Audi A6 2,5 tdi v6 155km multitronik

Audi A6 2,5 tdi v6 155km multitronik

Postprzez Sikora » 2014-02-19, 21:52

witam mam zapytanie jestem tu nowy tak jak i zakup mojego auta mam kilka pytan z góry dziekuje za odpowiedz
pytanie 1 na zegarach mam niska temperaturę cieczy ledwo dochodzi do 70 stopni oleju do lekko za 60 stopni czy tak jest dobrze ?
pytanie 2 rano jak jest zimny i odpalam auto kopci na niebiesko przez ok 20 min -30 max czy to normalne do tego dziwny zapach po za tym w ciągu dnia jest ok
pytanie 3 skrzynia multitronik jak ruszam strasznie mułowata jest na starcie mam takie uczucie jak by ja hamulce trzymały podczas jazdy jest ok a gdy przełanczam skrzynie na tiptronik to na 1 kopa ma nie czuc tego ze cos tam ja trzyma
pytanie 4 fiksuje mi cos pokazywanie paliwa wiem ze paliwo mam raz wyskakuje rezerwa raz ze pełen zegar od ładowania pokazuje cały czas na maxa a ładuje tak ok 14,4 bo elektryk sprawdzał może i ta temperatura tez zle pokazuje jak tak wszystko fiksuje może licznik jest uszkodzony ? chociaż predkosc i obroty pokazuje ok
pytanie 5 przy gaszeniu silnika słychać jakies powietrze i bobolenie płynu przez chwile czy to ok jest
silnik oleju nie bierze skrzynia nie szarpie drogi się trzyma kopa ma nic nie stuka nic nie puka
ps. jeszcze miałem taka sytuacje ze podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka abs esp i czerwony wykrzyknik w nawiasie zatrzymałem auto zgasiłem odczekałem chwile zapaliłem ponownie zapaliło się wszystko spowrotem do tego nie mogłem już właczyc zadnego biegu wogule nie mogłem ruszyc wajcha zauważyłem ze po wcisnieciu pedału chamulca na skrzyni gasnie taka czerwona stopa koło wajchy biegów a tym razem nie zgasła i nie mogłem właczyc biegu ze tak powiem kopłem w pedał tak energicznie i mogłem właczyc bieg ale kontrolki abs esp i wykrzyknik palił dalej okazało się ze było mało płynu hamulcowego gdy go dolałem wszystko zgasło i było ok pojeździłem tak 4 dni i dziś rano jak ja odpaliłem znowu tak mi się stało kopłem w pedał i było ok ale płyn tym razem był w układzie wie ktoś co to może być po podłączeniu do komputera wyskakuje tylko czujnik pedału hamulca i czujnik pompy abs czy po wymianie czujników będzie ok
sorki ze tak dużo pisze ale to moje 1 auto ze tak powiem takiej klasy i chyba zuciłem się na szeroka wode ha ha pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
Sikora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-02-19, 21:30
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Tomek

Re: Audi A6 2,5 tdi v6 155km multitronik

Postprzez zibi06 » 2014-02-20, 10:34

Sikora napisał(a):pytanie 1 na zegarach mam niska temperaturę cieczy ledwo dochodzi do 70 stopni oleju do lekko za 60 stopni czy tak jest dobrze ?

Nie jeżeli silnik jest rozgrzany takie wskazania są za niskie.
Sikora napisał(a):pytanie 2 rano jak jest zimny i odpalam auto kopci na niebiesko przez ok 20 min -30 max czy to normalne do tego dziwny zapach

Dziwny zapach (jeżeli jest "gryzący") i kopcenie na niebiesko nie jest normalnym objawem.
Sikora napisał(a):pytanie 3 skrzynia multitronik jak ruszam strasznie mułowata jest na starcie mam takie uczucie jak by ja hamulce trzymały podczas jazdy jest ok a gdy przełanczam skrzynie na tiptronik to na 1 kopa ma nie czuc tego ze cos tam ja trzyma

"Mułowatość" nie musi oznaczać problemów ze skrzynią. Gryzący (np o zapachu spalonego oleju), niebieski dym może wskazywać na problemy w układzie dolotowym (np z turbo) ale nie tylko.
Sikora napisał(a):pytanie 4 fiksuje mi cos pokazywanie paliwa wiem ze paliwo mam raz wyskakuje rezerwa raz ze pełen zegar

Sikora napisał(a):Bardziej do oceny w realu przez mechanika/elektryka. Ja przynajmniej nie wiem jak pomóc/podpowiedzieć.
pytanie 5 przy gaszeniu silnika słychać jakies powietrze i bobolenie płynu przez chwile czy to ok jest

Via net trudno cokolwiek sensownego napisać. Do tej i innych kwestii potrzebna/najlepsza jest fachowa ocena w realu( przez znającego się mechanika).
Sikora napisał(a): po podłączeniu do komputera wyskakuje tylko czujnik pedału hamulca i czujnik pompy abs czy po wymianie czujników będzie ok

Jak dokładnie zapisały się błędy, numer i rozszerzenie ( z opisem).
Sikora, trudno mi powiedzieć czy posiadasz interfejs diagnostyczny VAG ( np VAG-COM lub VCDS), może bardziej dostęp do niego (chociaż jakieś tam błędy zostały odczytane więc raczej masz). Via net najbardziej sensownym i chyba jedynym rozwiązaniem (przynajmniej dla mnie) jest wykonanie logów i "pokazanie" /wstawienie ich na forum (oczywiście należy pamiętać że logi to tylko logi). Informacje jakie i jak wykonać i wstawić logi znajdziesz w tym temacie klik => jak-vagowac-swoje-auto-t30.html (na początek proponuję statyczne i nastawach podstawowych tzw. BS-ów)
Skrótowo:
• Silniki V6 2,5 TDI na pompach wtryskowych (Np. AKE)
- w Blokach pomiarowych: (statyczne)
000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 014 , 018
W kwestii logu 003 przed jego zapisem proponuję na chwilę "przygazować" i dopiero rozpocząć zapis.
- w Nastawach podstawowych (Basic Settings):
003 , 004 , 011
Należy pamiętać że ważnym jest aby silnik był dobrze rozgrzany i były wyłączone wszystkie odbiorniki prądu (typu klima/nawiew, światła, itp.)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Audi A6 2,5 tdi v6 155km multitronik

Postprzez Sikora » 2014-02-20, 18:17

dzięki za odpowiedz jutro podjade jeszcze raz na ten komputer spisze dokładnie co tam wyskakuje i jaki to jest to ci napisze
Sikora
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-02-19, 21:30
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Tomek

Re: Audi A6 2,5 tdi v6 155km multitronik

Postprzez zibi06 » 2014-02-20, 20:07

Sikora napisał(a):jutro podjade jeszcze raz na ten komputer

Zrobienie logów to z 20 minut. Nie wiem jaki używany jest interfejs diagnostyczny. VAG/VCDS to zapisane logi zapisują się w Excelu w formacie .csv. Można je zgrać/skopiować/ wysłać na email. Jak będziesz je miał na kompie możesz sobie skonwertować ( link "gdzie" jest w temacie "Jak zrobić logi....") . To naprawdę nie jest trudne.Jeżeli będziesz miał problem można jakoś pomóc. Po prostu dymienie w takim stopniu jak przedstawiasz nie jest normalne.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości