Utrata mocy c6

Utrata mocy c6

Postprzez showc6 » 2018-09-29, 09:44

Siema jestem nowy na forum i od razu przychodzę z takim pytaniem odnosnie a6 c6 2.0tdi 140km
Auto jezdzi normalnie przyspiesza bez problemu lecz w pewnym momencie po prostu gubi swoją moc.. cieżko jest nawet wtedy przyspieszyc od 0 do 70.
Dostaje takiego muła ze strach wyprzedzać na autostradzie np.
Komp mi pokazal usterke silnika kolektora ssacego.. dodam iż caly czas się swieci na desce check engine. Moje pytanie brzmi czy przez ten silnik kolektora wywałiło stabilnie checka i auto po czasie dostaje mula? :-/
showc6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2018-09-29, 09:31
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Arek

Re: Utrata mocy c6

Postprzez xsebo1 » 2018-09-29, 23:33

Od kiedy pakowali klapy wirowe do 2.0 tdi? Jeśli klapy kolektora szwankują, to jak najbardziej. Mogą się urwać i wpaść do cylindra blokując zawór

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
xsebo1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2018-05-10, 11:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2011
Imię: Seba

Re: Utrata mocy c6

Postprzez Piotruś » 2018-09-30, 11:05

Komp mi pokazal usterke silnika kolektora ssacego.. dodam iż caly czas się swieci na desce check engine. Moje pytanie brzmi czy przez ten silnik kolektora wywałiło stabilnie checka i auto po czasie dostaje mula? :-/

Jak najbardziej tak, jest to możliwe. Częsta usterka w tych silnikach chociaż o wpadaniu klapek do cylindra raczej nie ma mowy.
Rozsypujące się klapki bezpowrotnie niszczące silnik są domeną posiadaczy Bardzo Małych Wacków ale nie VAGów ;-) :mrgreen:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Utrata mocy c6

Postprzez showc6 » 2018-10-03, 12:49

Postaram sie to zrobic jak najszybciej, ale obawy ze klapka sie urwie i uszkodzi tłoki nie powinno byc? Dodam, że auto pracuje normalnie nie wydaje dziwnych dzwiekow
showc6
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2018-09-29, 09:31
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Arek

Re: Utrata mocy c6

Postprzez xsebo1 » 2018-10-15, 10:14

Mam taki sam problem w c6 2.0 tdi, jedzie jakby na 50%. Błąd niezwiazany z usterką, brak komunikacji po Can z regulatorem. Zacznę od czyszczenia przeplywki, na co powinienem zwrócić uwagę? Czy jest jakieś standardowa bolaczka tych silników?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
xsebo1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2018-05-10, 11:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2011
Imię: Seba

Re: Utrata mocy c6

Postprzez Piotruś » 2018-10-16, 14:09

brak komunikacji po Can z regulatorem

To znaczy ?? Z jakim regulatorem ??
Konkretnie - jaki numer błędu iw którym sterowniku ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Utrata mocy c6

Postprzez xsebo1 » 2018-10-30, 21:24

Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAG.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 FG HW: 03L 906 022 FG
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H10 9978
Software Coding: 010D002C18072920
Work Shop Code: WSC 24422 002 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022FG A01010 (AU56)
ROD: EV_ECM20TDI03L906019L.rod
VCID: 6FECEB20B69D0D3E63-803A
1 Fault Found:

7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533)
U1008 00 [044] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 205891 km
Date: 2018.07.30
Time: 05:25:04

Engine speed: 862.50 /min
Normed load value: 42.4 %
Vehicle speed: 4 km/h
Coolant temperature: 26 °C
Intake air temperature: 20 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 13.200 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 862.5 /min
Vehicle speed: 4.15 km/h
Accelerator position: 0.00 %
Vehicle voltage terminal 30: 13200 mV
Coolant temperature: 26.4 °C
Generator power: 308822 W
Engine torque: 70.8 Nm
Avatar użytkownika
xsebo1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2018-05-10, 11:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2011
Imię: Seba

Re: Utrata mocy c6

Postprzez Piotruś » 2018-10-31, 07:09

Masz wyraźnie napisane:
Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533)

więc zrób najlepiej pełny skan wszystkich sterowników, w tym koniecznie tego gataway, to BYĆ MOŻE czegoś się dowiemy
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Utrata mocy c6

Postprzez xsebo1 » 2018-10-31, 16:20

To jest z autoscanu właśnie, wyciagali alternator do wymiany termostatów i się pojawił ten błąd. Czytałem o tym błędzie to po wymianie regulatora napięcia znikal, myślisz że ponowne zakodowanie aku pomoże? Czy ma to jakikolwiek związek z utratą mocy

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
xsebo1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2018-05-10, 11:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2011
Imię: Seba

Re: Utrata mocy c6

Postprzez Piotruś » 2018-11-03, 08:07

Seba,

Twoje informacje są tak skąpe, że pomimo najlepszych chęci naprawdę nie ma szans celnego wytypowania powodów notlaufu.
Nie ma jednak wątpliwości, że ewentualne problemy z alternatorem (przykładowo zaburzone ładowanie) owszem, może skutkować stanem serwisowym.
Tak było nawet w znacznie starszych generacjach TDi, a im auto nowsze tym więcej zależności ... .

Jednak nie sądzę by jedynie (nie)prawidłowe zakodowanie nowej baterii też mogło skutkować notlaufem. Chyba, że o czymś nie wiem ... .
Doprowadź całą elektrykę do porządku od a do z (przede wszystkim alternator), co i tak nieuniknione, a potem się przekonasz.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Utrata mocy c6

Postprzez xsebo1 » 2019-02-24, 23:51

Winna sparciala uszczelka pod klapą gaszącą, twarda jak kamień aż nie szło jej wyjąć. Wszystko wyczyszczone z nowym kompletem uszczelek i śmiga jak powinno. 228tkm w 8 lat to dość czysto było Obrazek


Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
xsebo1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 2018-05-10, 11:17
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2011
Imię: Seba


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości