Strona 24 z 28

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-10-16, 13:49
przez Piotruś
MatkoJedyna :shock: :-x ...

Najmocniej przepraszam. Oczywiście macie rację.
Nie wiem skąd ta pomyłka ale jak słusznie zauważacie kołem regulacyjnym należy pokręcić PRZECIWNIE do wskazówek zegara.
Ehhh. Głupio palnąłem. Sorry.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-10-22, 04:49
przez gagi31
Odrazu chyba lepiej :)
Obrazek

minusem jest że teraz po odpaleniu troszkę kopci na jasno siwo na wolnych obrotach aż do rozgrzania silnika.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-18, 17:13
przez Ramador
Witam.
Czy ktoś mógłby zerknąć i sprawdzić czy mam dobrze ustawiony kąt wtrysku?
Zabieram się za wymianę rozrządu i później trzeba będzie ustawić kąt.
A ten nie wiem czy jest dobrze ustawiony.
Dzięki.
http://www.ramador.pl/0/audi_A6_C5/k%C4%85t_wtrysku.mp4

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-18, 20:38
przez Ramador
Jakie to mają być wartości w polu 2 i 3 ?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-18, 21:58
przez kowal51
Ramador napisał(a):Jakie to mają być wartości w polu 2 i 3 ?


Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:

1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %

Proszę poczytaj :-> , naprawdę jest wszystko :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html (łącznie z info jak/ w którą stronę zmienić ustawienia przy zbyt wczesnym kącie wtrysku ).
BTDC wczesny
ATDC późny (LATE)

Ps. Silnik oczywiście był rozgrzany do temp roboczej ? ..

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-18, 22:28
przez Ramador
Czytałem.
Zawsze miałem benzynę a teraz diesla ..
Patrzyłeś na moje obecne ustawienia ?
http://www.ramador.pl/0/audi_A6_C5/k%C4%85t_wtrysku.mp4

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-18, 22:43
przez dawka7
kowal51 napisał(a):
Ramador napisał(a):Jakie to mają być wartości w polu 2 i 3 ?


Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:

1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %

Proszę poczytaj :-> , naprawdę jest wszystko :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html (łącznie z info jak/ w którą stronę zmienić ustawienia przy zbyt wczesnym kącie wtrysku ).
BTDC wczesny
ATDC późny (LATE)

Ps. Silnik oczywiście był rozgrzany do temp roboczej ? ..
To w sumie znaczy że w punkcie 2: ma być late , a w punkcie 3 : 1 ATDC? Bo takie wartości pokazuje mój vag?

Wysłane z mojego XT1635-02 przy użyciu Tapatalka

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-18, 22:52
przez Ramador
Wszyscy wiedzą , ale prosto nie powiedzą ..

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-18, 23:24
przez kowal51
Ramador napisał(a):Wszyscy wiedzą , ale prosto nie powiedzą ..

Ramador
, ale to tylko trochę chęci, aby poczytać (nic więcej) chociażby kilka stron wstecz..
Ale ok.
Z tego co pokazałeś na filmiku na late masz od 0,4 do 0,6 BTDC czyli według tego co sugeruje Piotruś kąt jest delikatnie zbyt wczesny, więc:
Kiedy początek kąta wtrysku jest za wczesny (w tzw. plusie, BTDC) - należy go przeregulować na pózniejszy (w tzw. minusie, ATDC)
Regulację kąta w stronę minusa uzyskuje się obracając kołem regulacyjnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara


tak aby przy wskazaniu LATE było 1* ATDC ( z tolerancją +/- 0,5 *)
" * " => stopnia

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 07:05
przez Ramador
kowal51,
Dzięki kolega, łopatologicznie jak się wytłumaczy jest lepiej ;)
Czyli jak mam delikatnie za wczesny , to mogę mieć problem z odpalaniem na ciepłym ?
Czyli oznaczenie ATDC to zakres tak zwany minusowy ? Jak w polu drugim pokaże się 1 a w trzecim ATDC , to będzie dobrze ustawiony kąt ?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 09:01
przez Ramador
Na początku posta piszą że najlepsze ustawienie to -1.
I to -1 ma pokazać się na Late z oznaczeniem ATDC ?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 20:41
przez kowal51
Ramador napisał(a):Czyli jak mam delikatnie za wczesny , to mogę mieć problem z odpalaniem na ciepłym ?

Niekoniecznie, jednakże
Piotruś napisał(a):

Prawidłowo ustawiony kąt wtrysku wpływa na łatwy rozruch zarówno zimnego jak i ciepłego silnika,..............................

Ale może wypadało by zerknąć w logi.. Problem może też stwarzać rozrusznik czy słaby aku, itd..
Ramador napisał(a):Czyli oznaczenie ATDC to zakres tak zwany minusowy ?

Tak
Ramador napisał(a):Jak w polu drugim pokaże się 1 a w trzecim ATDC , to będzie dobrze ustawiony kąt ?

Obrazek
Ramador napisał(a):Na początku posta piszą że najlepsze ustawienie to -1.

Z toleracją +/- 0,5 stopnia
Ramador napisał(a):I to -1 ma pokazać się na Late z oznaczeniem ATDC ?

Na Twoim VAG-u (VCDS -ie) pokaże się 1 ATDC (bez minusa)

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 21:55
przez Ramador
Ale fajnie wytłumaczyłeś. Dziękuję Bardzo ;)
Czyli najlepiej będzie jak w polu 3 ustawie na 1 ?

P.s
W które logi zerknąć ?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 22:06
przez kowal51
Ramador napisał(a):Czyli najlepiej będzie jak w polu 3 ustawie na 1 ?

Chcesz, próbuj. Ale nic się nie stanie jak ustawisz w podanych granicach tolerancji, też będzie ok.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 22:15
przez Ramador
Bliżej 1.5 ustawić ?