Uszczelnienie środkowej miski 2.5

Uszczelnienie środkowej miski 2.5

Postprzez Mirooo » 2018-11-02, 13:41

Witajcie. Nosze sie z zamiarem uszczelnienia silnika. Napewno środkowa miska i pokrywa pompy oleju. I pytanie? Silnik podwiesze zawieszenie dolne zdejmuje caly wózek a jak od strony skrzyni? I jakie niespodzianki moga byc po drodze ? Wiadomo przod też zrzucam.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: Uszczelnienie środkowej miski 2.5

Postprzez rysiek19 » 2018-11-02, 17:38

Kolego ja wózka nie ruszałem bo potem będziesz musiał ustawić przednią geometrie ani przodu,odkręcałem śruby od poduszek i lewarkiem podniosłem silnik żeby wyciągnąć miski nie zapomnij ustawić (zaznaczyć)wałki wyrównoważające jak będziesz odkręcał pompę olejową .Sprężarka klimy chyba też przeszkadza ale nie jestem pewny .
rysiek19
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2014-05-03, 20:01
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Rysiek

Re: Uszczelnienie środkowej miski 2.5

Postprzez Piotruś » 2018-11-02, 17:48

Ogólnie qurefsko niemiła robota, jednak od strony skrzyni nie ma większego problemu.
Musisz tak ustawić wał korbowy żeby trafić na wydrążenia w kole zamachowym umożliwiające wprowadzenie przedłużki z nasadką do odkręcenia śrubek z misy olejowej.

Na tą chwilę nie pamiętam czy powyższe ustawienie koła zamachowego jest tożsame z ustawieniem wału w GZP ale raczej na pewno tak.

W każdym innym przypadku tez sobie poradzisz obracając motorem jednocześnie obserwując "otwory" na styku skrzyni z motorem do czasu, aż zobaczysz śrubki misy do odkręcenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Uszczelnienie środkowej miski 2.5

Postprzez Mirooo » 2018-11-02, 19:12

Pewnie leje z pod obudowy pompy ale i tak to jedna robota bo jeśli dobrze rysunki ogladam to i tak jej nie wymienie bez zrzucania miski czy jak dolna zdejme to dam rade.? Nie wiedzialem ze pójdzie bez zdjecia przodu wykonac ta wymiane .
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: Uszczelnienie środkowej miski 2.5

Postprzez Piotruś » 2018-11-03, 07:43

Pewnie leje z pod obudowy pompy ale i tak to jedna robota bo jeśli dobrze rysunki ogladam to i tak jej nie wymienie bez zrzucania miski czy jak dolna zdejme to dam rade.?

Nie da się prawidłowo wymienić tej (metalowej) uszczelki bez opuszczania misy (górnej.
Coprawda spotykałem już miszczuf, którzy rzetelne rzemiosło usiłowali zastępować beczkami silikonu, ale efekty łatwo przewidzieć ... .
Naturalnie polecam Ci od razu wymienić też simer na wale ale to raczej oczywiste.
Nie wiedzialem ze pójdzie bez zdjecia przodu wykonac ta wymiane .

Bo się nie da. Kolega, który to obwieścił najwyraźniej troszeczkę się zakręcił :-D
Każdemu się zdarzy ...
Natomiast potwierdzam, że unosząc silnik na odpowiednią wysokość istnieje możliwość wyszarpania górnej misy bez opuszczania wózka, ale całym sercem odradzam takie "oszczędności" z wielu różnych powodów.
O ile da się ją zdemontować raniąc samą misę jak i własne dłonie, o tyle wsunięcie jej spowrotem, oczyszczonej i z nałożoną masą uszczelniającą jest niemal niemożliwe. Szkoda szarpaniny ... .

Polecam też, oprócz zalecanej przez producenta masy uszczelniającej, zastosować najnormalniejszą uszczelkę górnej misy, w katalogach dedykowaną jedyne początkowym AFB. Wytrzyma znacznie dłużej niż sam "silikon".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość