Twardniejący pedał hamulca

Twardniejący pedał hamulca

Postprzez PiotrC5 » 2013-10-10, 20:24

Witam
Problem to twardniejący pedał hamulca. Wczoraj podjeżdżając do skrzyżowania i przed zatrzymaniem kilka razy nacisnąłem pedał hamulca a ten stwardniał i samochód praktycznie przestał hamować. Pedał zmiękł gdy ponownie ruszyłem jednak taki objaw pojawia się za każdym razem gdy 2 -3 razy nacisnę na hamulec.. Macie pomysły czym to jest spowodowane??
Z hamulcami ostatnio nic nie było robione (tarcze, klocki ok) do wczoraj wszystko działało.
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Postprzez PiotrC5 » 2013-10-10, 22:00

Szczerze mówiąc to wiem gdzie nalać/dolać płyn hamulcowy. Stan jest ok. Inne wymienione rzeczy: jak, co i gdzie sprawdzić w kwestii hamulców niestety nie wiem.
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Postprzez RomanS » 2013-10-10, 22:46

adamze27 napisał(a):objaw wskazywałby na zapowietrzony układ hamulcowy ,nieszczelnośc


To nie przy twardym pedale, w takim przypadku byłby bardzo miekki.

adamze27 napisał(a):problem z pompą hamulcową


To mozliwe. lub z serwem ?

PiotrC5 napisał(a): jak, co i gdzie sprawdzić w kwestii hamulców niestety nie wiem.


Radziłbym w takim razie znaleźć kogoś co będzie wiedział co robi. Hamulce to zbyt powazna sprawa na eksperymenty :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez kuna » 2013-10-11, 07:40

PiotrC5, proponuję sprawdzic pompę vacum .
Podjedź do jakiegokolwiek normalnego dieslowca , który posiada vacometr i zmierzy ciśnienie wytwarzane przez pompę. Jest duże prawdopodobieństwo , że pompa kończy/zakończyła swój żywot.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez RomanS » 2013-10-11, 12:05

adamze27 napisał(a):RomanS, w necie jest kilka sugestii odnosnie tego akurat przypadku...w jednym pomoglo zalanie nowego plynu I odpowietrzenie...w innym siadlo uszczelnienie gdzies za serwem I lapal powietrze...w innym blad elektryczny ...a wszystko przy tych samych objawach co ma kolega Zakopianczyk


No widzisz tak to jest z netem, że ktoś coś palnie i to zyje własnym życiem :mrgreen:

Wcześniej pisałeś o zapowietrzonym hamulcu to napisałem, że ni w ząb logiki.
PiotrC5, ma coś zepsute, więc wymiana płynu pomoże jak umarłemu kadzidło, podcisnienie może siadło jak pisze kuna, może być jak najbardziej, abłąd elektryczny ??? jakoś nie mam takich skojarzeń :roll:

Ponawiam radę: nie mażartów, jeśli kolega sam nie ogarnia hamulców to powinien udać się do kumatego mechanika :)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez PiotrC5 » 2013-10-11, 18:37

Witam
koniecznie napisze w temacie o podjętych krokach

Bezwzględnie wybrałem opcję
RomanS napisał(a):Ponawiam radę: nie mażartów, jeśli kolega sam nie ogarnia hamulców to powinien udać się do kumatego mechanika

Dokładnie temu kto nie ma doświadczenia nie proponuję "zabawy" w mechanika.
Niestety na kumatego trafiłem za drugim razem. Pierwszy zdiagnozował zapowietrzenie ale nie był przekonywujący w tym co mówił więc zrezygnowałem.
oraz diagnozie

RomanS napisał(a):lub z serwem ?

Dokładnie. Mechanik coś tam podłączył, posprawdzał padło na serwo które zostało wymienione. Wszystko wróciło do normy.
Dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc.
Pozdrawiam
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości