Strona 5 z 28

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-13, 18:41
przez 20hz
Piotrze na prawdę żaden problem, jak przeczytałem swoje pytania to pomyślałem sobie że prawie kontrolne :>. Jeśli dla Ciebie nie ma problemu tym bardziej ja uważam że wsio OK :].

Wprowadziłem zalecane zmiany i teraz mam kąt ~0ATDC :>
Pierwsze co zauważyłem to wzrost temperatury oleju i płyny chłodniczego. Robiąc logi dynamiczne miesiąc temperatura "wody" skoczyła do 93,5 dzisiaj lekko pocisnąłem i mam 96. Piotruś czy to może być powiązane ze sobą?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-14, 07:52
przez Piotruś
20hz napisał(a):Wprowadziłem zalecane zmiany i teraz mam kąt ~0ATDC


Widać, że się mooocno postarałeś :-D .
Gwarantuję, że VP44 jest Ci teraz baaaardzo wdzięczna :!:

20hz napisał(a):Pierwsze co zauważyłem to wzrost temperatury oleju i płyny chłodniczego. Robiąc logi dynamiczne miesiąc temperatura "wody" skoczyła do 93,5 dzisiaj lekko pocisnąłem i mam 96. Piotruś czy to może być powiązane ze sobą?

Moim zdaniem NIE istnieją takie powiązania. Przypuszczam (choć pewny nie jestem), że na wyższą temperaturę złożyło się prawdopodobnie kilka innych powodów, takich jak inne warunki atmosferyczne, być może inne paliwo :-o :?:

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-14, 21:47
przez 20hz
Więc tak, żeby nie być gołosłownym wrzucam log mojego silnika po zamianach:
http://vaglog.pl/log_189596.html
pojeżdżę tak trochę i zaloguję sprawę ponownie w razie potrzeby korekta jak rozumiem :>, jak do tej pory bąków brak :].

Piotruś napisał(a):Przypuszczam (choć pewny nie jestem), że na wyższą temperaturę złożyło się prawdopodobnie kilka innych powodów, takich jak inne warunki atmosferyczne, być może inne paliwo :-o :?:


Kurcze, faktycznie poprzednie logi były na Vervie, a ten bak zalałem Schell Nitro+. Lecz nie pomyślałem, że tak mocno odciśnie się to na logach - no i warunkach pracy motorowni.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-15, 22:39
przez Piotruś
20hz napisał(a):Więc tak, żeby nie być gołosłownym wrzucam log mojego silnika po zamianach:http://vaglog.pl/log_189596.htmlpojeżdżę tak trochę i zaloguję sprawę ponownie w razie potrzeby korekta jak rozumiem , jak do tej pory bąków brak .


Jak dla mnie rewelacja. Nie przypuszczam żeby ewentualna korekta była potrzebna wcześniej niż za jakieś najmniej 50 tyś.km. ale logi oczywiście możesz zrobić kiedy zechcesz ;) .

20hz napisał(a):Kurcze, faktycznie poprzednie logi były na Vervie, a ten bak zalałem Schell Nitro+. Lecz nie pomyślałem, że tak mocno odciśnie się to na logach - no i warunkach pracy motorowni.


Trudno jednoznacznie powiedzieć jaki czynnik zaważył najbardziej <mysli> ... <luzik>

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-27, 14:16
przez gryf87
Witam, przyłączę się do dyskusji. Przeczytałem poradnik i chciałem zobaczyć co się dzieje u mnie z kątem wtrysku, po podłączeniu vag-com_a zauważyłem że coś jest nie tak z parametrami. W kolumnie nr 4 "Actual start" cały czas jest zero. Przesyłam logi i proszę o podpowiedź jaka może być przyczyna.

BASIC SETTINGS:
http://vaglog.pl/log_191024.html

Pozdrawiam.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-27, 18:13
przez Vikis
Przyczyny mogą być dwie:
Zatarty regulator (tłoczek w pompie) kąta wtrysku-ale to mało prawdopodobne,by akurat zatrzymał się na 0
Padnięty wtrysk sterujący-ta przyczyna wydaje się najbardziej podejrzana-elektrycznie zapewne jest sprawny (w innym przypadku miałbyś błąd),ale nie może wysterować zadanej wartości.

Tak poza zawodami sprawdz sobie jak wygląda kabel od tegoż wtrysku+kostka (znajdziesz ją na ścianie grodziowej obok filtra paliwa)

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-27, 18:31
przez gryf87
Masz rację Vikis, błąd wtrysku sterującego, czujnik połozenia wzniosu iglicy g80, open too short. Sprawdziłem kostkę i przeczyściłem. Niestety błędu nie da się wykasować. Więc wtrysk najprawdopodobniej do wymiany

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-27, 18:39
przez nie pamietam 82
gryf87, siema.

A4 z 2014 w TDi ma 2 lub 3 litry pojemności <okok> . Jakbyś poprawił ( przypuszczam ) , ze rok produkcji <mysli> - będę baaardzo wdzięczny <okok> ;)

Pzdr <luzik>

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-10-27, 18:44
przez gryf87
sorki, już poprawiam :-)

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-11-03, 18:55
przez VeDo
Witam, na podstawie poradnika przestawiłem sam kąt.
Wyszło mi coś takiego:
http://vaglog.pl/log_191790.html
Ktoś może powiedzieć czy wszystko dobrze?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-11-05, 07:29
przez Piotruś
VeDo, wydaje się, że jest bardzo OK ale VCDS wstawia głupie (mylące) nagłówki i dlatego, dla 100% pewności mógłbyś jeszcze pokazać nam dwa logowania:
- statyczne, na biegu jałowym: 004
- jak wyżej, tez statycznie na biegu jałowym: 000

<luzik>

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-11-30, 12:33
przez sawik14
Witam. Potrzebuję waszej pomocy. Mam problem z odpaleniem swojej a6. Wczoraj rano jest -10stopni chcę odpalić autko i okazuje się że trzeba kręcić kilka razy żeby załapało tzn łapie łapie ale nie może odpalić, jak już odpali to chmura biało-niebieskiego dymu jak były cieplejsze poranki to odpalał ale te nieszczęsne dymienie było też. Dzisiaj stał w garażu odpalił szybko ale kopcenie okropne. Jak ciepły to idealnie. Napiszę co zostało zrobione w niej a potem wkleję logi . Wymieniony został wtryskiwacz tzw sterujący, pozostałe wtryskiwacze zostały sprawdzone w boschu pompa została naprawiona bo był przytarty tłoczek wszystko robione w boschu, wymieniony przy okazji został rozrząd. Świece żarowe nowe. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Dzisiaj zrobiłem tez logi

BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_195158.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_195159.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_195160.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_195161.html

DYNAMICZNE:
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_195157.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_195156.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_195155.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_195154.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_195153.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_195152.html

STATYCZNE:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_195151.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_195150.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_195149.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_195148.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_195147.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_195146.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_195145.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_195144.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_195143.html

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-11-30, 13:52
przez Piotruś
W mojej ocenie logi nie wskazują na powód problemów rozruchowych.
Teoretycznie wszystko wygląda bardzo dobrze, z jednym "małym" wyjątkiem, czyli oszacowaniem dawki biegu jałowego.
Jakie są powody - tego na odległość nie stwierdzimy. Mogą być prozaiczne i nieznaczące lub wskazywać na poważne uszkodzenie (lub zużycie) pompy wtryskowej - ale wobec innych parametrów nie wydaje mi się żeby VP44 rzeczywiście kończyła żywot.

Gdyby to był teleturniej typu "zgaduj-zgadula" i gdybym wcześniej nie widział info o rzekomym sprawdzeniu wtryskiwaczy - na "chybił-trafił" za najbardziej prawdopodobne uznałbym właśnie źle dobrane lub niesprawne wtryskiwacze (czyli nie takie jakie są przypisane do Twojego AFB lub AKN).
Ewentualnie i tak upierałbym się na ponownej kontroli wtryskiwaczy w innym SPECAJLISTYCZNYM serwisie Bosch'a, zdolnym pomierzyć obydwa ciśnieia otwarcia, pylenie, itd. .
Nadto warto zauważyć, że kiepskie odczyty dawki biegu jałowego, jak najbardziej, mogą zależeć WPROST właśnie od źle dopasowanych lub źle wyregulowanych wtrysków.

Sawik14, na ile jesteś pewny, że zakład dokonujący sprawdzenia Twoich wtrysków na pewno posiada odpowiednie kompetencje i sprzęt ??

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-11-30, 14:28
przez sawik14
Witam Piotruś.Nie mogę być pewny że to dobry zakład, jest to Bosch Mrągowo najbliżej mnie więc tam zawiozłem. Co do wtrysków to dostałem wydruki po sprawdzeniu podobno wtryski mieszczą się w normie. Wtryskiwacze w tym silniku mają literkę F o ile pamiętam(ale sprawdzę dla pewności jeszcze). Pompa VP44 była u nich w naprawie w sierpniu nie dodałem jeszcze że zrobili kalibrację ale w żaden sposób nie mogli jej zapisać bo sterownik albo pompa pochodzi z czech i są problemy. Mogą zrobić i zapisać kalibrację jak kupię nowy sterownik, tyle co mi powiedzieli i że bez tej kalibracji też będzie prawidłowo pracować.
Piotruś a może sprawdzić jeszcze ciśnienie w cylindrach? Jeśli tak to jakie ma być? nie wiem co sprawdzać jeszcze najbardziej denerwuje te dymienie do momentu rozgrzania potem jest już ok. Jak ostatnio w garażu przygazowałem to chyba z 0,5 litra wody wyleciało z wydechu. Co mogę jeszcze sprawdzić? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-11-30, 15:00
przez Piotruś
Twoje auto jest z rocznika 2000, a to znaczy, że masz "manualne" AKN lub AFB (tak zresztą wskazuje też numer zapisany w logach).
W tej sytuacji wtryskiwacze "F" nie będą dobrze współpracowały z pompą wtryskową, ponieważ są od AKE i BAU.
Nie wiem czy to jedyny powód Twoich problemów ale na pewno jest to kwestia wymagająca wyjaśnienia i wyprostowania w pierwszej kolejności.

Ciśnienie sprężania oczywiście możesz sprawdzić i na pewno jest to technicznie uzasadniony pomysł, ale ja wątpię żeby było słabe. W tych silnikach to rzadkość.

Co do "czeskiej pompy" ... nieźle się uśmiałem ... ale rzeczywiście może tak być, że nie ma już miejsca na nową kalibrację i sterownik wymaga, niekoniecznie niezbędnej, wymiany.

Ustal co z tymi wtryskami i popraw (proszę ) info w swoim profilu, bo jest mylące.