Strona 12 z 28

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-14, 09:33
przez pawel11591
Na wylaczonym czy zalaczonym silniku.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-14, 09:51
przez nie pamietam 82

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-14, 19:18
przez pawel11591
No ieraz klapa na calego przestawilem pompe tak jak byla wczesniej ale to nic nie dalo auto nie chce zapalic. Czy sa jakies znaki zeby ja ustawic czy jakis inny sposob i czy trzeba sciagac caly pas przedni.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-15, 08:13
przez Piotruś
pawel11591 napisał(a):No ieraz klapa na calego przestawilem pompe tak jak byla wczesniej ale to nic nie dalo auto nie chce zapalic. Czy sa jakies znaki zeby ja ustawic czy jakis inny sposob i czy trzeba sciagac caly pas przedni.

Żadnego pasa nie trzeba ściągać, a pomysł z ustawieniem silnika na blokadach jest bardzo dobry w obliczu dotykających Cię sensacji.
Jedyna trudność jest taka, że potrzebne są blokady albo zlecenie usługi mechanikowi, który je posiada.
Jednak, z tego co dotąd napisałeś niestety wydaje się, ze :
- albo Ty popełniłeś błąd (każdemu się zdarza)
- albo problem jest większego kalibru niż tylko zwykła regulacja (np. luźna rolka napinająca pasek, uszkodzona VP44, etc.)

Można wiedzieć skąd mniej więcej klikasz :?: Być może masz w pobliżu jakiegoś Forumowicza, który pomógłby Ci ogarnąć problem ... .

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-15, 18:35
przez pawel11591
Ja jestem z bedzina na slasku. A problem jest taki ze zanim ruszylem to auto jezdzilo i tylko przestawiajac pasek sciagnolem kolo regulujace i niewiem czy zalozylem na dobre fasolki a na vagu po ktorejs probie Apalenia wyszlo na late 0 i na early 0. I teraz pytanie jak mam ustawic pompe na jakies cechy zeby auto zapalilo i doregulowac do ustawien jak bylo czyli na late 4.6 btac wtedy auto jezdzilo a pracuje na warsztacie tylko ze nie posiadamy blokad do 2.5 tdi. Czy da sie ustawic pompe (i jak) bez blokad i demontazu pasa bo chcialbym za to sie zabrac jaknajsztbciej zeby auto jezdzilo.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-15, 22:10
przez pastaldo
Do przestawienia konta wtrysku zdejmoałes koło pasowe z pompy? Dbrze rozumiem? Jeśli tak to nie dziwne że zdechł całkiem. Nie jestem specjalistom ale na chłopski rozum bez blokad to tego teraz nie wyregulujesz.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-16, 04:10
przez pawel11591
Nie nie nie kolo pasoe z pompy zostalo zdjolem tylko kolo od regulacji kata wtrysku to na prawej glowicy.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-16, 18:44
przez Michal750
Kolego - doraźnie:
pierwszy sposób - Nie wszystkie silniki, ale warto spróbować:
1- odkręcić korek wlewu oleju (widać wałek rozrządu)
2- powoli obracać wałem silnika aż w pokaże się OT na wałku
3- w tym położeniu silnika zablokować koło pasowe pompy - jest otwór przez który przejdzie pręt 6mm
4- przy tak zablokowanej pompie złożyć koło pasowe na walku, na luźnych śrubach,
5- założyć pasek składając ząbki tak by wypadło mniej więcej na środku fasolek
6- lekko dokręcić śruby na fasolkach, naprężyć pasek
7- próba rozruchu

Jeśli nie ma OT na wałku rozrządu
drugi sposób
Samochód na kanał
1- od dołu: odkręcić korek z lewej strony bloku - korka szukać nad poduszką mocowania silnika
2- obracać powoli wałem, aż przez otwór będzie widać otworek w wale, zablokować prętem lub wkrętakiem
3- w tym położeniu silnika zablokować koło pasowe pompy - jest otwór przez który przejdzie pręt 6mm
4- przy tak zablokowanej pompie złożyć koło pasowe na walku, na luźnych śrubach,
5- założyć pasek składając ząbki tak by wypadło mniej więcej na środku fasolek
6- lekko dokręcić śruby na fasolkach, naprężyć pasek
7- próba rozruchu

Może to i partyzantka, ale może uratuje sytuację.
"prawdziwe" blokady do 2,5 TDI V6 można kupić na Allegro za 30 zł, ale to trwa...


Powodzenia

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-16, 19:34
przez pawel11591
Sadze ze opanowalem sytuacje auto zapala i prawiebnie kopci. Trraz musze znalezc kolo pasowe na walek z ta regulacja bo jedna fasolka jest peknieta i korekcja prEz vaga i powinno byc ok..

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-18, 16:36
przez pawel11591
Wrzucam logi do wglądu. Powiedzcie mi prosze czy wszystko jesttak jak ma byc czy cos jest nie tak.
BS
000 http://vaglog.pl/log_213628.html
003 http://vaglog.pl/log_213629.html
004 http://vaglog.pl/log_213630.html
011 http://vaglog.pl/log_213633.html

Statyczne

004, 007, 011 http://vaglog.pl/log_213631.html
013, 104, 018 http://vaglog.pl/log_213632.html
000, 001, 003 http://vaglog.pl/log_213634.html

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-18, 20:35
przez Piotruś
EGR i turbo nie żyją wcale. Podejrzewam centralny problem z podciśnieniem sterującym ale tego z logów nie wyczytamy.

Kąt wtrysku ustawiony tragicznie źle, tak jak za poprzednim razem przed regulacją.

Silnik w takim stanie można porównać do śmierci klinicznej.
pawel11591 napisał(a):A problem jest taki ze zanim ruszylem to auto jezdzilo i tylko przestawiajac pasek sciagnolem kolo regulujace i niewiem czy zalozylem na dobre fasolki a na vagu po ktorejs probie Apalenia wyszlo na late 0 i na early 0. I teraz pytanie jak mam ustawic pompe na jakies cechy zeby auto zapalilo i doregulowac do ustawien jak bylo czyli na late 4.6 btac wtedy auto jezdzilo a pracuje na warsztacie tylko ze nie posiadamy blokad do 2.5 tdi.


Pawel11591, bez urazy ale jeśli to jest warsztat samochodowy poproś może kolegów albo majstra o pomoc, bo problemy, z którymi się borykasz od dłuższego czasu to generalnie elementarz ... . Niech ktoś choć trochę techniczny wyjaśni Ci na Twoim własnym aucie w czym rzecz.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-18, 22:04
przez pawel11591
Tzn musiałem tak ustawić kat bo na inaczej ustawionym kacie auto wgl nie chciało zapalać a czym blizej +4.6 tym lepiej zapalało i nie kopciło. wydaje mi sie ze również pompa wtryskowa siada. a turbo było regenerowane przez poprzedniego własciciela tylko widziałem ze jedno podcisnienie za cylindrem od str kierowcy jest zaslepione. Myslisz ze egr do wymiany czy moze byc zapchany??

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-18, 22:21
przez pawel11591
Tak wgl. ten silnik z logów jest cos jeszcze wart czy szkoda zachodu sie z nim meczyć??

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-18, 22:50
przez Michal750
Drogi Kolego "pawel11591"
Wnioskując z wątku na tym forum, jesteś młodym człowiekiem, pewnie po samochodówce, zaczynającym karierę zawodową w warsztacie.
Uważam, że dobrze zacząłeś, ja jestem "starszy pan" i wciąż się uczę.
1. zasięgasz rady
2. doktoryzujesz się na własnym sprzęcie a nie klienta
3. diagnozę rozpoczynasz od tematów "niekosztowych" - w końcu porada na forum i ustawienie zapłonu kosztują tylko czas i własna pracę.
Wracając do Twojego pytania odnośnie stanu silnika, zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach i pomiaru ciśnienia oleju.
Te wyniki będą wyrocznią, czy warto dalej pastwić się nad tym motorem.
Dotychczasowe problemy które opisałeś, dotyczą osprzętu (pompa wtryskowa, wtryskiwacze, sprężarka, EGR, zawory sterujące, podciśnienia etc.)
Jeśli motor jest OK, należy osprzęt zdiagnozować i dopracować, ale po kolei. Zacznij od samego motoru - ciśnienia sprężania i oleju.
Z całą pewnością trafiłeś na dobry grunt tego forum. wszyscy będziemy Cię wspierać do szczęśliwego końca problemów.
POWODZENIA

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2015-04-19, 07:58
przez Piotruś
Hejka,

Najpierw sprostowanie:
Piotruś napisał(a):EGR i turbo nie żyją wcale. Podejrzewam centralny problem z podciśnieniem sterującym ale tego z logów nie wyczytamy.

W powyższym cytacie pojechałem po bandzie.
EGR rzeczywiście jest martwy ale turbina reaguje prawidłowo. Nie wiem co się stało. Prawdopodobnie miałem otwarte jeszcze jakieś inne logi i dlatego NIECHCĄCY wprowadziłem Cię w błąd :oops: :( .
Przepraszam :!:
Wobec faktu, że turbina żyje uwagę należy skupić na sterowaniu samego EGR.
Ehhh, coś często się ostatnio mylę. Chyba czas zrobić sobie przerwę i zregenerować siły. Jeszcze raz SORRY :!:

pawel11591 napisał(a):Tzn musiałem tak ustawić kat bo na inaczej ustawionym kacie auto wgl nie chciało zapalać a czym blizej +4.6 tym lepiej zapalało i nie kopciło.

Pawel11591, już nie będę się powoływał na swoje doświadczenia zawodowe, ale gdyby było właśnie tak jak (ponownie) napisałeś, byłby to pierwszy przypadek jak długo pamiętam dyskusje nt. silnika 2,5TDi na forach internetowych.
Owszem, w starszych silnikach z pompami starego typu, sterowanymi mechanicznie, postępujące zużycie elementów skutkowało potrzebą "ręcznego" doregulowania początku wtrysku, ale w V6 2,5TDi (moim zdaniem) nie ma takiej możliwości.
Ponadto przedstawione przez Ciebie logowania nie sugerują rozjechanych nastaw rozrządu ani nawet żadnego większego problemu z pompą wtryskową. Dawka biegu jałowego jak najbardziej typowa, znikome i wyrównane korekcje, prawidłowa reakcja nastawiacza kąta wtrysku (na on i off) oraz logiczne wysterowanie zawora w logowaniu statycznym. Jak dla mnie nie ma siły - kąt powinieneś dopieścić zgodnie ze wskazówkami zawartymi na początku tego tematu, co w żadnym razie nie może wpłynąć negatywnie na pracę silnika, a powinno pomóc w zimnym rozruchu i "ogólnej dynamice" auta.

Jedynie czego nie sposób ustalić na odległość, to ewentualna zbrodnia jakiegoś mega-druciarza na pompie wtryskowej, który mógł spowodować jakieś masakryczne i trudne do wyobrażenia rozjechanie parametrów kalibracyjnych.
To akurat jest możliwe, jednak przez neta można sobie jedynie pogdybać, a doregulowanie silnika 2,5TDi "na słuch" nie jest akceptowalnym rozwiązaniem.
Załatw sobie na próbę inną pompę VP44, bo tylko w taki sposób przekonasz się jakie są fakty. Na odległość więcej niczego wiążącego nie ustalimy.