Strona 2 z 2

PostNapisane: 2013-07-21, 21:02
przez Greg
marcinosv6 napisał(a):Nie mam wiązki od BAU czy to duży problem

to już spore utrudnienie, więc jeśli nie znajdziesz speca który to ogarnie, zostaje Ci opcja nr 2 od Piotrusia, wtedy masz tylko robotę typowo mechaniczną bez kombinacji elektrycznych
też mi się wydaje dziwne że ktoś zdrowe BAU wyrzucił żeby wstawić 1.9, no chyba że na handel, bo 1.9 każdy z pocałowaniem ręki weźmie, a 2.5 to omijają jak trędowatego
Jak wymieniał silnik, to nie zostawił wiązki? Dopytaj go

PostNapisane: 2013-07-21, 21:31
przez marcinosv6
Gość jeżdzi tylko po mieście i dlatego zmienił. Kupił 2.5 bo w 1.9 nigdy nie było takiego wyposażenia jak w 2.5 a on ma FULL plus białe skóry itp-tak mówił.
Silnik pewny w 100%
pozdro z Łopuszna

[ Dodano: 2013-07-21, 22:35 ]
A wiązke wykorzystał u siebie

PostNapisane: 2013-07-21, 22:32
przez pastaldo
To trzeba zrobić mechanike i oddać kumatemu elektrykowi żeby ogarnął temat i będzie git.

PostNapisane: 2013-07-23, 05:46
przez Piotruś
marcinosv6 napisał(a):Dzięki wielkie za zainteresowanie.
Nie mam wiązki od BAU czy to duży problem


Po prostu większy niz gdybyś ją miał ale to jeszcze nie dyskwalifikuje planowanego zabiegu.

marcinosv6 napisał(a): i czy mógł byś kogoś polecić kto by się podjął zgrania tego ze sobą tj zaadoptowania instalacji samochodu pod sterownik BAU


Jeżeli nawet kogoś bym miał - to na Śląsku a dopasowanie (dorezanie ;-) ) powinieneś załatwić sobie na miejscu, ponieważ logistycznie byłaby to trudna operacja.
Samochód po załozeniu silnika musiałbyś w rozsypce transportować na Śląsk,, a po zakończeniu znowu lawetą gonić do siebie na doskładanie reszty.
Myśle, ze nie ma takiej potrzeby i bez tych wszystkich zbędnych kombinacji znajdziesz odpowiedniego szpeca w swoich okolicach.

[ Dodano: 2013-07-23, 06:50 ]
marcinosv6 napisał(a):A wiązke wykorzystał u siebie


Ten facet coś Ci ściemnia. Nie da się wykorzystać okablowania komory 2,5TDi w zaadaptowaniu wiązki do 1,9TDi. To zupełnie dwa rózne światy i odmienne koncepcje strowania silnikiem i jego osprzętem.
Może zastanów się co sprzedający chce ugrać na swoim kłamstwie ... .

PostNapisane: 2013-07-23, 10:52
przez marcinosv6
Czy wiązka może być od passata b5 fl kod silnika bau

PostNapisane: 2013-07-23, 15:01
przez Piotruś
marcinosv6 napisał(a):Czy wiązka może być od passata b5 fl kod silnika bau


Identyczna ja w A6 nie jest ale jak się ktoś postara, to oczywiście - może być.
P&P pasować jednak nie będzie ... .

Re: Zmiana silnika akn na BAU z całym osprzętem

PostNapisane: 2015-04-16, 09:26
przez Sylwek240
marcinosv6, przepraszam że odgrzeję kotleta, zgrałeś całość ?
Jestem na etapie AFB -> BAU i mam problem jak to zgrać.

Re:

PostNapisane: 2021-07-13, 21:39
przez Allroad2.5tdi
Piotruś napisał(a):Opcja nr 1:

Marcinosv6, jeżeli dysponujesz:
- kompletnym silnikiem BAU wraz z osprzętem (najważniejsze są: pompa, wtryski, alternator)
- kompletną wiązką elektryczną do wwym. BAU
- sterownikiem silnika do wwym. BAU

... to znajdź sobie szpeca, który zdoła zaadoptować instalację samochodu do sterownika od BAU (sterownika od BAU nie zaadoptujesz do auta, możesz tylko dostosować auto do sterownika (ECU) BAU.

Z przekodowaniem ECU z automata na manual nie ma żadnego kłopotu.

W powyższej opcji, zgodnie z Twoim życzeniem, po prostu wkładasz kompletnego BAU do auta i po zaadoptowaniu instalacji samochodu pod sterownik BAU - jeździsz (różnice pomiędzy Twoją generacją samochodu a BAU sięgają aż do zbiornika paliwa ale mądry człowiek to pokona).

Opcja nr 2 jest następująca (ale w Twoim przypadku, gdy dysponujesz wszystkim, nie polecam):
- wyciągasz AAKN'a
- demontujesz z niego pompę, wtryskiwacze, alternator i wszystkie czujniki (wraz z rurką pomiędzy podstawą filtra a turbo)
- pewnie o czymś zapomniałem ale wyjdzie w praniu
- wszystkie wwym. części zakładasz do BAU i jeździsz z dotychczasowa mocą ale zdrowym mechanicznie silnikiem

W żadne inne kombinacje proponuję się nie bawić, bo stracisz cierpliwość i wylejesz dziecko z kąpielą ;-) ... .

Naturalnie chętnie odpowiem na pytania dodatkowe .... .


Witam zabrałem.sie za przekładkę ake na bau.
Silnik siedzi w aucie odpala itp.
Ale wyskoczyły błędy abs ESP