Witam kolegów - władców pierścieni, mam pytanie dotyczące mojej A6 C5 2.5 TDI Tiptronic.
Dzisiejszego dnia po postaniu w korkach podniosła mi się temperatura oleju do 100 stopni, ale nie jest to nic nienormalnego przy takiej jeździe a właściwie toczeniu się. Przedwczoraj założyłem dolną osłonę silnika i skrzyni biegów więc podejrzewam że to jest sprawca podniesienia się temperatury, bo wcześniej bez tej osłony nawet przy większych temperaturach niż dziś nie było problemów ( brak wystarczającego przepływu powietrza). Problem natomiast jest taki: po osiągnięciu 100 stopni oleju w tiptronic zaczyna przeciągać 2 lub 3 bieg.
Cała skrzynia była naprawiana jakiś miesiąc temu po tym jak puścił uszczelniacz i wyleciał cały olej ( wymieniony konwerter, olej, uszczelniacze i w sumie pół skrzyni za co zapłaciłem 4500zł ).
Moje pytanie brzmi czy jest to normalny objaw tiptronica że przy 100 stopniach przeciąga biegi żeby wymusić większy przepływ oleju przez chłodnicę a za tym idzie wystudzić go?
Czy nie powinien się załączyć wentylator na chłodnicy jak olej osiąga 100 stopni?
Na co jeszcze zwrócić uwagę?