Tiptronic - szarpie, stuka na 3 biegu

Tiptronic - szarpie, stuka na 3 biegu

Postprzez bocjar » 2014-01-20, 12:33

Witam
Olej w skrzyni był wymieniany parę miesięcy temu. Ze skrzynią nie było żadnych problemów ale od chyba dwóch tygodni jak jeszcze olej jest zimny to po przełączeniu na "3 bieg" jest szarpnięcie i słychać stuknięcie (na innych biegach jest ok). Po rozgrzaniu nie ma żadnych problemów ze skrzynią/zmianą biegów. Byłem u skrzyniarza który sugeruje że ze względu na gęsty/zimny olej może zacinać się jakiś zawór. Szczerze mówiąc nie jestem do tego zbytnio przekonany.
Niestety nie posiadam VAG-a. Może jakieś przybliżone sugestie ?
Z góry dziękuję
bocjar
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2014-01-20, 11:53
Lokalizacja: pomorskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Jarek

Re: Tiptronic - szarpie, stuka na 3 biegu

Postprzez Przemcio » 2014-01-20, 17:42

bocjar napisał(a):Witam
Olej w skrzyni był wymieniany parę miesięcy temu. Ze skrzynią nie było żadnych problemów ale od chyba dwóch tygodni jak jeszcze olej jest zimny to po przełączeniu na "3 bieg" jest szarpnięcie i słychać stuknięcie (na innych biegach jest ok). Po rozgrzaniu nie ma żadnych problemów ze skrzynią/zmianą biegów. Byłem u srzyniarza który sugeruje że ze względu na gęsty/zimny olej może zacinać się jakiś zawór. Szczerze mówiąc nie jestem do tego zbytnio przekonany.
Niestety nie posiadam VAG-a. Może jakieś przybliżone sugestie ?
Z góry dziękuję
3 bieg nic nie mówi, może w przybliżeniu jaka to jest prędkość tak okolo 45km/h wtedy załącza sie lock up, szarpnięcie bardziej wyczuwalne jak popchnięcie całego auto czy takie jebnięcie młotkiem,

Co do mechnika i zacinania sie zaworów.......

Przebieg masz pewnie nie mały i nigdy oleju nie zmieniałeś?
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez bocjar » 2014-01-20, 20:56

Przemcio napisał(a):jaka to jest prędkość tak okolo 45km/h

Chyba ok 50-55 km/h
Przemcio napisał(a): wtedy załącza sie lock up

Czyli konwerter ? Ale czy czasami nie ma tam też elektrozaworu ?
Przemcio napisał(a): popchnięcie całego auto czy takie jebnięcie młotkiem

Hmmm.. szarpnięcie i słychać lekki stuk..
Przemcio napisał(a):Przebieg masz pewnie nie mały

No nie jest mały ok 360 kkm ale z tego co wiem skrzynia już chyba była robiona.
Przemcio napisał(a):nigdy oleju nie zmieniałeś?

bocjar napisał(a):Olej w skrzyni był wymieniany parę miesięcy temu.

Z pół roku i stary nie był żadnym "fuzlem"..
Zaczęło się jak przyszło większe ochłodzenie po rozgrzaniu wszystko jest ok.
Mechanik skrzyń automatycznych nie tyka..
bocjar
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2014-01-20, 11:53
Lokalizacja: pomorskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Jarek

Postprzez RomanS » 2014-01-22, 18:25

Przemcio napisał(a):3 bieg nic nie mówi,


No własnie chyba nie, przecież to na 3 biegu nastepuje zapięcie lock-upa (przynajmniej w tipie 5 biegowym).

Blokujący elektrozawór ? no może :roll:

Przez internet to zgaduj-zgadula :roll:
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Przemcio » 2014-01-23, 06:26

RomanS, przyjacielu :) loch up zapina sie przy 45km/h i może to również wystąpić na 2gim biegu czyż nie? w 6hp19 zapina mi sie na 2gim jak i na 4tym biegu :mrgreen:
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez RomanS » 2014-01-23, 09:24

Przemcio, nie wiem jak jest w A6C6, wiem jak jest u mnie :)
Jeździsz A6C6 więc może nie zwracałeś uwagi na mnóstwo tematów typu: 3 bieg załącza mi się na 2 razy ? (dotyczylo oczywiście skrzyni 5 biegowej). Może jest tak jak piszesz, ja mam jednak takie doświadczenia, że załączanie sie lock-upa mam na 3 biegu. Byc moze wynika to z takiego a nie innego zestopniowania przełożen skrzyni. Może przy wiekszej ilości biegów jest to mozliwe zarówno na 2 jak i 4 biegu ? Ja na pewno na sprawnej skrzyni nie dociagnę aby to zapięcie nastapiło na 4 -ce :) . Od 3 biegu mam "pełen" napęd. Zaznaczam ponownie, ze mam doświadczenia tylko z 5HP :)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Przemcio » 2014-01-23, 16:34

RomanS, wbij sobie tiptronik 2gi bieg laptop na kolana i jedz do 45 i zobaczysz czary ;)

Zestopniowanie nic do tego nie ma bo wciskając gaz w podlogę lock up zapnie sie wcześniej niż 3ci bieg

Tematy typu ze trójka wchodzi na dwa razy wynika z tego że ktoś jezdzi załóżmy z 1/4 gazu i wtedy akurat osiąga prędkość 45km/h i załącza sie na sztywno

RomanS, uwierz mi wiem oczy mówie :mrgreen:
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez RomanS » 2014-01-23, 17:51

Przemcio napisał(a):RomanS, wbij sobie tiptronik 2gi bieg laptop na kolana i jedz do 45 i zobaczysz czary ;)


Problem w tym, że ja praktycznie zawsze jeżdżę na "D" (w końcu po to mam automata :)) , więc u mnie zawsze lock-up zapina się na 3 biegu :roll:
A z laptopem na kolanach nie jezdżę wcale :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Przemcio » 2014-01-23, 19:13

Problem w tym, że ja praktycznie zawsze jeżdżę na "D" (w końcu po to mam automata , więc u mnie zawsze lock-up zapina się na 3 biegu
A z laptopem na kolanach nie jezdżę wcale
chodziło mi tylko że lock up nie jest zależny od biegu tylko od prędkości i nawet jadąc na Drive w wcisnietym gazem w podłogę załączy sie na drugim biegu :->
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez RomanS » 2014-01-24, 00:04

Przemcio napisał(a):chodziło mi tylko że lock up nie jest zależny od biegu tylko od prędkości i nawet jadąc na Drive w wcisnietym gazem w podłogę załączy sie na drugim biegu :->


Kick down na 2 biegu... :-)

No cóż, Przemcio, znany jesteś na forum z dużych cycków i ciężkiej nogi :mrgreen:
A ja co tam, mizerota taki, ani cycków takich, ani nogi :mrgreen:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Darek... » 2014-01-24, 11:04

zapięcie na stałe na 2 biegu :shock: znaczy o innych skrzyniach . chyba mowa <rotfl>
Darek...
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2013-12-30, 09:39
Lokalizacja: 4x4 szczecin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Re: Tiptronic - szarpie, stuka na 3 biegu

Postprzez sromotnik » 2014-12-05, 18:31

Cześć witam Was.
Mam max problem nie moge nigdzie znaleźć informacji i jestem zielony z tych skrzyń
Mam audi a6 c5 1997 2,8 quattro lpg 193 konie silnik AHA auto ze stanów .
3 miesiace temu kupione skrzynia wszystko fajnie aż tu nagle przy ostrej jeżdzie dochodzimy do 6 tyś obrotów i uderzenie skrzyni tak jak by zmienił o dwa biegi od razu w górę i spada na 4 tysiące masakra przestraszony jestem ... vag pokazał błąd swiatła stopu czy hamowania coś takiego z silnikowych to mieszanka spalin nie właściwa ...Czytałem że ten czujnik hamowania można wymienić tylko nie wiem gdzie on jest nawet .. PROSZE O pomoc co może być z tą skrzynia olej wymieniony.
sromotnik
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2014-12-05, 18:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: dav


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości