Strona 2 z 2

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-14, 09:52
przez Piotruś
Storck, teoretycznie każdy olej z normą 505.00 jest odpowiedni, a filozoficznych i niekończących się dyskusji na temat olejów było już multum.
Moje osobiste doświadczenia mówią, że do silnika 2,5 V6 TDi najlepszym wyborem jest Castrol TWS :
post32163.html?hilit=castrol tws#p32163 ,
a czy zechcesz z tej sugestii skorzystać to już tylko i wyłącznie Twoja sprawa i decyzja.
Zresztą w przywołanym topiku masz szereg różnych wypowiedzi, więc po prostu poczytaj i wybierz najbardziej Cię przekonującą :-D i po kłopocie.

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-30, 08:42
przez storck
Witam,

Silnik już zamontowany.

Dodam że 98% osprzętu pasuje z silnika BAU do AYM tj. rozrusznik, klima, alternator nawet wtryski... Jedyne co nie "pasowało" to kolektor dolotowy rura patrzy 90 stopni w dół a w oryginale jest jakieś 60 stopni i rura wodna z lewej strony głowicy również w BAU patrzy 90 w dół a w AYM 60 stopni do chłodnicy.
Ostatecznie olej jaki zapodałem to: MOTUL 8100 X-CESS 5W40

Dziś zarzucę logi z przed i po przekładce. I efekt odpalenia :)

pozdrawiam
Michał

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-30, 09:10
przez Piotruś
Fajnie, że Ci wszystko podpasowało jednak nie zawsze jest tak różowo :
1. Wtryskiwacze rzeczywiście pasują p&p co wynika z faktu, że BAU oraz AYM posiadają normę EU3.
2. Kompresor klimy to już odrębna "bajka", która jeśli się powtarza to przypadkowo.
3. Kolektory wydechowe zależą od modelu auta, z którego pochodzą (A4, A6 lub Passat).
4. Alternatory występują w trzech odmianach: 120, 140 i 150 A oraz mogą pochodzić od Boscha lub Valeo i nie jest to bez znaczenia.

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-31, 06:17
przez storck
Witam ponownie,

Czyli tak jak już pisałem auto odpaliło, kąt wtrysku ustawiony poprawnie. <radocha>

Dziś jadąc do pracy wyrzuca mi 2 błędy... Z tego co pamiętam pierwszy czasami mi się wyświetlał:

1.00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
27-00 - Implausible Signal <-- rozumiem że to prawy czyjnik z tyłu od ABS dziś sprawdzę co z nim się dzieje....

2.18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent <---- według Vaga sygnał ładowania błędna wiadomość z ECU?? Ktoś coś wie? I dlaczego pokazał się w module ABS/ESP??


pozdrawiam
Michał

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-31, 07:05
przez bendzji
Czujnik lewy tył ;)

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-31, 07:42
przez storck
bendzji napisał(a):Czujnik lewy tył ;)

Faktycznie... szybciej pisałem niż myślałem :)

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-31, 16:41
przez storck
Pytanie czy mój kąt wtrysku jest ok? Bo wydaje mnie się że za wysoki? Mój mechnior mówi że jest OK. Niby silnik pracuje ładnie.. :) Ale nie mam porównania...

http://vaglog.pl/log-004_iOpL3Tt.html


z forumowego info najlepsza opcja to -0,5 do -1,5 a ja mam 2,8 3

Re: Zamiana głowic AYM na BAU

PostNapisane: 2017-01-31, 17:53
przez Piotruś
Kąt mieści się w dopuszczalnym zakresie ale jest zbyt późny. Przy takich nastawach tłok przestawiacza nie będzie osiągał skrajnych pozycji co niechybnie ułatwi odkładanie się syfu blokującego mechanizm.
Sugeruję przeregulować i przyspieszyć o ok. 2* w taki sposób, by z obecnych 2,8 - 3,0* ATDC uzyskać od 1,0* do 0,5* ATDC.