Strona 2 z 5

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2015-12-02, 07:32
przez Piotruś
Krasnalb, nie wiemy co w Twoim silniku jest popsute i dlaczego faluje. Może to być układ wtryskowy ale może też być problem z rozrządem (np. pęknięta krzywka wałka).
Jeżeli (?) borykasz się z typową wadą "narywania BDG/BDH to jak najbardziej, częściowa utrata mocy jest możliwa. Szerokie koła również mogą potęgować niekorzystne odczucia.
Moim zdaniem bez metodycznej i wnikliwej diagnostyki silnika prawdy nie ustalisz.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-01-10, 20:33
przez pietowski_67
Ja mam ten sam silnik i co do prędkości maxymalnej to powiem tak, że na 16 205/55 jechałem 235km/h a na 17 215/50 225km/h
Myślę że mają tu do znaczenia koła szerokie i wielkie.
Z tym, że wszystko zależy przede wszystkim od warunków panujących na jezdni i w otoczeniu. Dobra pogoda, dobrze jedzie, zła pogoda i już jest gorzej.
Tak samo jest ze spalaniem zimą a latem i na 16" a na 17" czy 18"

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-01-24, 13:32
przez krasnalb
Panowie, udało się okazało się że to wtryski , po wymianie na nowe autko śmiga :)

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-02-03, 13:18
przez blur
Witam, co prawda nie mam Audi tylko Passata B5 FL ale siedzi w nim silnik BDG i od czasu jak go kupiłem mam z nim tylko jeden problem z którym nikt nie może sobie poradzić, silnik kiepsko pali gdy temperatura cieczy oscyluje między 30-60 stopni, efekt jest taki że muszę kręcić rozrusznikiem nawet 3 sec. Raz udało mi się nawet rozładować akumulator. Nie ma problemu z odpalaniem przy zimnym silniku, nawet wielkie mrozy poniżej -20 i po długim postoju palił na dotyk, jak jest rozgrzany to samo, ale wystarczy że samochód przez kilka godzin ostygnie do tych 50 stopni i już jest piłowanie, potem odpala, chmura dymu i przez ok 2sec nierównomierna praca silnika, potem wszystko wraca do normy i samochód idzie jak rakieta. Byłem u najlepszego tunera w okolicy, kombinował z mapą wtrysku w tych przedziałach temperatur podniósł dawkę o 200% ale żadnego efektu to nie przyniosło.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-02-08, 07:44
przez Piotruś
blur napisał(a): wystarczy że samochód przez kilka godzin ostygnie do tych 50 stopni i już jest piłowanie, potem odpala, chmura dymu i przez ok 2sec nierównomierna praca silnika, potem wszystko wraca do normy i samochód idzie jak rakieta.

Po pierwsze proponuję podłączyć się z VAGiem i podejrzeć (grupa 007) odczyt temperatury silnika dokładnie wtedy gdy pojawia się problem z rozruchem.
Najprawdopodobniej ta wartość będzie wiarygodna i zbieżna z rzeczywistością ale sprawdzić warto, a wręcz trzeba, gdyż ma bezpośredni wpływ na prawidłowe dawkowanie paliwa.

W następnej kolejności (i zasadniczo innych możliwości brak) powinno być oddanie do zweryfikowania PROFESJONALNEMU pompiarzowi (zazwyczaj serwis Bosch) i w konsekwencji wysoko prawdopodobnej regeneracji wtrysków.
Zacierające się rozpylacze to typowa przyczyna problemów BDG, nie tylko z rozruchem ale też w całym zakresie użytecznych obrotów.

Teoretycznie można by jeszcze podejrzewać pompę wtryskową ale skoro nie ma problemu z zachowaniem odpowiedniego dawkowania na w pełni rozgrzanym silniku to raczej trudno podejrzewać dysfunkcje w niższych temperaturach.

blur napisał(a):Byłem u najlepszego tunera w okolicy, kombinował z mapą wtrysku w tych przedziałach temperatur podniósł dawkę o 200% ale żadnego efektu to nie przyniosło.

Ależ dla każdego mechanika, nawet dla największego ciula jest oczywiste, że przy tak oczywistych symptomach jakiekolwiek "modyfikacje" oprogramowania nie mają żadnego sensu i co najwyżej mogą pogorszyć sytuację, a w skrajnych przypadkach spowodować trwałe uszkodzenie silnika.

No ale czego innego można by się spodziewać po polskim tunerze i to jeszcze "najlepszym" w okolicy <zalamka> :roll: ... :?: :!:
Moim zdaniem powinieneś wrócić do tego debila z żądaniem odkręcenie wszystkiego co spier..olił swoim PORAŻAJĄCYM BRAKIEM ELEMENTARNYCH (nie)KOMPETENCJI oraz z sugestią żeby zajął się kopaniem rowów, bo do grzebania przy samochodach zdecydowanie nie ma smykałki ani tym bardziej wiedzy.
No ale to też typowe dla tej "branży".

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-02-08, 11:57
przez blur
Ponieważ jestem elektronikiem a nie mechanikiem samochodowym, daleki jestem od oceny kompetencji, wybrałem się do tego tunera z polecenia mechanika który robi wszystkie moje samochody oraz pozytywnych opinii w sieci. Oczywiście zastosuję się do twoich sugestii, przywrócę oryginalną mapę wtrysku i dam zbadać wtryskiwacze, ale to po tym jak odbiorę tiptronika z remontu :(

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-03, 19:56
przez Piotr.Norbert
witam,
a jak rozróżnić głowice?
z jakiego silnika została zdjęta?
na mojej głowicy jest kilka oznaczeń : 14/02 ,strzałeczka skierowana między 1 a 2,HOL 06 Germany 059E
oraz skład chemiczny AlSi10Mg(Cu) 65075 i bite numery 21632
ma ktoś wiedzę jak rozróżnić głowice w silnikach v6 2.5 tdi?
chciałbym zrobić przekładkę głowicy z akn starego typu na głowicę nowego typu z silnika z literką B,
czy to w ogóle jest możliwe?

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-04, 09:29
przez mwx
Najpewniej będzie podnieść kapę i zerknąć na rozrząd. Szukasz głowic z roleczkami na dźwigienkach.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-04, 19:30
przez Piotr.Norbert
ściągnąłem pokrywę zaworów i ustalenia są takie:
slinik był już remontowany bo głowice nie są oryginalne,
auto jest z przełomu 99/00 natomiast jedna głowica jest z 01 a druga z 02 roku,
wałki zazębiają się zębatkami pod kątem,więc są to głowice starego typu,a przynajmniej jedna,bo z drugiej już nie ściągałem kapy,tylko przeczytałem numery...
65076 numery bite 93513 ,pozostałe numery G568530 H8 WWO Germany 068103373D,
podejrzewam że jest to głowica z AKE,bo nie wiem czy w 2002 były robione głowice do AKN,
w głowicach nowego typu zębatki wałków zazębiają się równolegle(ni pod kątem),
pytanie jest takie ,czy można założyć głowicę nowego typu do silnika starego typu jakim jest AKN,
proszę fachowców o odpowiedź .

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-05, 09:38
przez Piotruś
Do AKNa możesz założyć wszystkie głowice wyprodukowane później niż Twój silnik co w praktyce oznacza tyle, że JEDYNIE nie powinieneś stosować głowic z początkowych AFB'ków, a poza tym masz całkowitą swobodę wyboru.

PS.
Chociaż (ciekawostka taka) widziałem już i takich wysrańców, którzy do powypadkowego BDG wsadzili głowice AFB i jeszcze wcisnęli nabywcy kit, że auto jest całkowicie bezkolizyjne ... .

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-05, 21:53
przez Piotr.Norbert
dzięki za odpowiedz,
autko kupiłem bez historii i w miarę przeglądu różnych elementów zaczynam budować historię,
dopatrzyłem się na turbinie liczby 08 co by wskazywało na jej wymianę ,zwłaszcza że jest zaskakująco w dobrym stanie jak na przebieg 300tyś.
z głowicy odczytałem takie liczby 068103373D,ale google się skłania w kierunku liczb 059103373D,
odczytywałem przy pomocy lusterka,mogłem się pomylić

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-14, 23:16
przez misiekxx82
Witam
Na wstępie: wielki szacun za rozległy wykład,
Czy było by wielkim problemem jeśli zainstaluje sbrzynię biegów od modelu AKN do mojego BAU?
Troszke mi się sypła puszka i autko jedzi tylko na wstecznym :(

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-15, 10:13
przez mwx
Nie wolisz wyremontować swojej i mieć pewną?

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-16, 00:56
przez misiekxx82
Teoretycznie to tak, wolał bym a praktycznie :czas + koszt przeważają szale.
Jednakże skoro auto jedzie na wstecznym a do przodu "ciut" szarpie (jedno małe szarpniecie przez 0,5sek) a potem cisza to może faktycznie jest jeszcze szansa.......decyzje, decyzje :)

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2016-03-16, 09:54
przez mwx
Różnicy w czasie nie ma za bardzo - przecież odpowiedniej używki też trzeba poszukać, sprawdzić jeszcze w aucie, potem zdemontować i zamontować - to chyba nawet więcej czasu zeżre niż kupno nowych części do regeneracji.

Skoro do tyłu jedzie, to konwerter pewno jest w porządku (choć przy remoncie bym i tak wymienił, żeby już do skrzyni nigdy nie zaglądać). Jeśli nie jedzie do przodu nawet w trybie awaryjnym to pewno masz rozwalony kosz A. Tak na prawdę ktoś musiałby tam zajrzeć i ocenić stopień zmielenia, żeby określić właściwy kierunek działań. Testów już bym nie kontynuował, z obawy o jeszcze ewentualnie żywe pozostałe komponenty skrzyni.