Strona 6 z 28

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-11-30, 16:04
przez sawik14
W dowodzie jest rocznik 1999 i powinien byc tak jak mowisz AKN ale po 4latach bo tyle go mam dowiedzialem sie ze jest w nim silnik BFC :-). Zaczely sie problemy i poznaje blizej te autko :-) . Tak sie zastanawialem ,ze pompa musi byc od akn a czy wtryski tez to nie wiem. Upewnie sie co do tych F . Wracajac do pompy to miejsce jest na zapisanie kalibracji tylko sam zapis nie powiódł sie. Dzieki Piotrus za pomoc jak posprawdzam wtryski to sie odezwe. Cisnienie w cylindrach tez sprawdze.
Wydaje mi sie ze dane w profilu sa prawidlowe.
Pozdrawiam

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-01, 19:23
przez sawik14
Witam Piotruś. Sprawdziłem wtryskiwacze i już wszystko jasne sterujący który kupiłem jest o numerach 059130202F i pozostałe są 059130201F. Jeśli dobrze rozumuje pompa została od silnika AKN a wtryskiwacze nie zostały zmienione.

Piotruś czy wtryskiwacze do AKN powinny mieć oznaczenie "B" i jeśli założyłem nowy wtryskiwacz sterujący "F" muszę kupić kolejny :(( ten właściwy?
Pozdrawiam

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-01, 20:01
przez Piotruś
Sawik14, dzisiaj już nie spojrzę do ETKI, ale poszukaj - na naszym Forum na 100,1% jest profi rozpiska, które wtryski do którego motora.

Na Twoim miejscu, zanim wydasz krocie pieniędzy na nowe wtryski, szukałbym sprzedawcy, który umożliwi sprawdzenie jak silnik zareaguje (czy będzie diametralna poprawa). Jeśli nie będzie poprawy, to może warto przemyśleć rekonfigurację silnika do nowszej VP44 i ECU.
Wiem, że moje wizje i zadanie nie będzie łatwe w realizacji ale lepiej tak niż wywalić kaskę w błoto ... .

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-01, 20:28
przez sawik14
Spoko poszukam tych oznaczeń.
Masz racje lepiej pożyczyć i sprawdzić dużo roboty nie ma.
rekonfigurację silnika do nowszej VP44 i ECU? trochę czarna magia ale zdążyłem już trochę o tym poczytać :-D
Wielkie dzięki za pomoc odezwę się jak już będę po kolejnym etapie sprawdzania, naprawy mojej ukochanej A6 :-)
Pozdrowienia

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-01, 21:16
przez rolek
http://vaglog.pl/log_195400.html


Witam, to mój kąt wtrysku. Jest za wczesny czy za późny bo już sam zgłupiałem w którą stronę 'pójść' ?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-01, 21:41
przez Piotruś
Rolek, wydaje się, że kąt jest stanowczo zbyt późny ale mógłbyś nas jeszcze uraczyć przynajmniej 004 na biegu jałowym ??

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-06, 21:41
przez Michal750
Podłączę sie pod temat.
Motor AKE (po swapie BDG ale tylko słupek, osprzęt z AKE)
Dzis ćwiczyłem, a poniweważ nie jestem mistrzem, prośba do osób lepiej zorientowanych o ocenę wyników mojej pracy.
Poniżej fotka z basic Settings gdzie wyszlo w oknach
835/min, LATE, 1,0 ATDC, 100,2%

Obrazek

Trochę się niepokoję bo w Oknach pomiarowych wyglada to tak:
835/min, 0,0 BTDC, 0,2 ATDC, 75,4%

Obrazek

Czy tak będzie OK?

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 07:48
przez Piotruś
Michal750, na 90% jest bardzo OK, ale jeśli chcesz mieć pewność 100%'ową, to zrób porządnego loga 004: statycznego oraz w nastawach podstawowych, a wyniki wklej tu: www.vaglog.rtnet.pl .
I pamiętaj żeby przed dokonaniem odczytów zagrzać motor do temperatury roboczej, bo sądząc po obrotach wczorajsze odczyty były na zimnym silniku, co trochę fałszuje obraz.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 12:27
przez Michal750
Piotruś napisał(a):Michal750, na 90% jest bardzo OK, ale jeśli chcesz mieć pewność 100%'ową, to zrób porządnego loga 004: statycznego oraz w nastawach podstawowych, a wyniki wklej tu: http://www.vaglog.rtnet.pl .
I pamiętaj żeby przed dokonaniem odczytów zagrzać motor do temperatury roboczej, bo sądząc po obrotach wczorajsze odczyty były na zimnym silniku, co trochę fałszuje obraz.


Piotruś, wielkie dzieki za szybką odpowiedź.
Motor był na pewno gorący, powyżej 85 stopni. Nie jestem mistrzem, ale o pewnych minimach mam blade pojęcie :]
Szczerze, nie bardzo wiem jak zrobić te logi. Mam VAG 409,1. Przyglądełem się na logi kolegów, mają kilka kolumn, mi udało sie zrobić jedną i całkiem niepodobną. Będę jeszcze ćwiczył, za wszelką pomoc będę wdzięczny.
Prośba jeszcze o Twoją opinię nt. zastosowanych nastawów. Chodzi o motor BDG który mam zamontowany zamiast AKE, ale z całym osprzętem z AKE.
Pompa, wtryski, kolektory, turbo, wszystko przełożone z AKE.
Jakie Twoim zdaniem powinny być nastawy? Zostawić wszystko z AKE? Czy może któreś zmodyfikować pod kątem BDG?
Dziękuję i Pozdrawiam

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 15:48
przez Piotruś
Nie. Zostaw wszystko tak jak jest dla AKE ale KONIECZNIE !! !! ustal dlaczego obroty biegu jałowego są ustawione aż na 812 obr/min, a powinny zawierać się w zakresach 742 -766 (na ciepłym silniku oczywiście).

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 17:52
przez Michal750
Dzięki.
Właściwie, wszelkie dotychczasowe pomiary wskazywały na 835/min obrotów, byłem przekonany że tak jest OK,
zwłaszcza że "na ucho" nie różnią się od innych 2,5 TDI które miałem okazję posłuchać.
Generalnie, bardzo słabo z dostępnością literatury o tych motorach.
Poprzyglądam się tym moim wolnym obrotom, poobserwuję.
Pierwsze obserwacje mam takie że mimo prawidłowej regulacji zapłonu, (głównie nie za późny) BDG pracuje znacznie ciszej od AKE.
Postaram się nauczyć zrobić porządne logi i wtedy wrócić do tematu.
Piotruś, jeszcze raz Wielkie Dzięki.
Pozdrawiam.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 21:05
przez Piotruś
Michał, może napisz z jakiego rejonu mniej-więcej klikasz.
Być może znalazłby się jakiś nasz Forumowicz, z którym mógłbyś zrobić swoje pierwsze logi oraz sprawdzić wartosci adaptacyjne biegu jalowego <mysli> :?:

Michal750 napisał(a):Piotruś, jeszcze raz Wielkie Dzięki.

Zupełnie nie ma za co ale miło usłyszeć ;) .
Równiez dziękuję i czekam na nowe wieści <luzik>

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 21:16
przez nie pamietam 82
Michal750, dasz radę z tymi logami <okok> - skoro taki "cymbał diagnostyczny" jak ja też sobie poradził :-P .
Jest na forum bardzo fajny opis jak to zrobić (krok po kroku) więc... do dzieła ;) . A jak coś to pytaj - przecież po to się tu wszyscy spotykamy <okok> .
Masz kabel, masz program, masz chęci więc... ;) .

Pozdrawiam <luzik>

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 21:19
przez Michal750
Piotruś
Faktycznie, w profilu nie ma mojej lokalizacji, już uzupełniłem.
Okolice Grodziska Mazowieckiego.
Może znajdzie się nieopodal forumowicz "oblatany " w logach, chętnie się nauczę.
Niepamietam 82,
Gdzie mniej wiecej szukać tego opisu?
Może jakis link?

Pozdrawiam

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

PostNapisane: 2014-12-07, 21:24
przez nie pamietam 82
Michal750 napisał(a):Gdzie mniej wiecej szukać tego opisu?
Może jakis link?


No przecież <idiota> :arrow: http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t30.html?hilit=jak%20logowa%C4%87 :]

Miłego... <luzik>