Strona 5 z 5

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-03-01, 00:52
przez MarcinOOOO
Jestem z okolic Tarnowskich Gór, byłbym zainteresowany Twoja pomocą bo chce troszkę pojeździć tym autkiem, ale najbardziej to chciałbym bez niepokoju siadać do niego, i nie myslec jak długo jeszcze wytrzyma hehe

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-03-01, 23:05
przez Piotruś
MarcinOOOO, jeżeli nie jest Ci za daleko gdy tylko choć trochę się ociepli proponuję spota w tym rejonie :
https://www.google.pl/search?dcr=0&tbm= ... 9941821676 :?:

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-03-02, 07:13
przez MarcinOOOO
Nie, nie jest za daleko często jestem w okolicach ok 30 km od tego miejsca, jeśli będzie możliwość to skorzystam. Trosze nie w temacie ale np po odpaleniu nawet dwa dni może stać na minus 17 *C i po dwukrotnym podgrzaniu świece odpalam i przez kilka sekund mleko że nierówno i dymi na szaro, kiedyś jak podgrzalem raz to to samo tyle że więcej dymu, na co patrzeć gdzie szukać powodu tego?

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-03-02, 19:57
przez Piotruś
MarcinOOOO napisał(a):Nie, nie jest za daleko często jestem w okolicach ok 30 km od tego miejsca, jeśli będzie możliwość to skorzystam.

OK. Umówimy się przez PW/telefon.

MarcinOOOO napisał(a):Trosze nie w temacie ale np po odpaleniu nawet dwa dni może stać na minus 17 *C i po dwukrotnym podgrzaniu świece odpalam i przez kilka sekund mleko że nierówno i dymi na szaro, kiedyś jak podgrzalem raz to to samo tyle że więcej dymu, na co patrzeć gdzie szukać powodu tego?

Przede wszystkim zapomnij o wielokrotnym podgrzewaniu świec. Spalisz wszystkie prędzej czy później i nic ponadto. Świece zawsze podgrzewamy tylko raz i uruchamiamy rozrusznik natychmiast gdy tylko zgaśnie kontrolka (sprężynka). Wiadomo, że zimą rozgrzewanie świec trwa znacznie dłużej ale to oczywiste.

Siwy dym po odpaleniu (nie wiem co masz na myśli mówiąc o mleku :-o :?: ) może wynikać z kilku niezależnych przyczyn.
Najczęstsze z nich, to :
- spalone już świece żarowe, które nie dogrzewają komór spalania bezpośrednio po uruchomieniu skostniałego silnika
- gorsza opcja ale niestety możliwa, to "przytarte" końcówki wtrysków
- nieprawidłowo ustawiony początek wtrysku
- etc.

Ale póki co śpij spokojnie. Zobaczymy co pokaże diagnostyka.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-03-04, 12:19
przez MarcinOOOO
Powiedz mi proszę jeszcze, silnik BDG, i pompa siedzi i numerze 059130106k czy to fabryczna z niego?

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-03-04, 16:37
przez Piotruś
Tak (bo masz w profilu skrzynie manualną).
W przypadku skrzyni automatycznej zapewne byłaby z końcówką M (lub MX).

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-04-03, 08:30
przez MarcinOOOO
Szukałem coś na podobieństwo tego jak po odpaleniu chodzi moje audi i jak dymi, a więc nawet przy +10- +15*C bez grzania świec zachowuje się jak samochód z filmiku : https://m.youtube.com/watch?v=nCV2xQlDLV0
Trochę mnie to dziwi bo miałem 1.9tdi, 1.9td, 2.0tdi dwa audi a3 i wszystkie do minus 10 paliły od strzału nie wiem jak powinien zachowywać się prawidłowo 2.5tdi v6

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-09-10, 00:23
przez bykusaquattro
Witam a ja do Pana Piotra miałbym pytanie odnośnie allroad c5, mianowicie jeśli mój AKE padnie czy jest możliwa wymiana na BAU - czytałem ze silnik itp podpasuje - a jak z tym komputerem do poziomowania zawiechy z nóg pasażera ? wiem o nim bo mi się kiedyś zalał i z ASO Niemcy kupowałem - najchetniej prosiłbym pana o PW żeby tutaj rozmowa nie zaśmiecać - dzięki z góry i pozdrawiam.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-09-10, 16:28
przez Piotruś
jeśli mój AKE padnie czy jest możliwa wymiana na BAU

Kopalnia wiedzy wisi już na Forum, bo jest to jedno z najdokładniej omówionych zagadnień. Wystarczy sięgnąć do szukajki i masz na tydzień czytania oraz analizowania ... .
Miłej lektury :]

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-09-10, 18:43
przez bykusaquattro
jasne chodzi mi tylko czy moj sterownik allrodowski z nog pasazera bedzie pasowal do BAU jak zrobie kompletny swap

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-09-11, 07:28
przez Piotruś
Bykusaquattro, myślę, że coś źle zrozumiałeś / zapamiętałeś ;-) ...

"W nogach pasażera" :-D znajduje się sterownik automatycznej skrzyni biegów. Zamoczenie go jest prawie niemożliwe (chyba że częstotliwym squirtem pasażerki). Czasem może się zdarzyć, np. skutkiem zapchanych odpływów pod parownikiem klimy.

Jeżeli (co najlepiej) wymienisz sam silnik (tzw. słupek) zostawiając dotychczasowy układ wtryskowy, to sterownik skrzyni nawet się o tej naprawie nie dowie.
Zresztą w przypadku Allroada, z kilku różnych względów ale miedzy innymi również z powodu pneumatyki powinieneś właśnie tak przeprowadzić przebudowę na BAU, by "nie tykać" ani ECU, ani pompy VP44 (z wtryskami).

Pneumatykę obsługuje sterownik znajdujący się w tylnej lewej części bagażnika, schowany głęboko za tapicerką.
Owszem, niestety może się zdarzyć, że zamoknięta wiązka elektryczna (również i w przedniej części nadwozia) koroduje nie tylko na stykach, powodując niesprawność poziomowania.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-09-13, 22:10
przez bykusaquattro
tak panie Piotrze, ale ja mam manual z reduktorem a ponadto chcialbym w razie czego :D zrobic swapa na BAU z AKE - calosci z pompa wtryskami turbo itp - tylko dodkodowac pompe do immo, a moze i faktycznie nie pamietam gdzie byl sterownik - ale pamietam ze zamawialem go w ASO polska - ale ze u nas nie mieli wyslali z DE

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2018-09-14, 07:20
przez Piotruś
moze i faktycznie nie pamietam gdzie byl sterownik

Masz rację. Nie pamiętasz. Ster od pneumatyki w całym okresie produkcji tego modelu zawsze znajdował się w jednej jedynej lokalizacji - lewy tył.
chcialbym w razie czego :D zrobic swapa na BAU z AKE - calosci z pompa wtryskami turbo itp - tylko dodkodowac pompe do immo

Otrzymałeś ode mnie odpowiedź taką, jakiej można było udzielić na podstawie otrzymanych informacji.
W profilu masz wpisany rocznik 2001. Jeśli jest to rocznik modelowy 2002 rzeczywiście możesz przełożyć silnik na BAU z całym osprzętem na zasadzie jeden do jednego i wystarczy dopisać nową pompę do samochodu.
Jeżeli jednak masz rocznik modelowy 2001 (lub starszy), to chcieć a móc nie jest tożsame.
Ale to wszystko już dawno zostało szczegółowo omówione i rozpisane na Forum. Ponawiam zaproszenie do lektury ... .

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2021-10-19, 19:59
przez diego612
Witam mam pytanie do wszystkich jestem posiadaczem Audi A4 2.5 tdi rocznik 1999 z skrzynią tiptronic i mam zamiar wymienić silnik(gdyż mój już jest na wykończeniu) na nowszy mniej awaryjny czyli pewnie BAU oczywiście jak jest taka możliwość i tu jest prośba do wszystkich czy jest taka możliwość zamontowania takiego silnika i co trzeba by był zrobić ? a może ma ktoś taki silnik do sprzedaży z pewnym niskim przebiegiem. Dziękuje z góry za pomoc Paweł pozdrawiam

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

PostNapisane: 2021-10-20, 13:20
przez zibi06
diego612 napisał(a):na nowszy mniej awaryjny czyli pewnie BAU oczywiście jak jest taka możliwość i tu jest prośba do wszystkich czy jest taka możliwość zamontowania takiego silnika i co trzeba by był zrobić ?

Info /opcje dotyczące Twojego zapytanie znajdziesz :arrow: swap-akn-na-bau-dogranie-instalacji-t3619.html?hilit=swap%20na%20bau

Najłatwiej/ najmniej problemowo to opcja nr 1 (post Mr Piotruś) czyli sam słupek BAU + ew Turbo

Dodatkowo :arrow: post75432.html?hilit=swap%20afb%20na%20bau#p75432
M innymi kwestia zdiagnozowania układu wtryskowego

diego612 napisał(a):mam zamiar wymienić silnik(gdyż mój już jest na wykończeniu)

Bardzo ogólnie. Jak radzą inni zanim podejmiesz jakiekolwiek decyzje proponuję zdiagnozować wtryskiwacze, pompę VP44, turbo.
Generalnie logi wg tej instrukcji :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Nie wiem na ile jesteś zdesperowany żeby uzdrowić swoje A4, ale kacza rzeczywistość może okazać się bardzo bolesna dla kieszeni.

diego612 napisał(a):silnik do sprzedaży z pewnym niskim przebiegiem

Rzecz raczej niemożliwa, chociaż niby cuda się zdarzają . Co dla ciebie oznacza pewny i niski przebieg ? Na internetowe 160 tyś to <milczek>
Weź teź pod uwagę, że jeżeli już podejmiesz decyzję na tak, to lepiej policz koszty dotyczące wymiany rozrządu..