Strona 1 z 1

1,9 TDi Regulacja pompowtryskiwaczy

PostNapisane: 2013-10-07, 20:22
przez PiotrC5
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem C5 z silnikiem 1,9 TDi AWX. Autko z przebiegiem 270kkm.
Sprawdzone przez mechanika i podobno jest ok. Jedyną jakąś niewiadomą są lekkie rozbieżności w korekcjach (rzędu +0,3 do +0,5). Profilaktycznie zastosowałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy ale mechanik wspominał coś o regulacji PD. W kwestii mechanicznej pewne pojęcie mam więc może ktoś wytłumaczy/wyjaśni co rozumieć pod tym pojęciem.
Dziękuję za informacje.

PostNapisane: 2013-10-08, 12:24
przez zibi06
PiotrC5 napisał(a):W kwestii mechanicznej pewne pojęcie mam więc może ktoś wytłumaczy/wyjaśni co rozumieć pod tym pojęciem.

PiotrC5, czysto informacyjnie/poglądowo/ogólnie:

1.Obrazek
2.Obrazek
3.Obrazek
Wyjaśniam
Według:
- "nowszej wersji" dla PDE kąt wynosi 225*(np dla silnika AVF, AWX),
- starszej (np dla silnika AJM) 180* (ale również dla silników z PPD)
Jednakże w moim poprzednim silniku (AVF) PD-ki miałem ustawiane na 180* i było ok.(info/zalecenie z fachowego źródła)
"Zdjęciowo":
1.Obrazek
2.Obrazek
Wyjaśnienie do zdjęcia nr 2
- U=> Linia regulacyjna dla systemów z PPD *
- P=> Linia regulacyjna dla systemów z PDE *
*:
- PPD to pompowtryskiwacz piezoelektryczny (niestety mający złą/gorszą opinię)
- PDE to pompowtryskiwacz elektromagnetyczny (stosowany np. w AJM, AVF, AWX)

Trzeba/wypada pamiętać że BIP-y (widoczne w logu statycznym 023) dla PDE i PPD różnią się "dopuszczalnymi" wartościami ;).
Pozdrawiam
PS. Doświadczeni mechanicy PD-ki ustawiają bez użycia zegara ale w tej kwestii czy dobrze/źle nie wiem/nie mam zdania.

PS2. Wszelkie uwagi/poprawki mile widziane :)