Hej,
Jak to jest tak naprawdę z tym nieszczęsnym kątem wtrysku. Czytam ten poradnik od początku i min pisze w nim tak:
INTERPRETACJA ODCZYTÓW :
Nastawy kąta wtrysku przedstawione graficznie wyglądają nastepująco:
1. Poglądowo:
Powyżej 2,0* ... do 2,0* ... plus ... 0,oo* ... minus ... do 1,5* ... do 4,0* ... > 4*
2, Szczegółowo:
<<< powyżej + 2* + 2* do 0* ZA WCZESNY/BTDC/VOR OT ... 0* do -1,5* ... ZA PÓŹNO / ATDC / NACH OT -1,5* do - 4,0*--4,0* >>>
oraz tak:
Najbardziej optymalne nastawy kąta z punktu widzenia żywotności pompy wtryskowej a także pracy silnika
zawierają się w przedziale od minus 0,5* do minus 1,5* (za GMP, late, nach OT).
Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:
1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %
Zrobiłem logi z ciekawości i wyszło coś takiego:
http://vaglog.pl/log-004_X8g7w.htmlhttp://vaglog.pl/log-004_Yi7r9L.htmlporównuje je z tymi:
http://vaglog.pl/log-004_G8Z22.htmlw/g mnie są takie same (jest 1 atdc)
a tutaj taki wpis:
Na wysterowanie zawora nie masz żadnego wpływu.
Obecnie jest takie jakie jest ze względu na kompletnie spierniczone nastawy kąta. Ustaw to jak trzeba to i wysterowanie się zmieni na właściwe.
dodam tylko tyle że auto nie ma mocy na zimnym silniku poniżej 1500 obr. Po nagrzaniu i ponad 2000 jest ok.