Strona 1 z 1

Adaptacja przepustnicy BDG

PostNapisane: 2014-10-17, 19:10
przez vdub
witam czeka mnie wymiana przepustnicy i potrzebuje instrukcji jak ja zaadoptowac ? Wiem ze potrzebny bedzie vag , coz posiadam vcds i zastanawia mnie czy podola ? Dzieki za podpowiedzi

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

PostNapisane: 2014-10-18, 07:00
przez Piotruś
Przepustnica w BDG i BDH zaadoptuje się "samodzielnie" .
Nie potrzeba robić niczego więcej ponad kontrolne sprawdzenie pamięci usterek, a bardziej dociekliwi mogą wykonać test elementów wykonawczych. Koniec :] .

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

PostNapisane: 2014-10-18, 15:39
przez vdub
To prawda zaadoptowala sie bez problemu , musialem tylko usunac blad i wszystko wrocilo do normy . Ale niestety wyglada na to ze oba kolektory do czyszczenia , czekam tylko na lepsza pogode i do dziela. Dzieki za odpowiedz , pozdrawiam

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

PostNapisane: 2014-10-19, 07:08
przez Piotruś
vdub napisał(a):wyglada na to ze oba kolektory do czyszczenia


Vdub, czasem tak trzeba.
Jedna serdeczna przestroga (chociaż na pewno o tym wiesz) - kolektory do czyszczenia BEZWZGLĘDNIE TRZEBA wykręcić z silnika żeby nic nie wpadło w kanały ssące :!: :!:
Po czyszczeniu warto wydmuchać nawet "niewidoczne" zabrudzenia, a pod kolektory MUSISZ założyć nowe uszczelki (są metalowe, "jednorazowe").

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

PostNapisane: 2014-10-21, 21:40
przez vdub
No to raczej oczywiste ,choc napewno znalazlby sie nie jeden "majster" ktory podejmie sie wyzwanie ;-) Kwestia dobrej pogody , problem w tym ze mieszkam w uk i o tej porze roku to ciezka sprawa ...wyglada na to ze trzeba zdemontowac przewody wysokiego cisnienia , pytanie brzmi czy warto zagladac tez pod pokrywe zaworow (chodzi mi o ocene walkow ) czy raczej dac sobie spokoj ,bo przeciez BDG mialy juz poprawiona gore ? dzieki

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

PostNapisane: 2014-10-26, 14:52
przez Piotruś
vdub napisał(a):pytanie brzmi czy warto zagladac tez pod pokrywe zaworow (chodzi mi o ocene walkow ) czy raczej dac sobie spokoj ,bo przeciez BDG mialy juz poprawiona gore ? dzieki


Pod dekle zaworowe warto zajrzeć. Nie chodzi o zużycie wałków, bo tego nie będzie ale hydrosztosy (hydropopychacze) zużywają się we wszystkich silnikach.
W tym przypadku, jeśli nie są odpowiednio "twarde" istnieje duże zagrożenie silnych "udarowych" przeciążeń właśnie na styku ułożyskowanej dźwigni zaworowej z wałkiem rozrządu, a stąd już bardzo krótka droga do pęknięcia pierścienia krzywkowego a nawet innych jeszcze bardzie poważnych konsekwencji.

Jeżeli samochód ma przejechane powyżej 200 tyś.km., to hydrosztosy najlepiej wymienić "w ciemno", w każdym motorze obojętnego producenta.