Strona 25 z 28

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 23:17
przez kowal51
Ramador napisał(a):Bliżej 1.5 ustawić ?

Ramador
, naprawdę pomiędzy 0,5 - 1,5 ATDC będzie ok. Próbuj na 1 ale jak wyjdzie mniej czy trochę więcej tsunami nie nadejdzie :).
Ramador napisał(a):W które logi zerknąć ?

Zawsze na początek statyczne i tzw BS-y
Tu jest wszystko (łącznie z tym jak zapisać/ gdzie przekonwertować/ jak wstawić linki na forum) :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-19, 23:54
przez Ramador
Jeszcze raz wielkie dzięki ;)

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-23, 21:01
przez Ramador
Przy pierwszym ustawieniu po złożeniu rozrządu miałem 1.8 - 2.0
Raz ruszyłem o grubość włosa i wyszło 1.0 - 1.2 ATDC

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-30, 22:42
przez Ramador
Kowal51

Może się orientujesz jaki powinien być wykres jak kąt jest ustawiony na 1 ATDC ? Linia ma znajdować się na niebieskiej kresce ?
Jak to dokładnie wygląda, czym wyższe ATDC to wykres przesuwa się do góry ? bliżej zielonej linii ?
Mówią że lepiej jak jest ustawione bliżej zielonej.
U mnie na razie wygląda to tak.
http://www.ramador.pl/0/audi_A6_C5/rozrz%C4%85d-k%C4%85t_wtrysku.mp4

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-31, 10:01
przez kowal51
Ramador napisał(a):Jak to dokładnie wygląda, czym wyższe ATDC to wykres przesuwa się do góry ?

W dół czyli do minusa lub jak wolisz ATDC. Zielona linia to kąt "0", niebieska -2 lub 2 ATDC, czerwona ustawiona jest na -4 lub 4 ATDC która dla serwisu w teorii uznawana jest jako dopuszczalna i jest pewnym "dupochronem" (podobnym dupochronem są np. dopuszczlne korekcje pompowtryskiwaczy), w praktyce wygląda to trochę inaczej.
Ramador napisał(a):Mówią że lepiej jak jest ustawione bliżej zielonej.

To tak zrób/spróbuj :> . Ustaw sobie np na 0,5 ATDC czy bliżej tej wartości (wtedy będzie bliżej "zielonej") więc i tak będzie w zalecanym zakresie.
Plusy i "minusy" to:
RomanS napisał(a):Próbowałem kilku ustawień i stanęło na "-1". Na "0" wyraznie mocniej grzechocze przy dodawaniu gazu a na "-2" dłużej kręci przy odpalaniu.

Tu masz też odpowiedź na Twoje zapytanie dotyczące ewentualnego trudniejszego odpalania na ciepłym. Jednakże w tej kwestii prozaicznym problemem może być np. słaby AKU lub "zużyty" rozrusznik.
W zdrowym BAU Twoje obecne ustawienia (pokazane chwilowe/wyrywkowe odczyty mieszczące się w przedziale 1,4 do 1,6 ATDC) są prawidłowe/ zgodne z tym co zawarte jest w poradniku. Oczywiście pojęcie "zdrowy np BAU" to nie tylko log 004 BS.
Czy chcesz zmieniać, czy zostawić obecne ustawienia, musisz sam zadecydować.
PS.
Przy okazji poczytaj sobie ten temat :arrow: 2-5-tdi-dodatek-mixolu-do-paliwa-t1815.html#p53452

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2018-12-31, 18:04
przez Ramador
Nie używałem nigdy Mixola S , ale od kilku lat używam 2T SEMISYNTHETIC.
Porobię kilka logów i wrzucę do oceny, bo mi nic nie mówią :>
Jak będę miał chwilę to przestawię kąt bliżej 0,5 i zobaczę jak odpala.
W tej chwili to na zimnym i na gorącym kręci od razu, a jak jest już chłodniejszy i temperatura pokazuje 60 stopni , to o jakieś 2 sekundy dłużej.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-04-17, 17:20
przez Sirbu
Czytam czytam i nie mogę nic wyczytać:D Pytanie czy źle ustawiony kąt wtrysku może powodować nieprawdiłowe działanie skrzyni oraz "przerywanie" przy przyspieszaniu?

Czym się różni ATDC od BTDC? U mnie na VAG jest BTDC 2.6

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-04-17, 20:20
przez jkil27
Sirbu napisał(a):Czym się różni ATDC od BTDC?

ATDC Kąt wtrysku od "0" do "-"
BTDC Kąt wtrysku od "0" do '+"
Sirbu napisał(a):U mnie na VAG jest BTDC 2.6

Czyli + 2,6
Musisz "przeregulować" kąt w stronę minusa (ATDC) czyli przestawić (b.delikatnie) koło regulacyjne w lewo ( w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara)

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-04-17, 22:22
przez Sirbu
Okej rozumiem dziękuję. Jutro spróbuję przestawić na - i dam znać o efektach. Jak jest z pracą skrzyni? może wariować przez zły kąt wtrysku?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-05-21, 00:49
przez pawel11591
Witam,

Staram się wyregulowac kat wtrysku ze znajomym w jego Audi BDH.

Auto ciężko odpala,
dużo pali lecz moc ma ok. Wyskakuje błąd 00534 nic więcej.

Zdjęcia robione co ok 40sec

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-05-21, 16:31
przez pawel11591
Czy ktoś może mi powiedzieć czemu tak się dzieje i co jest nie tak, rozkłada ręce i już nie ogarniam

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-05-21, 19:12
przez RomanS
A co oznacza "błąd 00534"?
Zrób logi, na początek chociaż statyczne i BS-y i wrzuć na forum. Może wtedy będzie lepiej to ugryźć ;-)

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-05-21, 22:57
przez kowal51
pawel11591 napisał(a):Zdjęcia robione co ok 40sec

pawel11591 napisał(a):już nie ogarniam


<mysli> Ze zdjęć można sobie "powróżyć" że, obroty silnika falują same z siebie lub przy pomocy którejś z kończyn.. ??
Na ostatniej fotce wszystko jest ok :arrow: obroty biegu jałowego, kąt wtrysku, wypełnienie zaworu, temperatura silnika..
Ale więcej podpowiedzi/ wyjaśnień powinno być z Twojej strony.

RomanS napisał(a):Zrób logi, na początek chociaż statyczne i BS-y i wrzuć na forum.

Dokładnie. Przecież logi już robiłeś/ wstawiałeś na forum.. Na "lenia" 004, 044 BS to 3-5 minut
pawel11591 napisał(a):Wyskakuje błąd 00534 nic więcej.

Kolego oprócz numeru błędu jest chyba jego opis wraz z rozszerzeniem. Zapewne chodzi o czujnik G8 (temperatury oleju).
Jego lokalizację i ewentualne/ możliwe rozwiązanie znajdziesz (aby nie męczyć =>dwa ostanie posty) :arrow:prosba-o-analize-logow-2-5-tdi-bdg-t5065.html#p68920

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-05-22, 08:32
przez pawel11591
Koledzy, że problem jes w tym że strasznie długo wypełnia się zawór. Od odpalenia samochodu do uzyskania 100.2% oraz normalnych obrotów trzeba czekać 3/4 min.

Tu jest link do loga od momentu odpalenia samochodu do uzyskania napelnionego zaworu.

https://uploadfile.pl/pokaz/1751578---zun5.html

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2019-05-22, 08:34
przez pawel11591
Powiedzcie jakie logi mam dokładnie zrobić