Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa BDG do AYM -czy bedzie to działać?

PostNapisane: 2013-11-19, 17:42
przez ShoofeL
Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy pompe wtryskowa z BDG można zamontować do AYM?

PostNapisane: 2013-11-19, 21:15
przez arri18
Samą pompę podobno tak :) ale pytanie czy ze sterownikiem zagada... jak Ci to zrobią w jakimś bosch to może, chociaż rzadko im się to udaje ;)

Chyba że nowa pompa i stary sterownik,

Może ktoś inny bardziej rozeznany się jeszcze wypowie.

PostNapisane: 2013-11-19, 22:21
przez ShoofeL
Zależy mi na dokładnej informacji bo moja pompa po przejechaniu 300000 km odmówiła posłuszeństwa choć i tak była łaskawa bo silnik chodzi ale pojawia się tryb awaryjny i błąd 00550. Kąt wytrysku Vag pokazuje 0 więc teoretycznie wszystko ok , no ale nie da się jeździć na awaryjnym.
Posiadam pompę od BDG i chciałem ją zaadaptować.
Auto u mechanika i będziemy grzebać i kombinować co by to razem ożenić.

Mam nadzieje że wypowie się ktoś kto pomoże w temacie.
Będę wdzięczny ;)

PostNapisane: 2013-11-20, 10:04
przez pawel510

PostNapisane: 2013-11-22, 14:10
przez Piotruś
ShoofeL napisał(a):Zależy mi na dokładnej informacji bo moja pompa po przejechaniu 300000 km odmówiła posłuszeństwa choć i tak była łaskawa bo silnik chodzi ale pojawia się tryb awaryjny i błąd 00550. Kąt wytrysku Vag pokazuje 0 więc teoretycznie wszystko ok , no ale nie da się jeździć na awaryjnym.
Posiadam pompę od BDG i chciałem ją zaadaptować.
Auto u mechanika i będziemy grzebać i kombinować co by to razem ożenić.

Mam nadzieje że wypowie się ktoś kto pomoże w temacie.
Będę wdzięczny ;)


ShoofeL, zerowe wskazania kąta wtrysku w 999 przypadkach na 1000 ;-) wskazują na problemy z tak zwanym wtryskiwaczem sterującym, czyli chodzi tutaj o wtryskiwacz 3-go cylindra wyposażony w czujnik wzniosu iglicy G80.
Uszkodzenie czujnika powoduje, że do ECU nie jest wysyłana informacja o faktycznym wtrysku paliwa, przez co może (choć nie musi) pojawiać się stan serwisowy, a w pamięci usterek pojawia się (lub nie ...) błąd 00550.

Naturalnie istnieje też druga możliwość, że zatarciu uległ tak zwany przestawiacz kąta wtrysku i w tym przypadku często wystarcza założenie nowego tłoczka w dolnej części obudowy VP44 (kilka stówek).

Nie pokazałeś tzw. logów, więc na odległość dosyć trudno wytypować faktycznego sprawcę problemów (G80, tłok przestawiacza albo sterujący jego pracą zawór elektrohydrauliczny) ale powiem z dużym przekonaniem "statystycznym", że ponieważ w AYM pracują pompy po modyfikacjach przebieg 300 tyś.km. (w większości przypadków) wcale nie jest żadnym wielkim wyczynem.
Z tego powodu zdecydowanie lepiej dla Ciebie (moim skromnym zdaniem) byłoby naprawić ewentualne uszkodzenie mechanizmu przestawiacza (najlepiej w serwisie Boscha, wystarczy zawieźć zdemontowaną pompę), niż kombinować z założeniem wysoce wadliwej, zupełnie nie przystosowanej do pracy w AYM pompy K lub M (od BDG).

Trochę zamieszałem, chociaż miało być czytelnie ... . Sorry 8-) .

PostNapisane: 2013-11-23, 11:14
przez ShoofeL
Dla mnie jest czytelne.
Dzięki za info ;)

Eliminuje problem wtrysków bo po awarii zmieniłem.
Pompa z oznaczeniem K faktycznie nie współpracuje - wypróbowane.
Zakładam inną pompę z oznaczeniem J w nadziei że zagada i będzie ok.
Moja stara pompa strasznie zaszła syfem w środku ale wiem czym to jest spowodowane - złej jakości paliwo.
W poniedziałek wsadzamy pompę i będę informował o postępach...

[ Dodano: 2013-11-27, 21:23 ]
Pompa zmieniona.
Ciężko pali i dalej dymi na siwo jak smok.
Poza błędem G80 vag nic nie wywala.
Ktoś ma może pomysł co to może być bo już mi brakuje wyobraźni ;(