karel napisał(a):kurde to muszę rzeczywiście poczytac o silnikach więcej, myslałem ze 2,4 bedzie miał ok 190KM a Ty mowisz ze nie jedzie to jest średnio ale że 2,8 nie jedzie to juz wogóle
generalnie to moje pierwsze posty tak wiec musze pogłębić wiedzę na temat A6
Wydaje mi się, że najprościej będzie wybrać się do komisu(-ów), w którym stoją auta z takimi jednostkami i poprosić o jazdę próbną. Żadne teoretyzowanie przez internet ani żadne informacje prasowe nie są tyle warte, co próba wykonana na żywo.
Jeśli chodzi o motor 2.4, to jest zdecydowanie bardziej tępy od 2.5TDi 180PS i (do czego absolutnie nie namawiam) od zachipowanego 1,9TDi 130PS.
W przypadku 2,8 za dużo się takim nie najeździłem ale i tak utkwiło mi w pamięci, że do dynamicznej jazdy nadaje się to co najwyżej średnio
... .
Ja akurat w ogóle nie uznaję silników benzynowych ale gdybym już musiał coś wybrać - podjąłbym ryzyko finansowego samobójstwa ale "zamiast 2.4/2.8 byłby to 2,7 biT, a nawet 1,8T. Ten 1,8T oczywiście nie powala ale i tak sprawia wrażenie bardziej żywego/witalnego.
2.4 i 2.8 wydają się akceptowalne wyłącznie do długich podróży "autostradowych", ale do polskich realiów drogowych, moim skromnym zdaniem, są zbyt "tępe"/ociężałe. I co jeszcze ważne, też potrafią napsuć krwi kosztownymi awariami, choć oczywiście nie az tak jak np. 2.7 biT.
Zresztą większość moich całkowicie subiektywnych odczuć zdają się potwierdzać również dane papierowe. Co prawda po niemiecku ale namawiam Cię do wnikliwej lektury (dane techniczne we wszystkich językach brzmią tak samo szczególnie te dotyczące zakresu momentu obrotowego i przyśpieszenia "do setki"
) :
http://www.audi.de/dam/nemo/customer-ar ... c5_18t.pdf http://www.audi.de/dam/nemo/customer-ar ... tro121.pdf http://www.audi.de/dam/nemo/customer-ar ... uattro.pdf