Strona 1 z 2

Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 10:04
przez sainter
Witam serdecznie,
Jestem w trakcie przekładki tiptronica na manual,wszystko robię sam.
Graty pochodzą od A6 03r.
Aktualnie czekam na nowy zestaw sprzęgła z dwumasą, skrzynia to manual FTL.

Chcę się was poradzić zanim coś sknoce,z forum się dowiedziałem,że muszę wyszarpać tuleję z wału o nr: 054105329
Wszystko ok,ale za chiny nie mogę znaleźć info co wstawić w jej miejsce??

Kolega z forum "mwx" pisze coś o łożysku.U ruskich znalazłem skrawek info o łożysku igiełkowym,niestety bez potwierdzenia.
Dzwoniłem do żółtodziobów z serwisu i rozkładają ręce bo pierwsze słyszą (masakra <glupek> ).
W ETCE nic nie mogę wyszukać na ten temat.

Proszę was czy ktoś posiada sprawdzone info? numer części?
A może nic nie wstawiać???? i skręcić bez?

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 13:53
przez Piotruś
Dawno się w tym nie grzebałem i nie chciałbym teraz czegoś zamotać ... .

Podejrzewam, że Twoje wątpliwości dotyczą łożyska prowadzącego wałek sprzęgłowy, ale ono jest osadzone w kole zamachowym i wygląda mniej więcej tak:
https://www.google.pl/search?q=03410531 ... M:&spf=192

Numer katalogowy (najbardziej prawdopodobny): 034105313A
Nie pamiętam już czy w nowym zestawie sprzęgła i dwumasy to łożysko jest od razu osadzone czy trzeba je dokupić.
Nie wiem czy wraz z upływem lat producent modernizował/zmieniał coś w tym obszarze.

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 14:02
przez Piotruś
PS:
Na 100% znajdziesz tą część w ETCE - szukaj przy częściach wału korbowego i korbowodów.

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 15:41
przez sainter
Piotrek uprzedziłeś mnie ,zanim odpisałem już wyszperałeś przede mną.
Wielkie dzięki za zaangażowanie.
Znalazłem info na rosyjskim forum,potwierdzone razem z Twoim.

Numer łożyska igiełkowego to 034105313A,dane BK15X24X26
Tak jak pisałeś w Etce widnieje pod pozycją 14:
http://pl.realoem.me/Audi/CA/A6/2003/264/R/1/105/105025#14

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 16:02
przez sainter
I teraz zaczyna się zabawa, bo jak piszesz są dwumasy już z wprasowanym łożyskiem,ja swoje odesłałem i we wtorek dopiero będę miał na stole a ślepy nie zwracałem na to uwagi.

Analizując różne swapy aut>man natrafiłem w końcu na konkretne info z tego tematu post #27:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... 108&page=2

Tego się obawiałem ,że potrzebna będzie inna tuleja,choć wygląda to jak część odlana wału.
Tuleja jest dłuższa o 7mm łącznie ma 13mm gdzie w oryginale po automacie 6mm.

I teraz cyrk bo niby jedni wyszarpują i nic nie wstawiają,drudzy szlifują na zero,a jeszcze inni fazują.
Ja chciałbym złożyć całość jak fabryka przykazała bez rzeźby...
Tylko skąd wyszarpać ową tuleję,gdzie dzwoniąc do ASO robią oczy <mysli>

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 16:20
przez Piotruś
Żadnej innej tulei, od AFB poczynając na BDH kończąc (moim zdaniem), nie ma i nigdy nie było.
Zawsze tylko jedna i taka sama zależnie od rodzaju skrzyni biegów (ASB / manualna).

Link do tdiclub'u dotyka silnika R4 a nie V6.

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 17:14
przez mateusz_918
zanieś to dobremu tokarzowi powiedz co chcesz uzyskać i on to ci zrobi. też chciałem robić swap na manuala jak mi ASB poszła, ale szukając wiedzy po znajomych mechanikach i trochę na forach jest to zbyt kosztowne trzeba trochę dorabiać części i spasowywać, więc pytam znajomych,którzy się tym zajmują ile chcą za swapa wysmiali mnie i powiedzieli ze z szacunku dla mojej osoby nie zrobią mi tego bo jak sami mówili robia partactwo, byle działało.
reasumując jesli nie możesz sobie poradzić z łożyskiem swożniem czy innym bajerem wciskanym prasą, lepiej od ciebie bez urazy zrobi to tokarz.

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-18, 20:21
przez sainter
Nie mogę znaleźć żadnego info ws.głupiej tuleji,która mi spokoju nie daje.
-bo jeżeli każda skrzynia z 2.5 pasuje pod 1.9 a w każdym wale 1.9 jest owa tuleja z łożyskiem to czemu tego dziadostwa nie ma w 2.5?
-W Etce jest łożysko w każdym 2.5 bynajmniej tak podaje
Na wałku od manuala też widać ślady po "czymś"
W pon.postaram się o fotę wału od kolesia co mi swapa sprzedał.

Zanim wsadzę nową dwumasę do kupy chcę mieć milion% pewności bo serio zgłupiałem.
Może i nie musi tam być,możę inni jeżdżą bez....ja wolę mieć jeżeli istnieje.

Ad. Co do przekładki,to chyba jest jedna z łatwiejszych jakie widziałem,każda dosłownie część pasuje plug&play.
Zero rzeźby dodatkowych kabli itp.
Zdecydowałem się na swapa ,bo koszt naprawy był wyższy niż kompletna przekładka z lepszą skrzynią niż w standardzie do allroada wkładano,
bo dłuższe biegi ma.
W cenie nowa dwumasa ze sprzęgłęm i dociskiem i olejem do skrzynki.
Także najważniejsze to pewne info co z czym i gdzie...reszta to tylko wkręcanie śrub.

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-19, 13:09
przez Piotruś
Strasznie dużo zbędnej filozofii.

Moim zdaniem żadne tuleje (w 1.9 PD do 2004 rocznika) nie występują.
Inne za to (choć nie wiem czy zawsze) są końcówki wału korbowego w silnikach poprzecznych i inne wzdłużnych.
Inne są koła zamachowe, jedne dostosowane do krótszych "kołnierzy", inne do "bardziej wystających".

Co najważniejsze, w silnikach R4 łożysko prowadzące jest (inaczej niż w 2,5) montowane do wału a nie do koła zamachowego.
Wydaje mi się, że zakładanie do V6 zestawu sprzęgła z dwumasą od R4 PD jest koszmarną i całkiem zbędną rzeźbą.
Nie rozumiem co stoi na przeszkodzie żeby bez zbędnych dylematów i niepewnych przeróbek, jeśli już, zastosować wszystkie części łącznie ze skrzynią biegów, po prostu od V6 :shock: :-x ... .

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-19, 16:57
przez sainter
Piotruś o to chodzi,że ja mam kompletnego swapa z a6 po lifcie 2003r i ewidentnie widać że na końcu wałka sprzęgłowego pracowało jakieś łożysko.
Do wtorku wszystko się wyjaśni jak to pracowało w oryginale.
Problem w tym,że ja sam nienawidzę srać się z pierdołami,a jeszcze bardziej nie cierpię upierdliwych szczególików,bo jak coś robić to porządnie.

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-24, 11:22
przez sainter
Dobre wieści,jak pisał Piotr łożysko prowadzące jest wprasowane w dwumasę.
Wszystko pasuje po skręceniu do kupy.Skrzynia już założona i reszta gratów też.

Mam mały problem z tempomatem a raczej z czujnikiem sprzęgła "napowietrzającym" nr. 811907343B jest zakończony krućcem na wężyk.
Nie mogę nigdzie w schematach znaleźć co i gdzie on ma niby napowietrzać.
Czy mogę go wywalić i wstawić standardowy niebieski z a4 b6 na 2 piny 8E0927189 ??

Co do instalacji tempomatu znalazłem takie info.Dziś wieczorem jak się wyrobię to dosztukuję instalację:

Czujnik sprzęgła to pin 39 sterownika , ale na 99% będzie on wyprowadzony
do tej białej wtyczki co wpinasz tempomat -
sprzegło jest na pinie 13 kolor czerowono-zielony.
W to miejsce wpinasz kabelek z 2 pinu czujnika ,
a z pinu 1 kabelek idzie do pinu 4 czujnika hamulca ( kabelek biało-czerwony ) .

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-24, 12:49
przez bendzji
Masz pedały z benzyny z przepustnicą na linkę stąd ten zawór napowietrzający , Ciebie nie dotyczy

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-24, 23:05
przez sainter
bendzji ja mam diesla 2.5
Nie podłączyłem tego "zaworu napowietrzającego" bo nie wiem gdzie mam się z nim wpiąć chwilowo tempomat nie będzie działał.

Powoli składam całe auto do kupy,jest niuansów z przeciągnięciem przewodu sprzęgła pod pompą przez grodź,porażka totalna z umiejscowieniem wszystkiego.

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-03-25, 11:57
przez bendzji
Piszę przecież że ten zawór u Ciebie nie występuje bo masz pedał gazu elektryczny

Re: Allroad BAU Tiptronic na Manual "tuleja wału"

PostNapisane: 2017-04-02, 16:30
przez oli80
Z tego co widze to masz Quattro,musisz sprawdzić czy przelorzenia mostu pasują do przelorzenia głównego skrzyni biegów,bo jak nie to rozwalisz se torsena :-o