Strona 1 z 1

Zabrudzona turbina?

PostNapisane: 2019-01-30, 19:02
przez coca cola
Witam.Mam pytanie,czy zabrudzona zmienna geometria turbiny może powodować głośną pracę silnika w pewnym zakresie obrotów?U mnie 1700-2000 tak jest,buczenie.Wzrosło spalanie o 0.6 l i jest trochę mułowaty.Na kompie nie ma żadnych błędów.Proszę o poradę bo nie wiem czy jest sens rozbierać turbinę.

Re: Zabrudzona turbina?

PostNapisane: 2019-01-31, 12:10
przez kowal51
coca cola napisał(a):.Proszę o poradę bo nie wiem czy jest sens rozbierać turbinę.

coca cola, zanim rozbierzesz turbo lepszym rozwiązaniem jest diagnostyka/ sprawdzenie parametrów pracy turbiny ( logi stat, BS, dynamiczne związane z turbo lub za jednym razem wszystkie)
coca cola napisał(a):powodować głośną pracę silnika w pewnym zakresie obrotów?U mnie 1700-2000 tak jest,buczenie.

Wydaje mi się że, via net jakakolwiek "rozmowa" dotycząca wykrycia "usterki" na podstawie dźwięku będzie raczej "gdybańskiem" na podstawie którego ewentualne naprawy mogą pociągnąć za sobą mniejsze czy znaczne koszty (np. wymiana wałka, szklanek) a efekty będą negatywne. Może uda Ci się zlokalizować skąd/ gdzie wydobywa się to " buczenie". W wielu przypadkach określane jest to jako dudnienie (wydobywające się z obudowy filtra powietrza).
Może wpisz sobie w Googla 1,9tdi buczenie lub 1,9 tdi dudnienie w zakresie obrotów np 1700- 2500 i sam zobaczysz jak wyglądają ewentualne diagnozy..
Chociaż może łatwiej będzie Ci przynajmniej określić lokalizację . Wydaje mi się że, jednak najlepszym rozwiązaniem jest ocena w realu (pod warunkiem że, diagnozujący wie gdzie szukać ewentualnej przyczyny). Wiem, to żadna odpowiedź na zadane pytanie, ale przynajmniej dla Twojej kieszeni może być mniej "bolesna".

Re: Zabrudzona turbina?

PostNapisane: 2019-01-31, 17:54
przez coca cola
Helena,piszesz że tak.Czyli spotkałeś się z podobnym przypadkiem że głośna praca pochodzi od zabrudzonej geometrii?Myślę że gdyby to były szklanki/wałek to głośna praca byłaby w każdym zakresie obrotów.Sam rozbiorę i wyczyszczę,rozbierałem już egr i wyjmowałem kolektor,cały wydech więc i z tym sobie poradzę.Dziękuję za podpowiedzi.