Strona 22 z 28

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2017-03-15, 06:39
przez Piotruś
norbiyo napisał(a):pokazuje 1,4ATDC. Jest ok?

Norbiyo, jest jak najbardziej OK :] .
Gratki i Szerokości :-D <luzik>

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2017-08-27, 09:18
przez mathofman
Witajcie koledzy :) mam prośbę do Piotrusia bo to jest magik od 2.5 tdi <lol> czy mógłby mi pomoc z moim motorkiem mam kilka problemów z tym silniczkiem :(

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2017-09-05, 17:31
przez Daniel ZCH
siemka , i jak myslicie moze byc taki kąt ?Wiecej nie dam rady cofnać koła . Pozdrawiam .
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2017-11-05, 12:33
przez TOMEKA6F
Witam.
Muszę was poprosić o pomoc z tym silnikiem 2.5 TDi. Oraz o co chodzi z tym kontem wtrysku.

Mianowicie silnik spisywał się do tej pory ok. Wczoraj podczas jazdy zaświeciła się kontrolka (chyba od esp, Trójkąt z wykrzyknikiem w środku ze strzałką dookoła ) Jak gasła było ok. jak się świeciła auto przymulone.

VCDS
Znaleziono 1 błąd:

00550 - Regulacja kąta początku wtrysku
08-10 - Granica regulacji przekroczona - Sporadyczny

Kody gotowości: B/D

Kontrolka zapala się gdy w zielonej ramce(zrzut poniżej) Pokazują się: 0.0 PGMP (auto zamulone) Po pojawieniu się 0.0 PGMP ta wartość już zostaje na dłuższą chwilę, lub do przygazowania DO 2000 obr. , lub ponownego startu silnika.

11.png

Moje pytanie:
Czy powodem tego zachowania może być czujnik "elektromagnetyczny zawór przestawiacza wtrysku" ?

A tutaj z (BS)
Obrazek

Obrazek

Podpowie ktoś czy na tych zrzutach powyżej ustawienie konta dobrze wygląda ?


Dodam jeszcze że izolacja z przewodów wychodzących z ECU pompy do zaworu przyspieszacza "obleciały" z izolacji.Izolacja się pokruszyła a nich po prostu. Zajmę się tymi przewodami w pierwszej kolejności(autko stoi ,aż wymienię te kabelki albo zawór ) .



Z góry dziękuję za sugestię .Pozdrawiam

No więc tak:
Stwierdziłem ,że trzeba zrobić ten kont wtrysku. Wygląda tera jak poniżej :

Obrazek

jednak czasami nadal pojawiają się 0.0 PGMP . Ale jest dużo lepiej niż wcześniej.

W okienku (actual.start 8-16 BTDC) po prostu wartości czasami są dobre , a czasami są niestabilne. w ostateczności pojawia się wartośc 0.0 PGMP
Stwierdziłem że sterownik nie może wysterować odpowiedniej wartości(CO JEST MAŁO PRAWDOPODOBNE MOIM ZDANIEM ) , raczej zawór regulacji konta nie daje rady.Lub tłoczek się przyciera .
W domowych warunkach raczej tego nie sprawdzę.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-03-01, 09:12
przez sebooo
Witam wszystkich.
Mam problem ze swoja audi a4 b5 2.5 tdi pompa wymieniona (po regeneracji) wtryski zregenerowane. Zaplon ustawiony na 0,8 atdc (za pomocą autocoma), Swiece sprawdzone.
Gdy przyszly teraz mrozy z rana po - 15 auto musi zakreci 1 a moze 2 obroty silnikiem zeby odpalilo. I moje pytanie jest takie czy to normalne przy takich mrozach czy powinna odpalać na pol obrotu silnika?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-03-01, 09:21
przez sebooo
Proszę o podpowiedz Panowie.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-03-02, 10:27
przez TOMEKA6F
JA bym przyspieszył zapłon na około + 2 i zobaczył co się będzie działo..
Moim zdaniem tak przyspieszony zap. to nie ma tragedii ....

Zresztą zostawiłbym jak jest. Tragedii nie ma . Zrobi się za parę dni ciepło i będzie palił.. Szkoda sobie głowy zawracać. Może świece krótko grzeją ..W moim gruzie to tak z 12 sek... pali od strzała ...

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-03-02, 20:13
przez Piotruś
Sebooo, kąt wtrysku masz ustawiony wzorowo, optymalnie.
Absolutnie nie ruszaj !!
Lekko wydłużony proces rozruchu silnika Z ZAPŁONEM SAMOCZYNNYM przy tak qurefskich mrozach jest zjawiskiem całkowicie naturalnym.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-03-06, 08:35
przez MarcinOOOO
U mnie pokazuje kąt wtrysku +3* i widać że próbuje coś z tym zrobić ale za duży odchyłek jest, co jest następstwem tak ustawionego kąta wtrysku?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-03-06, 09:26
przez Piotruś
MarcinOOOO, nic nie stoi na przeszkodzie żebyś pomógł sobie sam.
Dajesz z PORZĄDNYMI logami na Forum (szczegółowa instrukcja w dziale diagnostycznym C5). Podpowiemy co jest nie tak i co można z tym zrobić.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-03-31, 05:34
przez MarcinOOOO
Dobrze było by gdyby fachowiec obadał co i jak w w jakim stanie, samemu nie będę grzebać bo sprawdzić co pokazuje, a wiedzieć dlaczego tak i co można zrobić to druga sprawa.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-06-06, 14:36
przez kazimart
Witam serdecznie, mam pewien problem z silnikiem w mojej A6 C5 o nadwoziu kombi 2.5 TDI v6 1998r.

Po nagrzaniu silnika powyżej ~70 stopni C samochodem zaczyna mocno "telepać" na obrotach jałowych. Np w korku czy staniu na światłach.

Autem rok jeździła osoba znajoma, i pare miesięcy temu miała miejsce wymiana pompy wody. Przed oddaniem auta tej osobie nie było żadnych podobnych problemów, a dokładniej przed wymianą pompy wody.

Myślałem ze kwestia kąta wtrysku więc kupiłem sobie interfejs VAG, i mega się zdziwiłem jak mocno skacze kąt wtrysku, nawet do 18 pkt

Filmik jak to wygląda: https://photos.app.goo.gl/MPu5XhZSDnweCkt82

Przeszukałem troche w internecie - i znalazłem iż może na to wpływa:
- pompa wody (pasek)
- czy też u jednego Pana na forum sterujący wtrysk padł (chociaż błędów nie było - zarówno jak u mnie VAG-COM )

Szanowni Państwo - proszę o podpowiedź czy w dobrym kierunku idę, czy nie za bardzo?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-06-14, 03:55
przez DSX
Witajcie co jest walnięte
wtrysk sterujący założony 059130202G silnik AKN stary wtrysk 059130202B wywalał błąd
00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

kąt wtrysku raczej przestawiony poprostu masakra silnik nie ma mocy i nierówno pracuje

błąd w silniku 00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

logi statyczne http://vaglogi.pl/log-000_001_003_Lqo65Z5.html
http://vaglogi.pl/log-004_007_013_exXf3Nm.html
http://vaglogi.pl/log-014_018_023_wKCXte.html

Basic seting http://vaglogi.pl/log-000_gF10iW4.html
http://vaglogi.pl/log-003_0Z4MnmV.html
http://vaglogi.pl/log-004_fls7a.html
http://vaglogi.pl/log-011_m1Br6.html

te wtryski można zamieniać błąd zniknął z tyn zacięciem iglicy i nie powraca
proszę o pomoc

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-06-16, 12:26
przez zibi06
DSX, z przedstawionych logów "cyferek" to:
- nie chodzi zmienna geometria, Egr "nie żyje"
- korekcje wtryskiwaczy to poważny problem
- odczyty z 001 jakoś tam wskazują że pompa wtryskowa to trup, ale możliwe że,(lejące jak z wiadra) wtryski, że mają na na to wpływ.

DSX napisał(a):wtrysk sterujący założony 059130202G

To wtrysk "sterujący" z BDG/BDH a to już norma EURO 4
W tym przypadku nastąpiło "cudowne" ozdrowienie (czytaj: aktualizacja) :arrow: aym-brak-mocy-0575-t6479.html#p81888
ale tam to prawdopodobnie zupełnie inna "bajka".

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-06-18, 12:32
przez DSX
czyli co wymiana wtrysków od czego powinienem zacząć
regulacja kąta w którą stronę mam kręcić żeby wróciło do normy turbo padło czy coś sie urwało?