Strona 1 z 2

Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-10, 13:11
przez storck
Witam panowie i panie,

Jak w temacie istnieje możliwość zamiany kompletnego silnika AYM na BAU (silnik, pompa ECU itd), lub też gołego słupka silnik mi padł a muszę coś ogarnąć bo autko stoi w garażu....
Jeżeli podejdzie goły słupek to gitara nie liczy się moc 155 mi wystarczy :)

edit:
Przewaliłem całe forum i chyba jestem o ciut dalej:

opcja 1 chyba najlepsza osprzęt AYM słupek BAU + turbawka BAU
opcja 2 kompletna przekładka z osprzętem jest możliwa - pozostaje pytanie co ze zmiana skrzyni na manual oraz immo ?? Dodam że to poliftowe c5
jakieś pomysły?

Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Michał

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-11, 08:13
przez Piotruś
Ja wolałbym opcję nr 1, chociażby z powodu nieco bardziej "pancernej" pompy wtryskowej w AYM.
Opcję nr 2 ciężko omawiać bo wspominasz o przekładce skrzyni biegów, a nigdzie wcześniej nie precyzowałeś jaką masz obecnie. Czyżby multi ?

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-11, 17:29
przez storck
Witam Piotrek powiem szczerze że czekałem na Twoją podpowiedź :)

Skrzynia u mnie to manual :) Auto do niedawna sprawowało się wyśmienicie :)

Powiedz mi czy przy samej przekładce słupka mogę się spodziewać niespodzianek? Chciałbym zostawić podstawowy osprzęt alternator, klima i pompę wspomagania podejdzie to bez problemu i bez zbędnych przeróbek?

pozdrawiam
Panowie

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-11, 18:38
przez Piotruś
Im bardziej słupek będzie "goły" tym mniej, a zasadniczo żadnych niespodzianek nie będzie.
Chodzi o to, że pomiędzy poszczególnymi modelami (np. VW Passat, Audi A6 i A4) istnieją niewielkie różnice "osprzętowe" dotyczące przede wszystkim klimatyzacji, rurek układu chłodzenia oraz początkowego odcinka rury łączącej kolektory ssące.
Ale im bardziej ten "nowy" słupek ogołocisz z powyższych elementów i zastosujesz własne używane dotychczas, unikniesz jakichkolwiek trudności, bo "całkiem gołe" słupki są jednakowe bez względu na model, z którego je wyjęto.
Pamiętaj tylko żeby zaopatrzyć się w nowe oringi osadcze wtryskiwaczy paliwa, nowe oringi rurek wodnych, nowe uszczelki kolektorów wydechowych, nowe uszczelki układu dolotowego wraz z EGRem i tak dalej. Słowem wszystko co będzie rozkręcane/demontowane BEZWZGLEDNIE WARTO poskładać na NOWYCH uszczelkach, uszczelniaczach, etc. .
Przemyśl czy nie byłoby warto na nowo uszczelnić górnej misy olejowej dopóki słupek stoi na stole i można się do niego dobrać z każdej strony. W tym przypadku sposobem naszego Kolegi Vikisa na pewno warto zastosować klasyczne uszczelki (takie jak w początkowych AFB) niż ufać wyłącznie w masy uszczelniające z tubki, które czasem zawodzą ... .

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-11, 19:04
przez pastaldo
A przy okazji mając całość na stole dobrze jest zrobić uszczelniacze wału czy raczej wyjść z założenia że jak coś jest ok to nie należy psuć? :->

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-11, 19:20
przez Piotruś
Moim zdaniem gdy tylko nadarza się taka okazja należy wymieniać wszystkie uszczelnienia/uszczelki/uszczelniacze, do których akurat okazjonalnie zdobyło się 'przypadkowy" dostęp.
Ale to jedynie moja osobista opinia, z którą można jednak w żadnym razie nie trzeba się zgadzać. Ja akurat należę do osób zapobiegliwych bo to zawsze taniej I NAJCZĘŚCIEJ TEŻ ŁATWIEJ niż potem podejmować się potencjalnej naprawy akurat wtedy gdy najmniej nam to pasuje :-P ;-) ... .

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-12, 12:16
przez storck
Dziękuje panowie za poświęcony czas w poniedziałek będe miał silnik jak tylko uda mi się całość poskładać wrzucę filmik z fotkami :)

Pozdrawiam
Michał

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-12, 13:09
przez mixsio
słuchaj Piotrusia dobrze podpowiada, ja natomiast jestem obecnie po zmianie AKE na BCZ tzn osprzęt został z AKE natomiast słupek z BCZ, pomimo że słupek z BCZ był złożony powiedzmy do poziomu głowic to i tak rozkręciłem dosłownie wszystko i zmieniałem wszystkie uszczelnienia, pierścienie, napinacz i ślizg itp, dlaczego, a no dlatego że jak się chcesz pocieszyć długo jeżdżącym samochodem to lepiej to zrobić gdy silnik wyciągnięty niż później gdy włożony z prostego powodu, brak miejsca bo wszystko ciasno wciśnięte, jedna ważna sprawa odnośnie nowszego silnika z serii "B" nie wiem jak ty się na to zapatrujesz, ale tam występowały 2 rodzaje wałków rozrządu, rurkowe tzw "puste" i normalne pełny odlew, z rurkowymi się dzieje tak że po jakimś czasie lubią pękać i wtedy też dochodzi do uszkodzenia jednostki, warto poczytać na ten temat, ja wkładałem wszystkie pełne żeby mieć już auto na lata i nie martwić się co się tam złego dzieje, dlatego szukaj raczej silnika z końcówki roku produkcji bo jest szansa że trafisz na oryginalne wałki pełne, czyli lata 2004 lub 2005

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-12, 14:07
przez Piotruś
Mixsio, sorry ale "muszę" sprostować :-P .
Ani jeden silnik BAU, BCZ, BDH lub BDG nie był fabrycznie/seryjnie zmontowany z "pełnymi" wałkami.
Pełne wałki do "B" są "nowością", która pojawiła się zaledwie kilka lat temu i na długo po zakończeniu seryjnej produkcji tych silników.

Jako ciekawostkę można przytoczyć przykład silników 2.7 oraz 3.0 TDi (czyli następców 2,5 V6), które też wyposażano w "puste wałki" ale z wyjątkiem jednego, czyli tego który bezpośrednio napędza pompę CR (strona ssąca lewej głowicy).

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-12, 14:36
przez mixsio
o proszę człowiek się nowych rzeczy dowie, a ktoś mi mówił że pełne wkładano od 2004, w każdym bądź razie komplet nowych jakiś chińskich wykonanych z żeliwa jak dobrze poszukasz to znajdziesz za 3000-3500 zł, ale odradzam, wiem bo dzwoniłem że świątek sprzedaje takie wałki parami tylko że na skośnych zębach, ale nowego typy, to że skośne zęby wcale nie przeszkadza i podejdzie, wałki są stalowe, albo z jakiegoś stopu i odpowiednio przygotowane, mam tu na myśli obróbki cieplne itd po jakieś 1400 netto wychodziło chyba za parę, oczywiście wałków mamy 4 czyli 2 pary i ku temu rozwiązaniu bym się skłaniał bo wyjdzie taniej i dobrze zrobione, nie żeby reklamował firmę, ale kupiłem od nich i jestem bardzo zadowolony, tak więc odnośnie tego co Piter napisał zastanów się kolego storck bo jak chcesz to na prawdę super porządnie zrobić to koszta będą nie małe, a jak na handel no to nie muszę mówić...

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-13, 06:32
przez storck
Dam znać silnik zamówiony jedzie do mnie i będzie w poniedziałek odezwę się jak zmierzę kompresje i jak to wygląda wizualnie.. :) Co do wałków może masz rację mixsio ale już chyba za dużo zainwestowałem :) Poczekamy zobaczymy... Może w przyszłym roku wykonam zamianę wałków.


PS- z tego co widziałem po "Etce" to cały przód powinien pasować klima alternator i pompa wpsomag... Ale zobaczymy :) Trochę trudności mam z szukaniem oringów i uszczelniaczy ale pomału je kompletuje.

pozdrawiam

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-13, 08:54
przez Piotruś
Storck uważam, że dopóki ktoś nie "przegwałci" pustych wałków w trakcie prac montażowych i dopóki ktoś nie naleje ch..jowego oleju, zrywającego film przy wyższych temperaturach i/lub wyższych obrotach, to naprawdę nie ma się czego obawiać i nie ma potrzeby wymieniać ich na zapas (i to jeszcze na zamienniki).

Oczywiście, ale to dotyczy wszystkich silników z podobnymi rozwiązaniami, niezwykle istotne dla "bezpieczeństwa" i długiej żywotności wałków są elementy hydrauliki zaworowej. I to akurat bezwzględnie trzeba dobrze posprawdzać zanim rozpoczniesz eksploatację.

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-14, 09:24
przez storck
A możecie mnie pouczyć czy dobrze rozumiem że olej VALVOLINE SYNPOWER 5W40 4L 5W-40 da radę?

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-14, 09:44
przez Piotruś

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-14, 09:47
przez storck
Ja ostatnio zalałem jej ten http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w ... FhNTZjZg== to jest to samo ? Sądząc po specyfikacji tak? Pytam bo mam u siebie z ostatniej wymiany z 3 litry. Więc dokupiłbym tylko 4. Sądząc po cenach na allegro to pewnie zabawa w przelewanie na całego... Więc czy trafisz dobrze to nigdy nie wiadomo.


Szwagier ma taką sytuację że kupił A6 2.5 również AYM i wszystko chodziło tralala przez tydzień... Po wymianie oleju teraz mu coś wali w głowicy? Dodam że również zalał ten am olej co ja.. Czy to oznaka również awarii? Dodam po dodaniu gazu tak powyżej 2 tys. słychać jakby odrzutowiec leciał i chmura białego dymy. Nie bierze oleju, ani nie bierze płynu. Pod korkiem ciśnienie małe ale jest. I czasami chmura idzie z pod korka dymu...

pozdrawiam