno wkleił skrina ze zużyciem paliwa na dystansie prawie 5000 km. ... :-o :

Obrazek

No kuhwa, tyle nawet maksymalnie skatowaną Q7''ką 3.0TDi ciężko spalić, a tutaj mamy średnią zaledwie 53 km/h, więc jest to jazda co najwyżej poza miejska i być może tylko częściowo autostradowa, a już na pewno bardzo delikatna :!: :!:

Fajnie, że istnieją w internecie ludzie z odpowiednim dystansem do rzeczywistości i bezlitośnie obnażając gawędziarstwo wsparte na fantazji i danych z instrukcji auta <mysli> .

Napiszę jeszcze raz - Superb jest naprawdę świetny i ma ogromne mnóstwo nadzwyczaj pożądanych cech ... ale przynajmniej na razie zabrano mu najważniejszą zaletę : atrakcyjność ekonomiczną. I to nie tylko w najwyższej wersji benzynowej, która w zakupie podchodzi pod 180-200 tyś zł.- (jak dla mnie totalny absurd nad absurdami za auto średniej klasy), bo w wysoko skonfigurowanej wersji z dieslem jest taniej ale niewiele.

Diesel 190PS, z układem SCR (AdBlue), stłamszony poyebanymi normami ekologicznymi jest otępiały i leniwy jak na te rzekome 190PS, a do tego może być kłopotliwy w przypadku niskich mrozów (bo mocznik zamarza).

Benzynowy 2.0FSi kosztuje obecnie prawie jak auto klasy premium (czyli np. Audi A6), czyli BZDURA, BZDURA i jeszcze raz BZDURA NAD BZDURAMI, a koszty paliwa znacząco (bardzo bardzo znacząco) przekraczają koszty paliwa np. w monstrualnym AUDI Q7 TDi.

Sorry, ale moim zdaniem przekonywanie samego siebie, że nowy Superb L&K Kombi, wyposażony w silnik 2.0 280 PS (słabszy nie jest łączony z 4x4), skrzynię DSG i napęd 4x4 jest wyborem rozsądnym ekonomicznie, to po prostu okłamywanie samego siebie. Cena zakupu i eksploatacja stawiają ten model w klasie premium, a jedyna i niewielka korzyść finansowa wynika prawdopodobnie z 15% tańszej akcyzy za pojemność silnika < 2000 ccm. .

Wyrwiząb napisał(a):Spoglądam też na ostatni rok i 2010 modeli C6, bo tak jak wielokrotnie pisałeś, ostatnie wypusty są zwykle najbardziej dopracowane, co ma potwierdzenie w przypadku moojego obecnego auta. Jeżeli c6 to tylko 3.0 tdi, oczywiście quattro i możliwie najbogatsza wersja, ale nie droższe niż 80000-90000.

Za 80-90 tyś.zł.- na pewno można kupić świetne C6 w wwym. wersji ale ja bym nie liczył, że będzie to samochód z samego końca produkcji i z prawdziwie niskim przebiegiem, np. do 100 tyś.km. .
Na PRAWDZIWEGO, WYSERWISOWANEGO I W PEŁNI BEZWYPADKOWEGO rodzyneczka wyprodukowanego w 2011 roku w "możliwie najbogatszej" wersji i z niedużym przebiegiem wciąż trzeba przygotować 110-120 tyś. zł.- lub liczyć się z jakimś "kompromisem" ... .
Pierwszym i najważniejszym krokiem w dobrą stronę bez wątpienia będzie rezygnacja z lektury ogłoszeń na portalach typu Allegro, otomoto i tak dalej.
Z moich obserwacji wynika, że te prawdziwie dobre auta praktycznie nigdy tam nie trafiają, a szukać trzeba przez warte zaufania leasingi, zaprzyjaźnione place przydealerskie i w tym podobny sposób.

Wyrwiząb napisał(a):Co do wspomnianego przez Ciebie 2.0 tdi w A6 i jeszcze z quattro, to raczej mi nie spasuje. Nie jechałem takim nigdy, ale podejrzewam że jeździ po prostu kiepsko.

No ... V6 3.0TDi to to zdecydowanie nie jest ale jeśli bierzesz pod uwagę Superba z "identycznym" silnikiem, to według danych katalogowych brak jakiejkolwiek różnicy w osiągach :
1. Przyspieszenie do setki : 7,7 w Superbie vs 7,9 w Audi .
2. V max : 228 km/h Superb vs 224 km/h w A6 .

Wyrwiząb - ja też napisałem na tym Forum już co najmniej kilkanaście razy, że A6 bez quattro i silnika V6 jest kalekie, ale kiedy miałbym wybierać pomiędzy Superbem Kombi L&K DSG 4x4 w bazowej cenie 165000 zł.- , to ja bym już wolał dołożyć do A6 Avanta quattro wpodstawowej wersji za 223000 zł.- .
Po pierwsze już wstępne negocjacje z dealerem całkowicie zmieniają powyższe proporcje NA KORZYŚĆ AUDI, pod drugie chociaż Superb jest rewelacyjny to umówmy się, że A6'tką to on nie jest i raczej NIGDY nie będzie.

Tyle podsumowania z mojej strony.
Jak już wcześniej pisałem - Superb opłacał się w latach 2013-2015 gdy wraz z modelem poliftowym wprowadzono nowe uatrakcyjnione cenniki i rabaty rzędu 15 - 18% .
Dzisiaj Superb może być atrakcyjny ale dla szukających świetnego, obszernego i nowego auta ale raczej w podstawowych i niskich wersjach "do ciorania" .

Oczywiście nie jest moim celem przekonywanie Cię "na siłę" do swoich argumentów ale też nie będę siedział cicho gdy o samochodzie TYLKO ŚREDNIEJ KLASY ale za taaaaką kaaaaasę i spalającym średnio 12l./100 ktoś mówi, ze jest optymalny ekonomicznie :mrgreen: ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Postprzez sawik » 2016-01-24, 13:37

Jak ja uwielbiam takie wypracowania. ;) Mądrego to i dobrze posłuchać .... <okok>
sawik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2015-05-24, 11:44
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007

Re: Szukam 3.0 tdi w kombiaku

Postprzez Wyrwiząb » 2016-02-05, 22:59

Piotruś napisał(a):Wyrwiząb - ja też napisałem na tym Forum już co najmniej kilkanaście razy, że A6 bez quattro i silnika V6 jest kalekie, ale kiedy miałbym wybierać pomiędzy Superbem Kombi L&K DSG 4x4 w bazowej cenie 165000 zł.- , to ja bym już wolał dołożyć do A6 Avanta quattro wpodstawowej wersji za 223000 zł.- .
Po pierwsze już wstępne negocjacje z dealerem całkowicie zmieniają powyższe proporcje NA KORZYŚĆ AUDI, pod drugie chociaż Superb jest rewelacyjny to umówmy się, że A6'tką to on nie jest i raczej NIGDY nie będzie.

Tyle podsumowania z mojej strony.
Jak już wcześniej pisałem - Superb opłacał się w latach 2013-2015 gdy wraz z modelem poliftowym wprowadzono nowe uatrakcyjnione cenniki i rabaty rzędu 15 - 18% .
Dzisiaj Superb może być atrakcyjny ale dla szukających świetnego, obszernego i nowego auta ale raczej w podstawowych i niskich wersjach "do ciorania" .

Oczywiście nie jest moim celem przekonywanie Cię "na siłę" do swoich argumentów ale też nie będę siedział cicho gdy o samochodzie TYLKO ŚREDNIEJ KLASY ale za taaaaką kaaaaasę i spalającym średnio 12l./100 ktoś mówi, ze jest optymalny ekonomicznie :mrgreen: ... .


Dziękuję za tak obszerną odpowiedź
Od czasu napisania tego postu właściwie codziennie patrzyłęm na allegro/otomoto i nie pojawił się żaden samochód który by nie wzbudzał moich podejrzeń. Kryteria jakie wpisuję to rocznik 2010 i wyżej, quattro, kombi dla modelu C6. Dla C7 podobnie, tylko pierwszy rocznik produkcji, ale tutaj cena mnie zabija, a niedawno kupiłem nieruchomość i zwyczajnie muszę odsapnąć. Nie spieszy mi się wcale. W przypadku A6 myślę tylko o silnikach v6, musiałeś mnie źle zrozumieć z tym 2.0, albo ja coś źle napisałem.
Dobrze wspomniałeś o ewentualnych malwersacjach podatkowych, przekrętach z fakturami. Mam znajomego w autospecial i vin mogę sobie sprawdzić, gdy szukałem swojej c5, na ogłoszenia jeździłęm z "oswojonym" blacharzem, tu zamierzam podobnie robić. Kolega obiecał dawać mi cynk, gdy ktoś z klientów serwisu będzie chciał sprzedać pewny samochód. Na razie nic się nie trafiło, ale z ciekawości podjadę dopytać o nowy z salonu, tylko wtedy to w przyszłym roku dopiero.
A ten superb to nadal mi się podoba :) Spalanie rzeczywiście duże jak na silnik czterocylindrowy, jestem zaskoczony. W mieście pewnie łyknie 16-18 (Kraków), to zdecydowanie więcej jak mój samochód
Miała długie, czarne, kręcone zęby
Wyrwiząb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 250
Dołączył(a): 2013-06-04, 09:38
Lokalizacja: Kraków
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2010
Imię: Wojciech


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości